Verwijderd

Topicstarter
Goedmiddag,

ik zat laatst een beetje op het web te surfen en zag toen ergens een Olympus C-2100uz review staan.

Ik dacht, die wil ik hebben !! Bleek tot mijn spijt niet gemaakt te worden.

Nu zag ik op de Olympus site dat de C-720uz de vervanger wordt na de C-700uz.

Wanneer wordt die leverbaar en voor welke prijs ??

Verwijderd

Topicstarter
mag ik hem al kicken ??

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 15:04

joep_k

......

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=oly_c720uz&method=sidebyside
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1020866411.html
samples

m.a.w.:
The Olympus Camedia C-720 UltraZoom will ship in the USA this June at a cost of $699 (MSRP) / $599 (Estimated Street Price)

hmmm

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel, hij komt niet in Europa ??

Verwijderd

hij zal ook hier wel op de markt verschijnen hoor, alleen zal dat wel even duren! je ziet nu bij heel veel winkels die c700 in de aanbieding

is wel vet dat hij 3.3 mpixel heeft! kan je leuk mee croppen en ook nog eens flink inzoomen :9~

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 20 mei 2002 23:40 schreef aqua-des het volgende:
Oftewel, hij komt niet in Europa ??
hij zal volgens mij wel gewoon in europa komen
er staat alleen dat hij vanaf juni in amerika verzonden gaat worden

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 07:19 schreef happy3736 het volgende:

[..]

hij zal volgens mij wel gewoon in europa komen
er staat alleen dat hij vanaf juni in amerika verzonden gaat worden
en dan zullen er wel weer extra invoerkosten bovenop komen! waarom bouwen ze die dingen niet in europa zelf :?

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-03 19:20

smallboy

N/A

Als ik mij niet vergis, komt deze c720Uz niet uit in Nederland. Ik zal ff kijken of ik kan vinden waar dat stond (heb ut ergens gelezen).

edit: ik zie het al, ik had het van www.letsgodigital.nl
Nieuwe Olympus C-720, echter niet voor Europese markt!

Olympus USA heeft een nieuwe digitale camera aangekondigd, echter deze zal niet op de Europese markt verschijnen. De nieuwe Olympus C-720 is uitgerust met een 3 Megapixel CCD en heeft ten opzichte van de C-700 een kleiner optische zoombereik van 8x. Naast de optische zoom mogelijkheid heeft de Olympus C-720 een 3x digitale zoom. De Olympus C-720 is net als zijn voorganger voorzien van een ultra compacte body en een groot optische zoombereik. De resolutie is van 2 Megapixels naar 3 Megapixels gegaan en het optische bereik iets achteruit, maar nog altijd goed voor een 300mm. bereik ten opzichte van een kleinbeeldcamera.

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen nederlandse shops die dan niet importeren ofzo, want ik wil deze cam echt heel graag hebben !!

En is er anders een andere camera die ook een goede optische zoom ( 8x of meer heeft) rond die prijsklasse

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

is die gestabiliseerd?

dat is de reden waarom ik een 2100 gekocht heb, dat is echt vet relaxed...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 08:54 schreef beschuitfluiter het volgende:
is die gestabiliseerd?

dat is de reden waarom ik een 2100 gekocht heb, dat is echt vet relaxed...
die c700 is zonder stabilisator en dat zal die 720 ook wel zijn denk ik

er is wel verschil te zien of je nou met/zonder stabilisator foto's maakt! je ziet het alleen al als je gewoon naar het LCD kijkt en dan inzoomt... je het het beeld gewoon minder trillen :)

wel apart dat die 720 niet in nederland zal verschijnen, misschien kan je het eens bij olympus nederland proberen :?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
de body van de c720 is het zelfde als die van de c700: dus de lens is niet gestabiliseerd.

ik heb de c700 en ben best tevreden. al is er af en toe wat ruis in rode en blauwe vlakken. moet je wel goed kijken.

ik hoop dat dit probleem bij de c720 is verholpen. vreemd dat hij niet in Europa gaat verkocht worden, vooral omdat alle productie en service van de c700 is gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook dat de 720 wel in europa zou uitkomen, juist omdat ik de 700 op verschillende plekken al in de aanbieding hebt gezien.

En weet je zeker dat de 720 geen lens stabilizer heeft ?

Om dan de boeg maar om te gooien: Welke camera met veel optsiche zoom onder de € 1000,- zouden jullie kiezen ??

• flippo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11-2023
Hoi,,

Ik heb net een olympus c700uz gekocht voor euro 589,
perfect ding met 10x optische zoom. Tot nu toe tevreden.
kijk ook maar eens op http://www.imaging-resource.com/PRODS/C700/C70P.HTM voor een test..

groetjes Flippo

• Molybdenum
tja.. een beetje off-topic: voor C-700UZ plaatjes moet je eens hier kijken: http://www.pbase.com/govert

kijk dan ook eens naar de night shots. schrik niet van de ruis. dit is namelijk in mijn ogen wel een nadeel van de c-700. maar je ziet het alleen bij lange sluitertijden.

de c-720 is heeft een 3 MP ccd, dus een andere dan de C-700 (2.1 MP). ook zal de firmware in de 720 anders zijn en zal Olympus wel van haar 'fouten' met de C-700 geleerd hebben.

de 8x optische zoom is minder dan bij de c700, maar door die 3 MP zal dat wel weer gecompenseerd worden.

het mooie van deze camera's vind ik is dat je als je wilt alles handmatig kan instellen.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 09:19 schreef Molybdenum het volgende:
tja.. een beetje off-topic: voor C-700UZ plaatjes moet je eens hier kijken: http://www.pbase.com/govert

kijk dan ook eens naar de night shots. schrik niet van de ruis. dit is namelijk in mijn ogen wel een nadeel van de c-700. maar je ziet het alleen bij lange sluitertijden.

de c-720 is heeft een 3 MP ccd, dus een andere dan de C-700 (2.1 MP). ook zal de firmware in de 720 anders zijn en zal Olympus wel van haar 'fouten' met de C-700 geleerd hebben.

de 8x optische zoom is minder dan bij de c700, maar door die 3 MP zal dat wel weer gecompenseerd worden.

het mooie van deze camera's vind ik is dat je als je wilt alles handmatig kan instellen.
precies... als je met 3.3 mpixel dan gaat croppen met 8x optische zoom dan is het goed mogelijk dat je crop het groter uit komt te zien dan met 2.1 mpixel op 10x optische zoom

moet zeggen dat zo'n 10x optische zoom op m'n c2100uz wel handig is hoor! als je dan iets ziet waar je niet goed bij kan komen dan zoom je gewoon ff in :)

• Molybdenum
Op vrijdag 24 mei 2002 09:32 schreef Eddo het volgende:

[..]

precies... als je met 3.3 mpixel dan gaat croppen met 8x optische zoom dan is het goed mogelijk dat je crop het groter uit komt te zien dan met 2.1 mpixel op 10x optische zoom

moet zeggen dat zo'n 10x optische zoom op m'n c2100uz wel handig is hoor! als je dan iets ziet waar je niet goed bij kan komen dan zoom je gewoon ff in :)
vooral handig bij vogels en andere wilde dieren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 mei 2002 17:16 schreef aqua-des het volgende:
En weet je zeker dat de 720 geen lens stabilizer heeft ?
Is hier iemand die hier antowoord op heeft met bronvermelding, want ik hoorde laatst iemand zeggen dat de 720 het wel heeft

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Op vrijdag 24 mei 2002 10:56 schreef Molybdenum het volgende:

[..]

vooral handig bij vogels en andere wilde dieren.
ook handig voor booty-shots >:)

¯\_(ツ)_/¯

• Molybdenum
Op zaterdag 25 mei 2002 14:27 schreef aqua-des het volgende:

[..]

Is hier iemand die hier antowoord op heeft met bronvermelding, want ik hoorde laatst iemand zeggen dat de 720 het wel heeft
vergelijk voor de grap eens de C2100 en de C700. de 2100 heeft een stabiliser en de C700 niet. de C720 ziet er hetzelfde uit als de C700, daar past gewoon geen stabiliser in als je het mij vraagt!

ik had even bij dpreview.com gekeken, maar er is nog geen uitgebreide beschrijving. die komt binnenkort. houd die site in de gaten zou'k zeggen!
;)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
De Olympus C-720 komt WEL naar Nederland

Olympus USA heeft een nieuwe digitale camera aangekondigd, deze zal op de Europese markt verschijnen. De nieuwe Olympus C-720 is uitgerust met een 3 Megapixel CCD en heeft ten opzichte van de C-700 een kleiner optische zoombereik van 8x. Naast de optische zoom mogelijkheid heeft de Olympus C-720 een 3x digitale zoom. De Olympus C-720 is net als zijn voorganger voorzien van een ultra compacte body en een groot optische zoombereik.

De resolutie is van 2 Megapixels naar 3 Megapixels gegaan en het optische bereik iets achteruit, maar nog altijd goed voor een 300mm bereik ten opzichte van een kleinbeeldcamera. De C-720 is een allround camera, een snelle sluitertijd van 1/1000e, een compacte body, een hoge resolutie en een groot optisch zoombereik maken het hele plaatje compleet.

Het totale zoombereik loopt van 40-320mm met een lichtsterke van f2.8 in de 40mm stand en een lichtsterkte van f3.4 in de 320mm stand. In combinatie met de 3 Megapixel resolutie is het mogelijk fotorealistische afdrukken te verkrijgen. De bediening van de C-720 is met zijn Scène programmering snel onder de knie te krijgen. De programmering biedt een grote variatie aan onderwerpen zoals landschap, portret en actie opnamen. Via de Auto-USB interface wordt de camera aangesloten aan een computer waarbij in combinatie met een modern besturingsysteem geen software nodig is om de camera met de computer te laten communiceren.

Verder biedt de Olympus C-720 de mogelijkheid van diafragma -en sluitertijdvoorkeuze of volledig handmatige bediening. De digitale camera zal in Amerika rond juni 2002 op de markt verschijnen, en in augustus 2002 op de Nederlandse markt worden geïntroduceerd.

Bron: LetsGoDigital.nl

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
En een link naar een PDF-file voor meer info en specs. Of je kijkt hier als je geen Acrobat Reader hebt.

Ik zit er nu over te denken om toch nog maar wat langer te sparen en dan deze te kunnen kopen. Jammer dat er niet van die 1Gb kaartjes van IBM ingaan. Daar kun je me toch wat foto's op kwijt... :) :) Ik hou de Fuji FinePix S602 Zoom toch ook nog maar even in de gaten.. :) :9

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
YES!!!

wat betekent het volgende uit de Olympus website:

TruePicTM technology means images are smooth and clear.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij meer kan vertellen over TruePic?

Verwijderd

Op woensdag 29 mei 2002 00:16 schreef liquid-orange het volgende:
Ik zit er nu over te denken om toch nog maar wat langer te sparen en dan deze te kunnen kopen. Jammer dat er niet van die 1Gb kaartjes van IBM ingaan. Daar kun je me toch wat foto's op kwijt... :)
Waarom wil je in vredesnaam een megadrive voor dit soort toestellen... Zelfs met de hoogste resolutie heb je aan 128 MB meestal wel voldoende.. Bovendien zorgt een megadrive voor veel extra stroomgebruik..
Btw: benieuwd of Olympus de hot pixels, de beeldruis en de Chromatic Aberrations een beetje heeft weten op te lossen. Want dat was/ is bij C700 een ramp..

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 20:36 schreef aqua-des het volgende:
Dit is wat olympus er zelf over zegt:
TruePic technology is an internal camera function which uses all the pixels captured by the CCD at all resolutions to create an image. The technology also micro smoothes the image to give a smoother and clearer image. This is very apparent when lower pixel resolution images are captured by the camera. Unlike traditional digital camera designs which throw away pixel information to create smaller file sizes, TruePic uses all the pixel information to create a better and truer photographic image at the lower pixel resolutions
Of te wel een techniek a la mp3... en men gebruikt een hogere bitrate.. (beetje manke vergelijking maar you get the picture)

Verwijderd

Topicstarter
ik begijp het.

Dus dat is niet een andere vorm van lens stabilizen?

Verwijderd

Yep!!! :D

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan verstandig om naar een andere camera te gaan kijken met een hoge optische zoom?

en zoja, welke ?

Verwijderd

Topicstarter
kick^^

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 17:17 schreef aqua-des het volgende:
Is het dan verstandig om naar een andere camera te gaan kijken met een hoge optische zoom?

en zoja, welke ?
Ligt er een beetje aan.. Wat wil je precies van een digicam. Er zijn diverse camera's met hoge zoom. Kijk op hier volop genoemde www.dpreview.com
Lenstabilisatie heb je meestal niet nodig. Alleen bij extreem veel zoomen heb je dan meestal een erg steady hand of een statief nodig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vergeleken op dpreview en kwam uit op de volgende cams:

- Fuji Finepix 2800
- Olympus C-720uz
- FujiFilm FinePix S602Z
- Nikon Coolpix 5700
- Minolta DiMAGE 7i

Welke heeft de beste prijs/kwaliteit verhoudingen en is niet (veel) meer dan € 1100 ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken naar deze cams en heb uiteindelijk toch voor de dimage 7i gekozen, omdat ik zelf over een minolta spiegelreflex beschik.

Bedankt voor jullie reacties!!
Pagina: 1