Toon posts:

[php] zoeken in meerdere dir's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
$folder = "D:/Muziek/Losse Nr's/";

nu zoekt mijn script alleen naar nrs in die dir, maar ik wil in meerdere dir's zoeken. Dus zeg maar $folder2 toe kunnen voegen. Hoe kan ik dat in php erbij zetten?
PHP:
1
<?function database($folder = false, $extension = false, $searchon = false){     if(!$folder OR !$searchon) return false;     $database_tmp = array();$database_cnt = "1";     $handle = opendir($folder);     while (false !== $filename = readdir($handle)){         if($filename!="." &amp;amp;&amp;amp; $filename!=".." &amp;amp;&amp;amp; is_file($folder.$filename)){             if($extension){$ext_tmp = '(.';$ext_tmp .= implode('$|.', $extension);$ext_tmp .= '$)';if(eregi($ext_tmp, $filename)){$database_tmp["filename"][$database_cnt] = eregi_replace($ext_tmp, "", $filename);}}             else{$database_tmp["filename"][$database_cnt] = $filename;}             if($searchon=="id3") $database_tmp["id3"][$database_cnt] = getid3($folder.$filename);             $database_cnt++;         }     }     closedir($handle);     return $database_tmp; }?>

dit is een stukje uit me script.. kan ik dan waar de variable $folder wordt aangeroepen gewoon $folder2 erbij zetten ofzo?

Hele scripts staat op http://217.125.88.228/zoeken++.phps

Verwijderd

zou je aub enters in je script willen zetten.
waarom voer je de sub niet gewoon nog een keer uit met een andere waarden voor $folder?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 12:07 schreef Foxboy het volgende:
waarom voer je de sub niet gewoon nog een keer uit met een andere waarden voor $folder?
Hoe bedoel je precies? snap niet helemaal wat je bedoelt.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Dan is de layout nog een beetje normaal ipv dat je 10 minuten naar rechts moet scrollen :o
Lijkt me inderdaad makkelijke oplossing. Desnoods maak je een arraytje van dirs die je wilt doorzoeken en loop je erdoorheen met

foreach o.i.d.

• T.T.

T.T.

Sowieso

dan krijg je zoiets:
PHP:
1
<?function database($folder = false, $extension = false, $searchon = false){     if(!$folder OR !$searchon) return false;     $database_tmp = array();$database_cnt = "1";     $handle = opendir($folder);     while (false !== $filename = readdir($handle)){          if($filename!="." &amp;amp;&amp;amp; $filename!=".." amp;&amp;amp; is_file($folder.$filename)) {              if($extension) {  $ext_tmp = '(.';  $ext_tmp .= implode('$|.', $extension);  $ext_tmp .= '$)';  if(eregi($ext_tmp, $filename))  {    $database_tmp["filename"][$database_cnt] = eregi_replace($ext_tmp, "", $filename);  } }              else {   $database_tmp["filename"][$database_cnt] = $filename; }              if($searchon=="id3")   $database_tmp["id3"][$database_cnt] = getid3 (folder.$filename);                $database_cnt++;          }      }      closedir($handle);      return $database_tmp; }?>

• T.T.

T.T.

Sowieso

Als je dat stukje code zelf hebt gemaakt, dan moet het absoluut geen probleem zijn om te verzinnen hoe je in meerdere dirs moet zoeken....
Pagina: 1