Toon posts:

XP1900+ @ A7V133??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de Asus A7V133 rev1.04

Als de CPU erop zit wilt hij wel booten op 1200mhz
maar als je em insteld op 1600 (1.75v) dan blijft monitor uit.

ER zit het nieuwste BIOS op... :?

Verwijderd

Staat je FSB op 133?

Verwijderd

Topicstarter
jah

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Laad de biosdefaults eens, en kijk of ie het dan nog steeds doet...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan....

Verwijderd

Weet je zeker dat je de nieuwste bios heb?
Zelf geflasht ?

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:03 schreef TheHeLLFiRe het volgende:
Het gaat om de Asus A7V133 rev1.04
Ik dacht dat een XP op een Rev1.04 helemaal niet liep? Toch alleen maar op een 1.05? Kan aan mij liggen maar ik denk dat je mazzel hebt dat die daar überhaupt loopt en boot.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan best kloppen rippie :)

Verwijderd

Check voor de zekerheid toch maar es ff de jumper van FSB. Dat is 9 van de 10 keer het probleem. Zet em op 1-2 als ie op 2-3 staat of andersom.

Gewoon ff proberen.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb ook een a7v133(raid) en wilde daar een XP1700+ in stoppen..... Eerste probleem was de voeding, die trok het niet op 133fsb. Na upgrade naar een echte 300W deed ie het wel maar ... niet stabiel.
Heb nu maar een K7S5A gekocht waar ie zonder problemen in draait. En in m'n a7v133 zit nu een t'bird 850 op 1066:P

Ik had wel de nieuwste bios er in gestopt (uit mijn hoofd 1.005 ?)

Yamaha FZ1 :-)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
misschien overbodig, maar je weet maar nooit... vertel ff WELKE bios versie je dan hebt...

mmaarruh ik heb hier ook een A7V133 (rev 1.04) dus ik ben ook ERRUG benieuwd of iemand een XP werkend krijgt op een rev 1.04 :?

• Joeroenho
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 13:31 schreef Rippie het volgende:

[..]

Ik dacht dat een XP op een Rev1.04 helemaal niet liep? Toch alleen maar op een 1.05? Kan aan mij liggen maar ik denk dat je mazzel hebt dat die daar überhaupt loopt en boot.
1.04 loopt wel, maar alleen als je de multiplier via jumpers instelt op je moederbord. Dus fsb-jumper op 133, multiplier op de default setting, bios clearen voor de zekerheid en het moet werken.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• ezwizard
Op vrijdag 17 mei 2002 13:40 schreef El_GringO het volgende:

[..]

1.04 loopt wel, maar alleen als je de multiplier via jumpers instelt op je moederbord. Dus fsb-jumper op 133, multiplier op de default setting, bios clearen voor de zekerheid en het moet werken.
Heel mooi allemaal, maar IK heb nog niemand gezien./gehoord die een XP werkend heeft op de juiste snelheid met een rev 1.04...

• Joeroenho
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 13:52 schreef ezwizard het volgende:

[..]

Heel mooi allemaal, maar IK heb nog niemand gezien./gehoord die een XP werkend heeft op de juiste snelheid met een rev 1.04...
Hmm... Ik heb zelf de revisie 1.05, maar ZONDER de "." achter het revisienummer. Deze valt dus volgens de documentatie in dezelfde categorie als de 1.04 revisie. Kheb zelf een 1800+ besteld, komt begin volgende week binnen. Ik zal mijn bevindingen hier wel ff posten.

• ezwizard
Hmm... Ik heb zelf de revisie 1.05, maar ZONDER de "." achter het revisienummer. Deze valt dus volgens de documentatie in dezelfde categorie als de 1.04 revisie. Kheb zelf een 1800+ besteld, komt begin volgende week binnen. Ik zal mijn bevindingen hier wel ff posten.
Das mooi... :) Iemand anders nog ervaringen met een rev 1.04 icm een Athlon XP?

• Joeroenho
  • Niet online
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Overzichtje met CPU-ondersteuning voor de verschillende asus mobo's :)
Moet dus werken volgens de tabel.... Ik wacht het af!

Verwijderd

Topicstarter
Een friend van mij die heeft wel een XP1500+ erop werkend en wel gekregen...

Verwijderd

Topicstarter
maja..
discus maar verder...
ik ga solderen op GF2 (zie ander topic :) )

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op vrijdag 17 mei 2002 13:55 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Hoef je niet te posten ;) want dat werkt gewoon :)
Ik heb hetzelfde hier staan (zie sig, mobo 1.05) en zolang je het inderdaad via de jumpers doet werkt het prima. Ik heb ontdekt dat het zelfs ook via de BIOS werkt (bij mij tenminste) maar dat is geen garantie dat het overal zo werkt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik had revisie 1.04 ook... mijn xp1800+ werkte perfect ook op 1900+, moet kunnen dus :)

Ik had toendertijd nieuwe biosversie erop gezet volgens mij versie 1007 toen.
code:
1
2
3
4
A7V133 (217501 bytes) 

Add support for AMD Athlon XP CPU

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/socka/kt133a/a7v133/avu1007.zip

Nadat ik geflahsed had even bios gereset met cmos clear jumper en alles werkte als een zonnetje.

Mijn systeem toen:
A7V133 (met raid)
XP1800+
2x256mb Pc133 cas2
Geforce2 Pro

• Joeroenho
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 14:22 schreef Microkid het volgende:

[..]

Hoef je niet te posten ;) want dat werkt gewoon :)
Ik heb hetzelfde hier staan (zie sig, mobo 1.05) en zolang je het inderdaad via de jumpers doet werkt het prima. Ik heb ontdekt dat het zelfs ook via de BIOS werkt (bij mij tenminste) maar dat is geen garantie dat het overal zo werkt.
Kewl, ff proberen via de bios dan maar volgende week :)

Thanx dude!

• Joeroenho
  • Niet online
Update: Kheb hem binnen, en hij draait probleemloos op mn a7v13 revision 1.05 <--- zonder '.' na de 1.05, dus zelfde idee als 1.04 :)
Gaan met die handel dus! :D :D

• Joeroenho
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 00:28 schreef El_GringO het volgende:
Update: Kheb hem binnen, en hij draait probleemloos op mn a7v13 revision 1.05 <--- zonder '.' na de 1.05, dus zelfde idee als 1.04 :)
Gaan met die handel dus! :D :D
Update 2: Iets te voorbarige conclusie.... Systeem werkt ontzettend instabiel, ook na een clean install. WinXP wilde zelfs niet meer installeren, al errors tijdens de installatie.
Ik heb maar een andere moederbord en geheugen aangeschaft en mn asus in de uitverkoop gedaan.

• Microkid
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 27 mei 2002 00:56 schreef El_GringO het volgende:

[..]

Update 2: Iets te voorbarige conclusie.... Systeem werkt ontzettend instabiel, ook na een clean install. WinXP wilde zelfs niet meer installeren, al errors tijdens de installatie.
Ik heb maar een andere moederbord en geheugen aangeschaft en mn asus in de uitverkoop gedaan.
Heb je hem helemaal via jumpers ingesteld? Niet overclocked? Setup defaults aangehouden? XP is op data mobo met overclocken of verkeerde instellingen erg gevoelig (heb ik zelf ook). Als ik wat wijzig in de bios (wat de snelheid zou moeten verbeteren) gaat XP muiten. Dus probeer het nog eens met gewoon standaard instellingen.
Zelf kom ik tot 11.5x140, dus die 1900+ zou gewoon moeten werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ooyevaar
  • Laatst online: 08-07-2025
Instabiel ... xp niet installeren ... Ja dat had ik dus ook !

Eerst vreselijk getwijfeld aan mijn moederbord maar die draait nu al weer tijden gewoon met een T'bird850. Dus toch de combinatie XP1700 en A7V133 ....

jammer maar helaas tenzij iemand ...

Yamaha FZ1 :-)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een A7V133-C rev 1.05. met een XP2000+.
Hij werkt nu zonder problemen *D

Ik had er ook eerst last van dat hij maar op 1250MHz draaide. ;(
Alles staat nu "jumperfree" de Operating Frequency Setting op Manually gezet en ik kon de FSB op 133MHz zetten.

Dat kon al met BIOS versie 1007, alleen zag hij hem dan als een 1900+ :? Maar hij draaide toen echt wel op 1666MHz (XP2000+). Toen de nieuwe BIOS kwam voor mijn mamaplank (1008), zag hij hem wel als een XP2000+ :9~

Het staat wel een beetje verrot in het boekje, maar het staat er wel. Alleen kan ik het me niet (meer) herinneren ;) Maar het is WEL mogelijk dus 8-)

Ik heb WinXP erop draaien en zorgeloos geïnstalled. Verdere specs zoek je maar in m'n sig als je op MOD3 klikt ;) en een beetje scrollen
Pagina: 1