Aanzuigen koele lucht

Pagina: 1
Acties:

• Bally
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 12:56

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Ik heb een xp1700+ en wil deze graag wat koeler maken. dan hoeft de propellor niet zo hard te draaien. is het slim om een soort buis te maken die over de fan heen gaat en de buis buiten de case brengen om zo koelere lucht aan te zuigen!

Is dit een goede oplossing of toch niet echt????

Hoop is uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

dat heet een fandukt (ofzowiets :) )
en dat wil nog wel eens wat verschil maken ja.

/stomme typo's :(

Verwijderd

Noem het een windtunnel ;)

Verwijderd

De propellor :9, het kan denk ik wel, zorg er echter wel voor dat als je die buis als aanzuig gebruikt de lucht onder je koelblok wel goed weg kan. Ander wortie nog beetje warmer zeg maar >:)

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 21-02 23:07
Op vrijdag 17 mei 2002 12:08 schreef Bally het volgende:
Ik ben een xp1700+ ....
zo en wie zijn jouw ouders dan?? :)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:13 schreef TukkerTweaker het volgende:

[..]

[off-topic] :D [off-topic]

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
En wie zijn je ouders dan???? ik snap hem niet, maar goed dat zal wel aan mij liggen

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:20 schreef Bally het volgende:
En wie zijn je ouders dan???? ik snap hem niet, maar goed dat zal wel aan mij liggen
Uitleg nodig :) ? Oke, je schreef "ik BEN een XP1700+" snappie??? :z

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 17:06

thaMini

Tool !!

Hmmmz, misschien een idee om zo'n slurf van een wasdroger van buiten via je fanduct naar je intake fan te leiden.
Handig in de winter, kouwe lucht. Maar wat minder in de zomer.

Be small, act BIG.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:20 schreef Bally het volgende:
:D

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 17 mei 2002 12:28 schreef thaMini het volgende:
Het zal ook in de zomer helpen. Of je moet in een huis met Airco wonen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Ga ik ook toepassen als intake... onder vooraan kan ik moeilijk een fan kwijt, en eigenlijk wil ik dat intakt laten... Dus dat slurf/fandukt/windtunnel idee komt er ook nog wel in!

Ander fan related vraagje!
Gisteren een Enermax voeding gehaald, met 2 fans.
Nou die voeding zit ondersteboven in de kast, met de 2de fan van onder dus, hoort dat zo of heb ik een wazige kast??
Lijkt me zo zinloos dat ie daar langs je mobo naar onder gaat zitten blazen terwijl de airflow juist naar boven hoort te lopen.... Bovendien loopt daar een brede scsi kabel (nog steeds geen rounded, komt snel!) dus die 2de fan zit daar compleet nutteloos op die flatcable te blazen lijkt me... :(

En over koeling gesproken, ik heb helemaal bovenin een casefan die achteraan naar buiten blaast, en onderin een Zalman (met zo'n beugel) die net onder de CPU fan op de chipset blaast, en ongetwijfeld ook wel wat hitte van de heatsink zou moeten afvoeren...
Nu kan ik ze allebei uitzetten, warmer wordt m'n kast niet... :?

New pc under construction...

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Das wel een goed idee zo'n slang!!! ik zal het allemaal eens gaan proberen! :)

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 12:58 schreef Jaydee het volgende:
[..]
Ander fan related vraagje!
Gisteren een Enermax voeding gehaald, met 2 fans.
Nou die voeding zit ondersteboven in de kast, met de 2de fan van onder dus, hoort dat zo of heb ik een wazige kast??
Lijkt me zo zinloos dat ie daar langs je mobo naar onder gaat zitten blazen terwijl de airflow juist naar boven hoort te lopen.... Bovendien loopt daar een brede scsi kabel (nog steeds geen rounded, komt snel!) dus die 2de fan zit daar compleet nutteloos op die flatcable te blazen lijkt me... :(
De "extra" fan van een enermax voeding zuigt lucht aan en die moet uiteraard net boven je cpu hangen zodat ie warme lucht wegzuigt. Op de website van enermax staat vast wel een plaatje (op die van amd ook) over hoe 1 en ander moet werken.

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Oeps... okee, dat ding is doorzichtig en kennelijk heb ik niet goed gekeken >:)
Maar als ie zuigt houdt alles steek, want dan blaast ie het meteen achter de kast weer uit! 8-)

New pc under construction...

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 21:04

KrL

Foto foto..

Op vrijdag 17 mei 2002 12:28 schreef thaMini het volgende:
Hmmmz, misschien een idee om zo'n slurf van een wasdroger van buiten via je fanduct naar je intake fan te leiden.
Zou k wel een hor ofzo ervoor doen anders kun je strax de muggen tussen je koelribben vandaan peuteren :D

• Bally

Bally

1200 + 1500 Wp

Topicstarter
Maar mijn bedoeling is het niet of die slang naar buiten te laten gaan, maar gewoon buiten de kast is al genoeg. ik dacht zelf aan zo'n plek waar een extra fan geplaats kan worden!!

als je een slang naar buiten legt, heb je heel snel last van condens enzo. daar is volgens mij al een keer een topic over geweest, maar dat weet ik niet zeker hoor.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit heb ik ook eens gedaan. Een gat gemaakt in de zijkant van mijn kast, precies ter plaatse van de cpu.
Toen van karton een "tunnel" naar mijn cpu-fan. Daardoor fungeerde deze meteen als intake-fan. Dit zorgde voor een flinke verlaging van mijn cpu-temperatuur. (meer dan 5 graden) Een langere buis zal meer weerstand hebben, dus minder effect. Maar het zal zeker helpen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
Op vrijdag 17 mei 2002 13:10 schreef KrL het volgende:

[..]

Zou k wel een hor ofzo ervoor doen anders kun je strax de muggen tussen je koelribben vandaan peuteren :D
da's net zoiets als dit:

je hebt een houten kistje van ongeveer 22x30x25 waar je binnenin een pot honing in zet. Aan de voorkant zet je een (krachtige) fan die je laat draaien.
Altijd leuk om te zien hoe die insecten vermalen worden :)

ja het is vrijdag

Verwijderd

lucht niet van buiten aanzuigen, die lucht kan heel vochtig zijn en dat vind je systeem niet tof

ik ben bezig met een kastje die lucht zuigt en blaas, in en uit een kelder van een portiek, zoon 12 graden, winter en zomer, en lage luchtvochtigheid

Verwijderd

misschien ook een goed idee om -als het een lange buis is- er meerdere fans tussen te zetten en vooral een op het uiteinde.

of maakt dit totaal niets uit?

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 17 mei 2002 12:13 schreef TukkerTweaker het volgende:

[..]

Ik wist trouwens niet dat Artificial Intelligence al zo ver was ;)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 01:25
Erm, Naadnek, wat doe jij met mijn Beaker icon? ;(
Je bent het forum eerder gejoined dan ik, puur toeval dus.

:)
Pagina: 1