Koolance pompt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 21:29
Heren

Lekker gister mijn koolance kastje binnen gehad,

Rustig bekeken hoe dat watercooling gebeuren in elkaar zat, en daarna aan de gang.

Het bijvullen ging niet helemaal lekker, ik moest het doen met een plastic bekertje, waarbij elke keer het gat gevult werd met lucht,

Probleem is nu dat hij het zooitje niet meer wil rondpompen,
op de kast op zijn kop doet ie het wel
maar in de slanggetjes zie je veel luchtbelletjes

Dus hoe fix ik dit

bedankt

Where ever you go, there you are

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:45 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->OCE

Verwijderd

volgens mij heb je idd iets op de kop staan :+

Verwijderd

Ooow, ik weet wat je doet maar het moet in 1 keer goed gaan, tenzij iid 1 van je pompen stuk is (maar dat lijkt me stug).

Ik heb ook een Koolance case en heb gewoon een klein trechtertje gebruikt en zoals vermeld in de handleiding de case op z'n kop gevuld.

Daarvoor moet je 1 van de piepschuim delen gebruiken die in de doos werden gebruikt.

Met het vullen ging bij mij de vloeistof van zelf naar beneden en je kan em eventueel wat helpen daar je cpu koeler en slangen ff te bewegen enzo.

Als je je voeding er al in hebt hangen, dan moet je de atx-plug ff 'wiren' (zie handleiding) en het reservoir uiteraard ff afsluiten :P dan pompt ie ff zonder de kostbare onderdelen erin de koelvloeistof rond.

Tijdens die actie hoor je veel bubbels voorbij komen, de meeste haal je uit de radiator door hem te kantelen (weder zoals in de handleiding beschreven).

Laat het systeem anders 10 min draaien en vul em dan ietsje bij (als het nodig is) en ga pas spullen monteren wanneer het niveau van het reservoir in orde is.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

gij bent goed makker: wat is "the front beezle" ?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 01:32 schreef Spice het volgende:
gij bent goed makker: wat is "the front beezle" ?
Beezle ken ik niet, maar je bedoelt waarschijnlijk de "front bezel" te vinden in de eerste zin van de een-na-laatste alinea op pagina 12 van de handleiding.

Bezel is een benaming voor het (plastic) frontje.

Plaatje van een bezel (de demontage daarvan):
Afbeeldingslocatie: http://www.ocaddiction.com/reviews/misc/filters/bezel2.jpg

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

cool, thx!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 21:29
Het is me eindelijk gelukt na een aantal keren hervullen,

Vervelende is dat mijn 1200Mhz athlon is overleden,
de core is afgebrokkelt met het plaatsen van de cpu cooler,
Dus tijdelijk zit er een duron600 op, en die word 30 graden stressed.

Ik heb gemerkt dat de kast ontzettend warm word van binnen

mijn GF3 v8200 word de chipset 76 graden,(volgens smartdoctor kan ie dat prima hebbenen GPU watercooler moet er nog op), de hardisken kan ik niet op elkaar stapelen door de extreme warmteontwikkeling.
Dus dat word nog even doortweaken om een fris briesje door de kast te krijgen:)

Where ever you go, there you are

Pagina: 1