Ik wil graag het aantal files uitlezen uit een dir. Dus als er 100 files in staan dat ik de waarde 100 krijg. Met welke functie doe ik dat?
Filesystem functions
Beetje initiatief mag ook wel hoor.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/32977].[/url]
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/32977].[/url]
Nielsz .. wat mekker je nou .. we zijn hier toch een domme helpdesk ? waar mensen die te lui zijn om dingen zelf op te zoeken gewoon direct alles maar kunnen vragen zonder dat ze 1 gram commentaar krijgen ? .. niet dan ?
Initiatief? Is dat zoiets als [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/32977]dit?[/url]Op vrijdag 17 mei 2002 12:53 schreef Nielsz het volgende:
Filesystem functions
http://www.php.net/manual/en/ref.filesystem.php
crap... zijn ze me tegenwoordig al alledrie voor? 
* flat moet 'n snellere computer ofzo
* flat moet 'n snellere computer ofzo
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ok, de manual.. ja op die page had ik al gekeken, maar kan nix vinden over uitlezen van directory en dan aantal file tellen...
Denk es even langer na dan 1 sec ... php heeft niet overal een kant en klare functie voor .. je mag zelf ook welles wat doen.
Op vrijdag 17 mei 2002 13:02 schreef izoman het volgende:
Ok, de manual.. ja op die page had ik al gekeken, maar kan nix vinden over uitlezen van directory en dan aantal file tellen...
Ik ben in topvorm, want ik heb een pokkehumeur (remember wat ik gisteravond tegen je zei?)Op vrijdag 17 mei 2002 13:06 schreef Grum het volgende:
En wat lovende woorden van Nielsz![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Op vrijdag 17 mei 2002 13:02 schreef izoman het volgende:
PHP:
1
| <?$c = 0;$dir = opendir("blaat/");while($file = readdir($dir)){ if(is_file($file)) $c ++;}closedir($dir);print($c);?> |
over en sluiten maar
thx dude!Op vrijdag 17 mei 2002 13:07 schreef Takkie het volgende:
[..]
PHP:
1 <?$c = 0;$dir = opendir("blaat/");while($file = readdir($dir)){ if(is_file($file)) $c ++;}closedir($dir);?>
over en sluiten maar
Nielsz: Ik ben in topvorm, want ik heb een pokkehumeur (remember wat ik gisteravond tegen je zei?)
Jikes .. kom es ff online dan ergens ofzo
Whehe, het valt mee.Op vrijdag 17 mei 2002 13:08 schreef Grum het volgende:
Nielsz: Ik ben in topvorm, want ik heb een pokkehumeur (remember wat ik gisteravond tegen je zei?)
* niet blijven hangen bij problemen,
* communicatie,
* proactief.
Dat was het wel.
Tering he, dit forum is echt diep triest! Je wordt niet eens normaal behandeld hier.... GROW UP BOYS! get a life!Op vrijdag 17 mei 2002 13:09 schreef Grum het volgende:
izoman: thx dude!
Wat enorm jammer dat ik geen modje ben hier ... bah
Leer aub zelf coden en vooral zelf denken .. misschien isset slim als je eens gaat informeren hoe je je veterstrik diploma kan halen .. want zo te zien heb je dat gemist in je jeugd
PHP:
1
| <?$c = 0;$dir = opendir("blaat/");while($file = readdir($dir)) {if(is_file($file))$c ++;}closedir($dir);print($c);?> |
werkt trouwens niet... output blijft maar 0
Als je eventjes nadenkt kom je der vast wel zelf uit.
Files tellen in een dir is echt geen rocketscience
Verwijderd
Het is dat ik in een UITERST vriendelijke bui ben vandaag, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?:Op vrijdag 17 mei 2002 13:11 schreef izoman het volgende:
[..]
Tering he, dit forum is echt diep triest! Je wordt niet eens normaal behandeld hier.... GROW UP BOYS! get a life!
1 => Aantal, bij normaal taalgebruik gaat het hier om tellen, in php gaat dat zo $variabele ++;Op vrijdag 17 mei 2002 12:52 schreef izoman het volgende:
Ik wil graag het aantal1 files2 uitlezen3 uit een dir4. Dus als er 100 files in staan dat ik de waarde 100 krijg. Met welke functie doe ik dat?
2 => Files, je wilt weten hoeveel files, dus je controleert of iets een file is in php dus: is_file("path");
3 => Uitlezen, in het engels is dit read, met punt 4 erbij is dat in php dus: readdir();
4 => Je wilt iets weten over directories, dan kom je erg snel uit bij open- en closedir();.
Zo raar is het toch niet dat mensen dit een beetje vraag naar de bekende weg vinden? toch...?
$c = 0;Op vrijdag 17 mei 2002 13:15 schreef Grum het volgende:
gooit die 0 daar, maar ik zie niet wat die 0 daar doet?
Hoor ik daar tellen?Op vrijdag 17 mei 2002 13:15 schreef Grum het volgende:

Bij deze bombardeer ik deze draad tot het officiele Vrijdagmiddaglekkerweeronzindraadje!!!!!!!1111111
izoman: $c = 0;
Zucht .. misschien het initializeren van die variabele ? .. zodat ie op 0 staat .. en der dus 1 bij op kan tellen ?
Heb je uberhaubt enig idee waar je mee bezig bent ? .. zo te zien niet ? .. no offence ofzo .. maar misschien isset slim om eerst de basics door te nemen ...
Je gaat toch ook niet een F1 race rijden als je je ondergoed nog niet goed aan kan trekken ?
Zucht .. misschien het initializeren van die variabele ? .. zodat ie op 0 staat .. en der dus 1 bij op kan tellen ?
Heb je uberhaubt enig idee waar je mee bezig bent ? .. zo te zien niet ? .. no offence ofzo .. maar misschien isset slim om eerst de basics door te nemen ...
Je gaat toch ook niet een F1 race rijden als je je ondergoed nog niet goed aan kan trekken ?
Verwijderd
Ik weet niet hoor, maar mijn puike stukje code werkt prima, misschien moet je alleen het stukje "blaat/" wel vervangen door de directory waarin je de files wilt tellen, dit moet overigens wel het pad op de server zijn....
hij zou toch niet...Op vrijdag 17 mei 2002 13:19 schreef Takkie het volgende:
Ik weet niet hoor, maar mijn puike stukje code werkt prima, misschien moet je alleen het stukje "blaat/" wel vervangen door de directory waarin je de files wilt tellen, dit moet overigens wel het pad op de server zijn....
--Roy Goodman
Het gaat in dit geval over bestanden op een andere HD hier.Op vrijdag 17 mei 2002 13:19 schreef Takkie het volgende:
PHP:
1
| <?$c = 0;$dir = opendir("D:/Muziek/");while($file = readdir($dir)) {if(is_file($file))$c ++;}closedir($dir);print($c);?> |
apache staat op C en me muziek op D
output blijft 0
misschien loos geblaat hoor, maar moeten in windows de slashes niet de andere kant opstaan? 
/me heeft geen ervaring met PHP op windows-bakken
--Roy Goodman
En als je nou es in je while loop $file print .. staat der dan wel wat ?
Wat nou als je es error_reporting(E_ALL); boven je code zet .. wat dan?
Wat nou als je es error_reporting(E_ALL); boven je code zet .. wat dan?
$dir = opendir("D:\Muziek\Losse Nr's\/");Op vrijdag 17 mei 2002 13:26 schreef Flat© het volgende:
misschien loos geblaat hoor, maar moeten in windows de slashes niet de andere kant opstaan?
zo dus... nee nog steeds output 0
relatief is forward, windows is backward. Maar kijk uit. Daar is ook nog een trapfall!!
Maar die ga ik niet verklappen, want jij bent zo vriendelijk reagerend op gegrond commentaar
[edit]wat een LOL met deze draad zeg
Maar die ga ik niet verklappen, want jij bent zo vriendelijk reagerend op gegrond commentaar
Oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!Op vrijdag 17 mei 2002 13:28 schreef Glimi het volgende:
relatief is forward, windows is backward. Maar kijk uit. Daar is ook nog een trapfall!!
ooooh! ik weet 'm, ik weet 'm!!Op vrijdag 17 mei 2002 13:28 schreef Glimi het volgende:
--Roy Goodman
Mag ik een klinker kopen?Op vrijdag 17 mei 2002 13:30 schreef Flat© het volgende:
[..]
ooooh! ik weet 'm, ik weet 'm!!
nou vertel dan?Op vrijdag 17 mei 2002 13:30 schreef Flat© het volgende:
[..]
ooooh! ik weet 'm, ik weet 'm!!
Je mag een klinker kopenOp vrijdag 17 mei 2002 13:31 schreef izoman het volgende:
[..]
nou vertel dan?
dan krijg ik alle namen van alles bestandenOp vrijdag 17 mei 2002 13:27 schreef Grum het volgende:
En als je nou es in je while loop $file print .. staat der dan wel wat ?
Verwijderd
Niet helemaal waar, op een bepaalde site php staat bij een bepaalde functie iets met files de volgende regel:Op vrijdag 17 mei 2002 13:28 schreef Glimi het volgende:
On the Windows platform, be careful to *** used in the path to the file, or use ***.
Op vrijdag 17 mei 2002 13:33 schreef Grum het volgende:
...
Verwijderd
Oeh, ga jij je maar schamen, da's helemaal okidoki code johOp vrijdag 17 mei 2002 13:33 schreef Grum het volgende:
haal voor de grap es de spatie tussen de c en de ++ weg ... en ga je vervolgens voor de rest van je leven schamen
waarom niet gewoon met:
$amount = (int)trim(`ls -l $uploaddir | wc -l`);
?
?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
[php]<?Op vrijdag 17 mei 2002 13:33 schreef Grum het volgende:
[sssh]
Edited by someone
$c = 0;
$dir = opendir("D:\Muziek\/");
while($file = readdir($dir))
{
if(is_file($file))
$c++;
}
closedir($dir);
print($c);
?>[php]
zo dus? nou nog steeds output 0
chem: waarom niet gewoon met:
?
Dan moetie nadenken .. en dat is geen php natuurlijk he
(en et is op een windows doos)
?
Dan moetie nadenken .. en dat is geen php natuurlijk he
wa's dat nou weer voor 'n * flat oplossing?Op vrijdag 17 mei 2002 13:36 schreef chem het volgende:
waarom niet gewoon met:
?
ohja, 't is nog een windows-bak ook...
--Roy Goodman
Verwijderd
Omdat windows.Op vrijdag 17 mei 2002 13:36 schreef chem het volgende:
waarom niet gewoon met:
?
uitgespeeld
izoman: vriendelijk verzoek om eerst eens te zoeken enzo en php te leren
de rest: zet zo'n thread ajb in SM, en doe liever niet op deze manier
( (N)OW's niet uitgesloten in de toekomst)
izoman: vriendelijk verzoek om eerst eens te zoeken enzo en php te leren
de rest: zet zo'n thread ajb in SM, en doe liever niet op deze manier
( (N)OW's niet uitgesloten in de toekomst)
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
als ik het nog even mag benadrukken: het mag wel weer eens afgelopen zijn met de anti-newbie flames, we hebben een duidelijk utfs/rtfm-roepen beleid (je weet waar het staat) en dit topic is wel weer een mooi voorbeeld.
Bij deze hebben diverse mensen een 'mental note' erbij bij mij, volgende keer een OW. Simpel.
Bij deze hebben diverse mensen een 'mental note' erbij bij mij, volgende keer een OW. Simpel.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()