Kat heeft op computer gepist

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:15
Hoi,

Gister belde mijn buurjongen mij op tijdens het werk omdat zijn kat over zijn systeem heen geeft gepist (casing stond open en die kat is dus gaan sproeien IN de kast).

Wij dus na het werk meteen naar zijn huis toegegaan (zijn broertje had het systeem helaas geporbeerd aan te zetten) om te kijken hoe groot de schade was. Het systeem ging helemaal niet meer aan : moederbord is stuk (chipje doorgebrand omdat zijn broertje dus zonodig het systeem aan moest zetten), harddisk zeiknat (dagdag 60gb aan films), verder geen zichtbare schade.

Wij dus snel naar de winkel en een Asus A7V333, nieuwe kast (de oude stonk te erg) en een nieuwe HDD gehaald.

Thuis de oude onderdelen die vies waren (geforce, soundblaster) schoongemaakt en vervolgens het hele zaakje in elkaar gezet.

Nu komt het : systeem POST niet. De leds gaan wel branden en je krijgt als errorcode : VGA card not detected (wel grappig zo'n pratend moederbord).

De CPU is goed (TB1400), memory ook goed (2 modules, beide apart geprobeerd).

Wij dachten dat het de videokaart was (omdat die ook nog wat "kattenvocht" had, maar dit hebben we met alcohol weggehaald), maar deze heb ik net in een andere bak gedaan hier op mijn werk en die werkt dus perfect.

Weet iemand nog hoe het kan? Volgende harware hebben we op dit moment in het systeem (de rest van de troep gooi ik er pas in als het systeem iig weer door zijn POST heenkomt):

A7v333 moederbord
TB1400 CPU
2x 256MB PC2100 DDR
Asus Geforce2 pro (weet niet meer precies welke).
Ook heb ik maar even de FDD aan het systeem gehangen omdat ik heb gehoord dat die ook dit soort problemen kan veroorzaken (het niet POSTen op sommige mobos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt die kaart er dan niet goed ingedaan. Probeer het er stevig in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
mischien iets met agp 2x 4x 8x? ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Kaart zat er zeker weten goed in. Ik kan pas om 6 uur ongeveer de oude TNT2 uit de computer van mijn zus pakken en die in zijn systeem doen om te kijken of het dan wel werkt. Ook wil ik nog kijken of de AGP2x/4x jumper verschil uitmaakt op de kaart (alhoewel mij dit extreem stug lijkt, wil niks uitsluiten) en de BIOS dmv de jumper resetten.

Verder weet ik echt niet wat ik allemaal nog meer kan proberen (ik den kdat het toch maar afwachten wordt tot ik thuis ben zodat ik het met die TNT2 kan testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Hmm je koopt meteen maar een nieuwe kast omdat de oude te erg stinkt? Is echt wel schoon te krijgen hoor :)

Enne.. de enige goeie kat is 'n platte kat ;)

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die kat heeft je mooi in de zeik genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er foto's van of video gemaakt? Hier kan je dus grof geld mee verdienen he! Dit is echt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

hoort dit niet thuis bij (water)koeling? :+

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi hi das geen kattepis :+

ik dacht heel even dat er dan misschien nog pis in de AGP sleuf zat, maar dat kan dus ook niet?

Had je ook een nieuwe voeding gekocht? Misschien is die wel gaar.

of het heeft helemaal niks met de kattezeik de maken en je MoBo is gewoon kaduuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit een kat met een volle zak kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 15:02
huh, alweer :?

Laatst was hier ook al iemand wiens kat over z'n PC had gepist :D :D

(zal wel dezelfde zijn, maargoed :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Je moet die kat manieren leren :D Wat een pisnicht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staan de kat zijn haren nog overeind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, de kat van m'n nonkel heeft zo ooit eens z'n kabelmodem ondergepist, en wij ons maar afvragen waarom dat internet niet werkte, en hij mr proberen (is netwerkbeheerder bij colt-telecom). Dan toch mr effie nr die modem gekeken: "hmz, er brand een lampje niet". "En die modem stinkt nogal, closer inspection" juist ja, de kat :r
Goedja, modempie afgekoppeld, uitgegoten boven de wc (kwam nog redelijk wat uit) dan het ding maar in de gootsteen gelegd en de kraan open. Zo half uurtje laten spoelen. Modem op de verwarming gelegd, helpdesk van Telenet gebeld, "ja m'n modem is kapot" "we zullen even testen meneer, ja idd is kapot, past het voor dinsdag om de nieuwe modem te komen plaatsen?" Zo gebeurd zo gedaan, technieker heeft niks gemerkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Nieuwe kast met nieuwe PSU.

Dus volgende opstelling gemaakt : PSU, mobo, CPU, koeler en 1 memory module.
Vergolgens GF2 erin en het "VGA card not found" geluidje.

De rest sluit ik uiteraard pas aan als het systeem door zijn POST heenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

heb je een cheape kast? :) ik moest een keer voor iemand een pc bouwen met een cheape kast en toen bleek dat er nét te weinig ruimte was om de agp kaart er precies GOED in te duwen, en dus bootte hij niet. Misschien om te proberen ff het metalen uh voor/achterkantje van je agp kaart er af te halen, en te kijken of ie dan beter zit (dus ff booten) - werkte bij die pc die ik onder handen had perfect :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LOL @ kat >:)

Heb hier ook enorme problemen met de geluidskwaliteit uit m'n SBLive gehad totdat ik doorhad dat de externe aansluitingen 'verdacht' roken :+

Tip om sproeierij te voorkomen: een kat pist niet waar hij eet. Leg eten (of melk) direct naast de PC neer, zet kat voor eten neer. Kat gaat ruiken, beetje normale kat besluit dat eten voor vage pislucht gaat, kat maakt mentale note daar te eten, dus niet meer te pissen.

Werkt zelfs bij 7-week oude kittens (Atilla begint nu al zijn mannelijkheid te tonen :( ;) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ok, het volgende over de kast : Hij had dus een Mycom bigtower kast.

Aangezien deze ERG stonk en mijn buurjongen en ik geen zin hadden om behalve de kaarten ook nog eens de kast schoon te maken een zelfde soort kast gekocht.

Deze kast moet dus gewoon genoeg ruimte zitten, aangezien de oude (iedentieke) kast dit wel had (zat ruimte).

Mijn buurjongen is nu naar huis toe om te kijken of de jumper op zijn GF2 switchen (voor die AGP setting) verschil uitmaakt en hij gaat zijn BIOS resetten dmv de battery er even uit te laten.

Ik heb ook iets gehoord nog over somige mobos die kortsluiting maken als je ALLE schroeven gebruikt om die aan je backplate te bevetsigen. Ik zal ook nog wel eventjes het mobo los neerleggen op een stukje schuim (je kent wel dat spul dat in die moederbord dozen zit) om te kijken of dit nog het probleem veroorzaakt..

PS, nog bedankt voor alle serieuze reacties.. de mensen die niet serieus kunnen reageren : reageer AUB niet als je niks zinnigs te zeggen hebt (13 jarigen mentaliet zeg, ik kots van mensen als jullie), want 700 schade aan je computer door iets als dit is gewoon niet grappig, hoe leuk somigen het ook vinden.

PPS, die kat gaat voorzover ik weet de deur uit aangezien dit niet de eerste keer was dat hij dingen vernielt (mijn kat was direct van 4 hoog uit het raam gegaan, maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Volgens mij heeft het iets te maken met dat de nieuwere mobo's alleen agpkaarten slikken die 1,5 volt gebruiken, in plaats van de oudere kaarten die 3,3 volt gebruiken...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:51
Op vrijdag 17 mei 2002 12:48 schreef dion_b het volgende:
LOL @ kat >:)

Heb hier ook enorme problemen met de geluidskwaliteit uit m'n SBLive gehad totdat ik doorhad dat de externe aansluitingen 'verdacht' roken :+

Tip om sproeierij te voorkomen: een kat pist niet waar hij eet. Leg eten (of melk) direct naast de PC neer, zet kat voor eten neer. Kat gaat ruiken, beetje normale kat besluit dat eten voor vage pislucht gaat, kat maakt mentale note daar te eten, dus niet meer te pissen.

Werkt zelfs bij 7-week oude kittens (Atilla begint nu al zijn mannelijkheid te tonen :( ;) )
Ach ja, mijn Karel (naam hebben we niet zelf verzonnen :+) kotst alleen.. braaf voor de kattenbak. Toen we em net hadden (toen was ie 12) toen scheet ie in de was en piste die over van de bagpack tassen. Na een weekie niets meer, hijs zoooo liev als ik dat zo hoor.

Nog een tipje, katten zijn nog schoner dan mensen, ze schijten en pissen dan ook niet in een vieze kattenbak. Maak em daarom minstens 2 x per week schoon en/of schep tusserndoor de hapjes eruit ;). Als de bak vies is dan zal ie een andere plek zoeken om z'n behoeftes te doen. Sprietsen verhelp je daarmee niet, misschien dat de voer-in-pc truk wel werkt ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeft die kat nog? Of heb je die samen met het oude moederbord en Hdd in de grofvuil bak gegooid... Oh nee moet natuurlijk bij biologisch afval inmiddels... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 17 mei 2002 12:52 schreef Phase-Shifter het volgende:
Volgens mij heeft het iets te maken met dat de nieuwere mobo's alleen agpkaarten slikken die 1,5 volt gebruiken, in plaats van de oudere kaarten die 3,3 volt gebruiken...
AGP 4x is backwards compatible met AGP 2x, dus dat zou eigenlijk niet mogen uitmaken. Anders had de eerder genoemde TNT2 van zijn zusje ook niet gewerkt he :)

En wat betreft de kat, castreren is de oplossing tegen sproeien.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:57 schreef jtiegelaar het volgende:
Leeft die kat nog? Of heb je die samen met het oude moederbord en Hdd in de grofvuil bak gegooid... Oh nee moet natuurlijk bij biologisch afval inmiddels... :+
Dit is natuurlijk de grootste Waanzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 17 mei 2002 12:59 schreef BalusC het volgende:

[..]

En wat betreft de kat, castreren is de oplossing tegen sproeien.. :Y)
Haha, had je gedacht :+

Soms wil het helpen, maar m'n moeder heeft een ex-kater die al 10 jaar geen ballen meer heeft, maar diezelfde 10 jaar behoorlijk huis heeft gehouden- erger dan de 5-jaar oude kater die wel alle 'faciliteiten' nog bezit.

Sterker nog, de ex-poes van m'n huisgenote heeft ook zo haar hoekjes :r

Er wordt heel snel naar castratie/sterilisatie als panacee tegen iedere plas-probleem gegrepen, maar het enige wat het echt aanpakt is het gemauw rond krolsheid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kattezeik is niet weg te krijgen man! Ik heb het hier IN de monitor gehad, schoongemaakt met een speciale contact spray (op flinke alcohol basis) maar uhh nix hoor. Het begon met kleine beeldvervormings probleempjes, wat uitmonde in het overlijden van mijn monitor ;(

Waarom zeg ik nou het is niet weg te krijgen; nou in die kattezeik zit volgens mij een zuur, en dat vreed je componenten aan. Dat zie je niet meteen, maar 2 weken later begint het zootje te oxideren en dat zegt genoeg! En JA, ik heb na de schoonmaak behandeling het boeltje zeer goed laten drogen!

Kortom ik denk dat je wel meer schade hebt dan dat je nu denkt. niet te hopen voor je uiterraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Kat mag blij zijn dat de pc niet aanstond.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie dat topic elke paar minuten langs komen en iedere keer zie ik het weer voor me:

Kat ziet PC open staan, denk hey een verwarmde katten bak >:)
Loop er naar toe, tilt boot op en :r

>:)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 13:50 schreef toastingnow het volgende:
Kat mag blij zijn dat de pc niet aanstond.
Niet verwarmt :? :'(

Wat moet die kat dan in de PC?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katten zijn domme beesten als je het mij vraagt :P
Gisteren nog, zit een kat langs de kat van de baan, en plots loopt dat beest over, nog juist kunnen remmen...
Een andere kat heeft eens minder geluk gehad.
En eenden zijn nog dommer :r ! Die blijven gewoon op de baan zitten, en wij maar denken dat't beest wel weg zou gaan, jaja RIP bumper, een schel verf uit en een barstje lolz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Hmm, terug on topic graag?? Die kat doet er niet toe, wat er nu toe doet is om zijn systeem weer werkend te krijgen zodat hij weer met mij kan gaan Everquesten..

hij belde net ook, heeft jumpers omgezet, BIOS gereset, maar helaas.
Het ergste aan dit nieuwe moderbord zijn de gesproken error messages ipv de oude vertrowde BEEP of LED codes, waardoor je echt amper kan horen wat er aan de hand is.

Gisteren rond 2 uur klonk het nogal als "System failed VGA test". Buurjongen heeft net nog even goed geluisterd en het zou ook kunnen zijn "system failed CPU test" (nogal moeilijk te horen aangezien het geluid uit de PC speaker komt en we kennen allemaal wel de geluidskwaliteit van de PC speakers).

Heb hem maar gezegd om eventjes met zijn CPU naar de compuboer te lopen (hij moet toch nog wat kabels hebben), aangezien er ook wel een vreemde brandlucht uit zijn systeem komt (zijn koeler zat echt goed vast na het opnieuw bouwen, maarja, misschien heeft die door de kattepis en daarna het aanzetten van het systeem door zijn broertje de CPU de das omgedaan)....
Hmm, begint dus een steeds duurdere grap te worden voor hem (maarja, zonder compu zitten is natuurlijk veel erger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 17 mei 2002 14:06 schreef Killah_Priest het volgende:
Hmm, terug on topic graag?? Die kat doet er niet toe, wat er nu toe doet is om zijn systeem weer werkend te krijgen zodat hij weer met mij kan gaan Everquesten..

Het ergste aan dit nieuwe moderbord zijn de gesproken error messages ipv de oude vertrowde BEEP of LED codes, waardoor je echt amper kan horen wat er aan de hand is.

Gisteren rond 2 uur klonk het nogal als "System failed VGA test". Buurjongen heeft net nog even goed geluisterd en het zou ook kunnen zijn "system failed CPU test" (nogal moeilijk te horen aangezien het geluid uit de PC speaker komt en we kennen allemaal wel de geluidskwaliteit van de PC speakers).

Heb hem maar gezegd om eventjes met zijn CPU naar de compuboer te lopen (hij moet toch nog wat kabels hebben), aangezien er ook wel een vreemde brandlucht uit zijn systeem komt (zijn koeler zat echt goed vast na het opnieuw bouwen, maarja, misschien heeft die door de kattepis en daarna het aanzetten van het systeem door zijn broertje de CPU de das omgedaan)....
Hmm, begint dus een steeds duurdere grap te worden voor hem (maarja, zonder compu zitten is natuurlijk veel erger).
toon volledige bericht
Half on-topic:

de manier om kattepis te neutraliseren is met azijn- kattepis zit juist vol ammoniak (=basisch). Niet ma's beste basilicumazijn, gewoon industrieel gemaakte €shopper doet het beter.

Maar goed, CPU er ook aan :?

Lijkt me sterk (meestal kan de BIOS zichzelf dan niet ver genoeg initialiseren om te praten/piepen). Heb je die sys al getest met andere VGA kaart?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonde man... je had die pc gewoon moeten laten drogen dan was er niets ad hand geweest..

me broertje had vroeger over de tv gepiest ook alten drigen en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Op vrijdag 17 mei 2002 13:48 schreef dion_b het volgende:
nou wordt ik toch echt nieuwsgierig....... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 14:14 schreef dion_b het volgende:

[..]

Half on-topic:

de manier om kattepis te neutraliseren is met azijn- kattepis zit juist vol ammoniak (=basisch). Niet ma's beste basilicumazijn, gewoon industrieel gemaakte €shopper doet het beter.

Maar goed, CPU er ook aan :?

Lijkt me sterk (meestal kan de BIOS zichzelf dan niet ver genoeg initialiseren om te praten/piepen). Heb je die sys al getest met andere VGA kaart?
Zonder Proc piept ie weldegelijk, maar kun je er niet een ander speakertje aanhangen?

Wat heb je eigenlijk allemaal geprobeerd, probeer eens alles eraf en dan allen 1 dimm, cpu, koeler (heel belangrijk ;) ) en vga kaart en dan ook nog de powerbutton kabel en de powerkabel aansluiten. (en dan ook nog uit de kast, weet je meteen of t geen sluiting was)

[off-topic]
Op vrijdag 17 mei 2002 13:48 schreef dion_b het volgende:
wat is een ex-poes (over wat voor poes hebben we t trouwens ;)
[off-topic]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe sorry maar moet er wel hard om lachen. Broertjes zijn goede manier om je agressie kwijt te raken :P.

Ben bang dat het toch echt stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel gekeken of hij de cpu fan niet op de case aansluiting heeft zitten??

Jammer dat de voeding niet onderin de kast geplaatst was.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 17 mei 2002 14:20 schreef bas_konings het volgende:
[off-topic]
[..]

wat is een ex-poes (over wat voor poes hebben we t trouwens ;)
[off-topic]
Ex-poes: was een vrouwtje, nu niet meer. En nee, die met vier pootjes, niet die tussen twee benen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 19:53
zo daar word je pissig van zeg......

kan het niet zijn dat er nog PIS op je kaart zat en dat in dat slot is gegaan ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Op vrijdag 17 mei 2002 14:06 schreef Killah_Priest het volgende:

toon volledige bericht
Gekochte bord naar de klote ? Ik zou het anders niet weten.. Kep ook een keer een kaduk bord gehad. Misschien een combi probleem. Type bord en videokaart gaan niet samen :?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ok, hij belde net, is even met zijn proc + mem naar de compuboer geweest, deze zijn in orde. Hun zelf denken dat het moederbord gewoon DOA is, dus is hij nu weer onderweg met zijn mobo en videokaart(lol, ik zei hem nog eerder vandaag om met zijn moderbord + mem + geheugen + videokaart naar de winkel te gaan, maarja, eigenwijs ventje he).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 22:29

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Pratend moederbord? stoer!!
Krijg je nog andere leuke voice messages?

En als hij zegt "Keyboard not detected, press F1 to continue", grinnikt hij dan ook een beetje na stiekem? :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 27-07 22:20
katte pis = dood voor alle componenten die geraakt zijn.

Iemand zij het al eerder, tenzij te alles LANG weekt in sop of zo en lang laat drogen... ALS het dan nog werkt.. ken je alles weg gooien.

Het corrodeerd metaal, er zit idd een zuur in (evenals in unrine van mensen maar bij katten VEEL erger) bij ons hiero heeft een kat tegen de BUITEN kant van een kast gepist en na 3 weken een GAT in de case op de vloer, DWARS door 2,5m ijzer heen gebeten! REKEN er maar op dat je sporen ook aangetast worden.

Ps, muizen urine doet hetzelfde..

(jah kennis had een muis IN de pc vond het er lekker warm en had er een NEST in..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan die stem ook over andere speakers laten klinken door de jumper die ergens bovenaan het mobo zit op pin 1/2 te zetten als ik me niet vergis en dan via de onboard audio naar de speakers sturen.

Dan hoor je als het goed is bleeps en stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 05:11
Ik heb niet alles gelezen, maar wat dacht je er van om eens te testen met een andere videokaart :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Op zaterdag 18 mei 2002 00:50 schreef Tasma het volgende:
katte pis = dood voor alle componenten die geraakt zijn.

Iemand zij het al eerder, tenzij te alles LANG weekt in sop of zo en lang laat drogen... ALS het dan nog werkt.. ken je alles weg gooien.

Het corrodeerd metaal, er zit idd een zuur in (evenals in unrine van mensen maar bij katten VEEL erger) bij ons hiero heeft een kat tegen de BUITEN kant van een kast gepist en na 3 weken een GAT in de case op de vloer, DWARS door 2,5m ijzer heen gebeten! REKEN er maar op dat je sporen ook aangetast worden.

Ps, muizen urine doet hetzelfde..

(jah kennis had een muis IN de pc vond het er lekker warm en had er een NEST in..)
Jij hebt zeker een errug grote duim hé :P

Muis in case...pis door 2,5cm case :o

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:28
Het corrodeerd metaal, er zit idd een zuur in (evenals in unrine van mensen maar bij katten VEEL erger) bij ons hiero heeft een kat tegen de BUITEN kant van een kast gepist en na 3 weken een GAT in de case op de vloer, DWARS door 2,5m ijzer heen gebeten!
Sssst, laat Bin Laden het maar niet horen...

Nieuw geheim wapen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de onze doen dat nooit!!! die doen het altijd in de bak een vriend van mij heeft al 4 monitoren gehad! duure kat zo'n spuitje is goedkoper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 12:27
Op zaterdag 18 mei 2002 12:41 schreef T-Mug het volgende:
de onze doen dat nooit!!! die doen het altijd in de bak een vriend van mij heeft al 4 monitoren gehad! duure kat zo'n spuitje is goedkoper :D
Same here, alleen nu hebben we 1 die ook pist ;( maar die moet nog gecastreerd worden >:) en dan is dat probleem ook voorbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ok, een update :

We hebben alles gewoon opnieuw gebouwd, gekeken voor kortsluiting enz (niks kunnen vinden) en het systeem start nu op.
Windows 98 kan ik wel installeren (wel paar kleine bugs, bv kan dus echt GEEN internet verbindng krijgen, maarja, kan ook dat chello down was op dat moment) en nog wat errors met de videodriver.
Ook crasht windows 2000 tijdens de setup net voor het einde (elke keer).
Mijn buurjongen heeft nu alleen het hoognodige (video, HDD en CD-ROM, 1 mem module) aan het systeem hangen om te kijken of hij dan wel windows 2000 kan installeren. Misschien dat er toch nog iets met die videokaart is...
Naja, check het sraks wel, eerst zien of we 2000 erop krijgen zonder extra hardware in het systeem..

btw, zijn oude 60gb die wij eigenlijk al hadden opgegeven omdat daar echt letterlijk de pis uit kwam druipen werkt gewoon perfect, alle data ook nog intact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 27-07 11:15
Hoe gaat het met de kat? Je hebt hem toch niet al te zwaar gestraft, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 14:21 schreef Killah_Priest het volgende:
btw, zijn oude 60gb die wij eigenlijk al hadden opgegeven omdat daar echt letterlijk de pis uit kwam druipen werkt gewoon perfect, alle data ook nog intact :)
die zou ik wel rap gaan back-uppen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Op zaterdag 18 mei 2002 14:35 schreef Oracle het volgende:

[..]

die zou ik wel rap gaan back-uppen :Y)
yup.. maarja, eerst windows inkomen dan, want NO WAY dat ik die pis-HDD in mijn bak ga hangen voor backups :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 07:47

Damian

Insane Obtrusion

PICS!!!!!!!!!!!! >:)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Laatst online: 09-05 18:07
hmm damian heb al de goede avatar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grapjas en dat moet ik geloven van die kat!!!!!!!!:):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ok, weer een update :

Wij hebben het systeem een beetje werkend weten te krijgen, althans : windows installeren lukt nog wel, maar die crasht (dwz, het systeem "freezed" gewoon) altijd binnen 2 min als de videodriver geinstalleerd is.
Andere videokaart geprobeerd, zelfde verhaal.

De temp van de CPU is volgens de BIOS elke keer rond de 40 (kan dat niet in windows checken aangezien die 9/10 keer al binnen 10 sec hangt)
Wat opvalt in de BIOS is dat de voltage constant verandert (van de +5v en +12v en de vcore), dus je ziet bv de vcore elke keer tussen 1.75/1.76 gaan (ook de votlage van de CPU veranderen lost niks op) - iets wat ik nooit eerder heb gezien (is dit normaal???)

We hebben het systeem vandaag geaard (vriend die electricien is erbij gehaald) dus dat veroorzaakt dat niet.

Die buurjongen van me is nu voor de 10x keer een windows reinstall aan het doen met :
andere powersupply als de vorige keren (300w, net als de vorige waarmee we het probeerden)
1 memory module
nieuwe moederbord (a7v333)
CPU (TB1400 -- zou die alnog stuk kunnen zijn??)
TNT2 kaart die ik uit de bak van mijn zus heb gehaald (maar zowel met die geforce als TNT2 die freezeups, maarja, willen alles uitsluiten)
1 CD-ROM drive
floppy drive
Harddisk.

Voor de rest hangt er uiteraard niks aan het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
Kunnen die mem modules niet aangetast zijn door dat kattenpis en dat het gewoon f*cked up geheugen is nu?

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer je CPU eens onder te klokken, handigst lijkt me een 100 MHz FSB I.P.V. een 133 MHz FSB. Dan kijken of Windows wel installeerd. Windows word namelijk erg onstabiel als CPU te ver overgekloked is of te weinig voltage trekt.

Mem testen is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Mem modules zijn beide getest en in orde.

CPU onderclocken hebben we ookal geprobeerd, maar dat had geen resultaat (hij draait nu standaard op 10.5x133, geen settings veranderd en mobo CPU default laten nemen).

Wij denken dat of mobo alsnog DOA is of CPU is brak.. voor de rest hebben we namelijk alles al uitgewisseld. Dat wordt maar terug naar de winkel donderdag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je de foto's nog posten of hoe zit dat? Dan zetten we hier op GoT een inzameling op waarbij iedereen 1 € stort en dan kan je nieuwe spullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 27-07 11:15
Graag inclusief pics van de kat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
IS de voeding wel goed? Misschien is die deels kapot gegaan door de kortsluiting van het mobo, of misschien is deze net iets te zwak voor de nieuwe mobo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 17:16
Ik heb ook een keer gehad toen ik bezig was met het installeren van ADSL dat ik het NT1 kastje open had laten staan 's nachts. Later had een andere kat dan mijn eigen kat eroverheen gepiest.
Mijn kat laat namelijk 's nachts andere katten het bakje opeten.

Uiteraard NT1 kastje dood, kon ik wel internetten, maar niet bellen :)
ach, wat heb je als tweaker eigenlijk nog nodig als je adsl hebt?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 17 mei 2002 14:15 schreef johndope het volgende:
zonde man... je had die pc gewoon moeten laten drogen dan was er niets ad hand geweest..

me broertje had vroeger over de tv gepiest ook alten drigen en voila!
Vaag broertje :?

Laten drogen :? :r stinkt toch ???
Pagina: 1