Kan geen grote bestanden kopieren met win2k

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 PC met service pack 2 en alle laatste updates die er maar te krijgen zijn. Ik heb met de search 1 ander topic gevonden waarin hetzelfde probleem wordt beschreven: kijk hier maar.

Voor de duidelijkheid: de PC is een Pentium 4 1500 op een i845 chipset, met 256MB geheugen en een gloednieuwe 40GB 7200rpm Samsung HDD. Het is dus NIET mogelijk om een file van 850MB te kopiëren naar dezelfde partitie EN naar een andere partitie, ook niet naar een andere fysieke schijf. Wel kan ik zo'n bestand naar een netwerkdrive kopiëren, maar weer niet van een netwerkdrive op m'n lokale schijf.

De melding die ik krijg het dezelfde als in die andere topic.

Ohja, in de Microsoft KB staat inderdaad een artikel dat dit probleem beschrijft, en er staat inderdaad dat het in SP2 gefixxt is, maar dat klopt dus niet (helemaal). Dus niet alsnog met dit artikel komen a.u.b.

Nog wat: de nieuwste chipset drivers en ATA drivers heb ik net opnieuw geinstalleerd, dus dat is ook het probleem niet.

Ik weet best dat er daar geen oplossing gevonden werd, maar daarom juist post ik hem nog maar een keer.

Alvast bedankt.

日本!🎌

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem.

Het is dus blijkbaar niet opgelost met SP2, want ik gebruik dat zelf ook, en ALLE fixes die erna zijn uitgekomen. (zelfs de nieuwe IE security rollup van 15 mei zit er al op.)

Ook met WinRAR of WinACE kan ik geen archieven maken die groter zijn dan ca. 500 mb, deze genereren dan ook deze zelfde fout. GVD, waar blijft trouwens Win2k SP3 ?! Die was gepland voor eind maart-begin april, en nou is het er nog niet. (al denk ik niet dat dit een oplossing brengt.)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Vreemd. Zet de swapfile eens op een vaste grootte en beperk je schijfcache...

Forget your fears...
...and want to know more...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De VIA 686x bug misschien??

Nieuwe VIA drivers installeren?

[edit]
lama zie net dat je een intel chipset hebt...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:21 schreef CrashOne het volgende:
De VIA 686x bug misschien??

Nieuwe VIA drivers installeren?
In combinatie met een sb-live! was dat toch? Muziek spelen en grote bestanden copieen gaat dan fout. Zijn bios en dfriver updates voor!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:24 schreef Flipke het volgende:

[..]

In combinatie met een sb-live! was dat toch? Muziek spelen en grote bestanden copieen gaat dan fout. Zijn bios en dfriver updates voor!
Nee.
Dat was een geval van 686B + SBLive! + kopiëren van 1 IDE apparaat naar een ander. Dan kon er bestandscorruptie optreden, indien de bestanden >100 mb waren. Dat is allang opgelost.

Dit is een ander geval, dat volgens MS zou zijn opgelost in SP2, maar dat geldt hier blijkbaar niet.

Ik ga eens zien of ik in Delphi een eigen tooltje kan proggen dat grote bestanden kopieert.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Moet wel lukken... Als het met Delphi niet lukt, laat ff weten, dan maak ik zelf wel een progsel...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:40 schreef Aetje het volgende:
Moet wel lukken... Als het met Delphi niet lukt, laat ff weten, dan maak ik zelf wel een progsel...
Het zal wel lukken, maar ik heb momenteel weinig tijd. Straks moet ik naar m'n werk...PinkPop. Als bewaking. Dat duurt tot en met Dinsdag, en het zijn diensten van 12 uur.

Verwijderd

Ik weet niet of dit zal helpen, maar gebruik gewoon Windows Commander om bestanden te beheren. Ik gebruik eigelijk nooit Windows Explorer / Verkenner, maar altijd WinCmd, gewoon omdat dat veel prettiger werkt dan Explorer. Of je daar ook die fout mee krijgt, zal je effe moeten proberen.

Shareware versie te vinden @ http://www.ghisler.com/

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Hehe lol dit probleem had ik vorige maand ook met win2k sp2 =[
(sjek me specs: ook een p4 met ddr)

Oplossing : gooi je primaire hd controller weg en laat hem opnieuw detecteren....
Je hd staat nu namelijk in pio mode en das retetraag en zorgt vaak voor 100% cpu belasting.

Na het opnieuw detecteren stond hij bij mij in udma mode en kon ik eindelijk met een lage cpu belasting grote bestanden kopieeren

De kick van Electric!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
VraagOH: met Windows Commander werkt het ook niet, helaars...

Ossenaar: ik zal het eens proberen, maar ik denk niet dat dit probleem opgelost wordt door je schijf in een andere transfer-mode te zetten. Het probleem treedt immers alleen op met grote *bestanden*, zelfs een ghost ernaartoe pompen gaat prima (in DOS dan). Bovendien kan me de CPU-belasting nu ff niet zoveel schelen, het gaat me er gewoon om dat het weer gaat werken.

Aetje, FirePower: ik ben ook Delphi-coder... ik denk dat het *zou* moeten kunnen door steeds een buffer van zeg 1MB te gebruiken en die naar de destination file te schrijven zonder hem continu open te houden. Waarom? Het is nml mogelijk om naar die file te schrijven of te appenden, tenzij het meer dan die ~500MB wordt. Net alsof je, wanneer je een file opent, niet meer dan 500MB erheen mag pompen voordat je hem weer sluit. :?

日本!🎌

Verwijderd

he, heb ik ook gehad met w2k maar dan met amd en via,
dit gebeurde bij mij nadat ik alle w2k updates had geiinstalleerd, dus heb een format :'( gedaan en het probleem was opgelost. en nu zonder een update geen enkel probleem meer, dus ik denk dat het aan de update ligt.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De vraag is alleen aan *welke* update het dan precies ligt... Moet zeggen dat ik het ook sinds kort heb, maar ik weet natuurlijk niet sinds wanneer, want zo vaak kopiëer ik geen gigagrote files. Anders zou je kunnen natraceren welke update het kon zijn, maarja.

日本!🎌

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 23:40 schreef _Thanatos_ het volgende:

Aetje, FirePower: ik ben ook Delphi-coder... ik denk dat het *zou* moeten kunnen door steeds een buffer van zeg 1MB te gebruiken en die naar de destination file te schrijven zonder hem continu open te houden. Waarom? Het is nml mogelijk om naar die file te schrijven of te appenden, tenzij het meer dan die ~500MB wordt. Net alsof je, wanneer je een file opent, niet meer dan 500MB erheen mag pompen voordat je hem weer sluit. :?
Ik dacht precies dit.
Laat het prog het maximaal vrije geheugen bepalen, geef het de helft ervan, en gebruik het als buffer. Open source, en destination. Lees source in buffer, todat die vol is --> schrijf naar destination. Herhaal totdat source is gekopieerd. Sluit beiden. Dit zou moeten kunnen, omdat de Windows kopieer routines die het probleem veroorzaken worden vermeden.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:14 schreef FirePower het volgende:
Ik heb hier hetzelfde probleem.

Het is dus blijkbaar niet opgelost met SP2, want ik gebruik dat zelf ook, en ALLE fixes die erna zijn uitgekomen. (zelfs de nieuwe IE security rollup van 15 mei zit er al op.)

Ook met WinRAR of WinACE kan ik geen archieven maken die groter zijn dan ca. 500 mb, deze genereren dan ook deze zelfde fout. GVD, waar blijft trouwens Win2k SP3 ?! Die was gepland voor eind maart-begin april, en nou is het er nog niet. (al denk ik niet dat dit een oplossing brengt.)
Ik zit met exact hetzelfde euvel!! Draai ook W2K!!
Een paar dagen geleden een nieuwe HD Maxtor D740X 80GB (voorheen had ik 2 IBM hd's )ingebouwd en gepartioneerd (2 partities). Drive image teruggezet op de C partitie en data op de D partitie gekopieerd. En inderdaad...kopiëren van bestanden > 500 meg is er niet meer bij. Een CD-image van 650 MB, bv. met cdrwin, lukt weer wel :( Ik kan me toch niet herinneren dat ik met m'n 2 IBM HD's hier last van had!

Verwijderd

Ik ben is aan het experimenteren geslaan en heb alle hotfixes (Pre-Sp3) uninstalled!!

Het resultaat is dat ik nu WEL bestanden > 500 MB kan kopiëren :)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 14:37
Op zaterdag 18 mei 2002 17:54 schreef Sjako98 het volgende:
Ik ben is aan het experimenteren geslaan en heb alle hotfixes (Pre-Sp3) uninstalled!!

Het resultaat is dat ik nu WEL bestanden > 500 MB kan kopiëren :)
Welke Pre-Sp3 patches zijn dat dan, en waar kan ik die precies vinden :D

Verwijderd

Die staan in configuratiescherm/software.

(Windows 2000 Hotfix (Pre-SP3)

Kun je zo uninstallen!!

Ik heb daarna via Windows update alle beveiligingsupdates
opnieuw geïnstalleerd.
De Update voor programma's met Microsoft Commerce Server en COM+ Rollup Package 18.1 heb ik maar eens achterwege gelaten!!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Sjako98: bedankt he, ik ga die dingen een voor een uninstallen, wil ie me PC opeens opnieuw opstarten... nouja, dat mot dan maar. Eenmaal opnieuw gestart: winlogon.exe blijkt beschadigd. Of je dan op OK of Annuleren drukt, maakt niets uit, de computer sluit gewoon keihard af en zet je spreekwordelijk gewoon op straat :(

Windows dus maar opnieuw installeren. Wel heb ik die COM+ en Commerce server dingen-update-gevallen maar achter wege gelaten, en het werkt nu als een trein. bestanden van >2GB zijn geen probleem meer. Of het nou aan die updates ligt of dat 2 of meer updates elkaar tegen zitten werken ofzo, dat is mij in ieder geval niet duidelijk, wel is duidelijk dat een schone installatie zonder die twee updates de zaak fixt, als het is niet de juiste manier :)

日本!🎌

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 01:39 schreef _Thanatos_ het volgende:
Sjako98: bedankt he, ik ga die dingen een voor een uninstallen, wil ie me PC opeens opnieuw opstarten... nouja, dat mot dan maar. Eenmaal opnieuw gestart: winlogon.exe blijkt beschadigd. Of je dan op OK of Annuleren drukt, maakt niets uit, de computer sluit gewoon keihard af en zet je spreekwordelijk gewoon op straat :(
Tja, dat is natuurlijk erg vervelend maar bij mij werkte deze methode probleemloos :?
Pagina: 1