Hoi, ik heb een uitdaging: Ik heb thuis ADSL, maar ik vinnet een beetje traag....dat moet volgens mij sneller kunnen. De provider (of KPN, weet ik niet precies) knijpt namelijk de snelheid naar 512kbps. Dit doen ze alleen met TCP. UDP is dus de volledige snelheid nog
nu d8 ik, daar moet een echte tweaker toch wel wat mee kunnen. Is het mogelijk om de foutcorrectie van TCP toe te passen op UDP?? dus een soort TCP-layer over je UDP-protocol leggen. Zou dit mogelijk zijn? dan heb je dus de volle snelheid, waarop je files zou kunnen verzenden en ontvangen....lijkt me niet verkeerd. Heeft iemand al zoiets gedaan?
Vooropgesteld dat het zo is wat jij zegt, heb je er weinig aan.
Als er maar één pakketje ontbreekt, is je binnenkomende data waardeloos bij TCP pakketten. TCP is ervoor dat de missende pakketten alsnog worden binnengehaald. Aangezien je vast veel wil gaan downloaden, heb je dus alleen maar corrupte zooi. Of je moet zelf een TCP stack op UDP schrijven (Als dat zou kunnen...)
Als er maar één pakketje ontbreekt, is je binnenkomende data waardeloos bij TCP pakketten. TCP is ervoor dat de missende pakketten alsnog worden binnengehaald. Aangezien je vast veel wil gaan downloaden, heb je dus alleen maar corrupte zooi. Of je moet zelf een TCP stack op UDP schrijven (Als dat zou kunnen...)
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Denk niet dat TCP of UDP anders behandeld wordt. Zou ik voor de zekerheid ff testen voordat je iets gaat proberen.
TCP in UDP moet te doen zijn maar de andere kant snapt het dan niet meer. Je moet er dan weer een server/host tussen hangen die TCP weer uit UDP haalt en doorstuurt naar waar het naartoe moet. Een soort TCP-proxy buiten het KPN netwerk dus. Maar volgens mij wordt UDP ook wel geknepen hoor...
TCP in UDP moet te doen zijn maar de andere kant snapt het dan niet meer. Je moet er dan weer een server/host tussen hangen die TCP weer uit UDP haalt en doorstuurt naar waar het naartoe moet. Een soort TCP-proxy buiten het KPN netwerk dus. Maar volgens mij wordt UDP ook wel geknepen hoor...
Die ander kant, daar had ik idd nog niet eens aan gedacht nee.Op vrijdag 17 mei 2002 13:43 schreef Jace het volgende:
Denk niet dat TCP of UDP anders behandeld wordt. Zou ik voor de zekerheid ff testen voordat je iets gaat proberen.
Dit gaat dus nooit werken.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
ehmm volgens mij gaat dat niet nee...
Daarom hebben ze namelijk die 2 verschillende protocollen, want verder verschillen ze niet veel.
Daarom hebben ze namelijk die 2 verschillende protocollen, want verder verschillen ze niet veel.
Verwijderd
TCP in UDP kost overigens ook extra tijd/bandbreedte dus dan is het nog maar de vraag of het veel oplevert. De 'TCP-proxy' moet trouwens het return gedeelte weer in UDP stoppen en het KPN netwerk insturen naar jouw PC toe.
Dit is geen Professional Networking & Servers.
Deze gaat op slot omdat er te veel topics hier gestart worden, die hier helemaal niet horen.
PS:
Wat jij wil moet je aan 2 kanten doen.
Daar ben je dus niets mee.
Foutcontrole moet je dan op een hogere laag doen in je app.
Deze gaat op slot omdat er te veel topics hier gestart worden, die hier helemaal niet horen.
PS:
Wat jij wil moet je aan 2 kanten doen.
Daar ben je dus niets mee.
Foutcontrole moet je dan op een hogere laag doen in je app.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()