Toon posts:

Wat houd ASCII precies in?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een programmatje te schrijven voor automatische declaratie van de praktijk van mijn moeder. Nou staat er in het documetn met de richtlijnen van zo'n programma dat het afgeleverd meot wordne in ASCII. Kan iemand mij precies vertellen wat dat inhoud, en of ik met Access ook een eindproduct in ASCII kan krijgen?? }:O

Verwijderd

Ik denk dat bedoeld wordt, dat je alleen tekens uit de ASCII-tabel mag gebruiken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
ASCII = American Standard Code for Information Interchange

https://fgheysels.github.io/

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ASCII is gewone "plane" tekst (zonder opmaak). eigenlijk de karakterset die in MS-DOS werd gebruikt (toch?)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:18 schreef ido het volgende:
ASCII is gewone "plane" tekst (zonder opmaak). eigenlijk de karakterset die in MS-DOS werd gebruikt (toch?)
plain text? :+

• whoami
Op vrijdag 17 mei 2002 14:18 schreef ido het volgende:
zo ongeveer.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:08

Croga

The Unreasonable Man

ASCII is de afkorting van
American Standard Code for Information Interchange

wat zoveel betekend als standaard code voor het uitwisselen van gegevens.

ASCII is een tabel van karakters, waarbij een 7 bits code definieert welk karakter getoond wordt. Deze tabel wordt zo'n beetje door alle software herkend. Overigens is er later nog een 8e bit toegevoegd om te zorgen dat er meer karakters in de tabel passen.

Tegenwoordig wordt ASCII ook wel "platte tekst" genoemd. Door een tekst te typen in Notepad, en deze op te slaan, sla je in feite een ASCII file op.

Ik denk dat Access via een "export naar komma gescheiden bestand" wel een ASCII file kan produceren. Dat is de standaard manier om databases naar ASCII toe te zetten. Hoe dit exact in zijn werk gaat, durf ik niet te zeggen....

Verwijderd

American Standard Code for Information Interchange

256 tekens.

gewoon opslaan als .txt :)

Google had je dit antwoord ook snel kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan! Bedankt voor de snelle replies! Maar heef tiemand dan enig idee, hoe ik zo'n programmatje kan afleveren? Hoe moet ik zoiets aanpakken?

Verwijderd

Topicstarter
Wow Sorry Croga, er wordt sneller gepost, als ik kan antwoorden! Ok, hier wordt ik teminste wijzer van! Hartelijk dank, ik zal eens gaan bekijken of ik zoiets kan klussen!

• whoami
Op vrijdag 17 mei 2002 14:21 schreef AndreHazes het volgende:
Ok dan! Bedankt voor de snelle replies! Maar heef tiemand dan enig idee, hoe ik zo'n programmatje kan afleveren? Hoe moet ik zoiets aanpakken?
Gewoon de broncode dus.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

wat moet dit in P&W?

google als je niet weet wat ASCII is

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.