[CM] onderkant voeding eruit dremelen voor CCFL?

Pagina: 1
Acties:

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
ik wil de onderkant van mijn voeding kast vierkant eruithalen en dan die vierkante CCFL van Barf's inkoop actie erin gooien, zodat ie omlaag schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://www.klaive.com/upload/case.jpg

is dit een heel slecht idee? (of is het mogelijk?)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Je kunt 'm er toch ook gewoon onder hangen/plakken :?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Alles kan maar er zit volgens mij niet voor niets een bodem in!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Interstice

Hallo?

Ik snap het nut niet. Gaten maken is leuk maar je voeding moet je mee uitkijken want die word Errug heet.

En je kan toch ook je vierkante ccfl er onder plakken, douwen, monteren, meppen (met hamer ofcourse >:))???

Of niet?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De behuizing om je voeding is niet alleen als bescherming, maar ook als *afscherming*, dus als jij dat plaatje eruit dremelt er niks (CCFL is zo goed als niks) voor terug plaatst dan zou je daar problemen mee *kunnen* krijgen.
Zeker om je processor er eigenlijk meteen onder zit zou die daar last van kunnen krijgen.

* TheGhostInc : het idee is leuk, maar de gevolgen niet echt duidelijk, een no go imho. zeker omdat je dan ineens 220V open in je kast kunt hebben.

Verwijderd

Das vast gezond :) aangezein de 0 al op je kast staat :)

Verwijderd

Ik zou het persoonlijk niet doen omdat die sleuven op een bepaalde plaats zijn gemaakt waardoor er een luchtstroom over specifieke componenten gaat
dit ter verbetering van de koeling van die komponenten.
Als je nu een gat in die voeding gaat maken verstoor je dus die luchtstroom waardoor bepaalde onderdelen heet kunnen gaan worden.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 11:33 schreef Interstice het volgende:
Ik snap het nut niet. Gaten maken is leuk maar je voeding moet je mee uitkijken want die word Errug heet.

En je kan toch ook je vierkante ccfl er onder plakken, douwen, monteren, meppen (met hamer ofcourse >:))???

Of niet?
Uiteraard, met een hamer past alles, en met plakband blijft alles zitten.. :Y)

>:)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 14:10

BaRF

bijna kerst

tis volgens mij ook beter om hem er OP te plakken met dubbelzijdig tape ofzo. je kunt die plastic dingetjes wel er af vijlen, en het invertertje gewoon er naast (in een doosje!) plakken! cool idee :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Je kunt die voeding rustig bewerken (gaten maken enzovoort), hier zijn al meerdere topics over geweest.
Die bodem zit er namelijk alleen in omdat er dan geen aanrakingsgevaar is als de 230V is aangesloten, en tevens kan de fabrikant zien of jij aan de voeding hebt zitten knutselen als je aanspraak zou maken op eventuele garantie.

Als ik jou was zou ik echter wel de ccfl gewoon aan de voeding vast maken (zonder de onderkant weg te halen). Anders komt je CCFL namelijk zeer dicht bij de heatsinks van je voeding, die best wel heet kunnen worden.
Als je CCFL tegen die hitte bestand is maakt dat niet uit, maar ik denk niet dat het goed is voor de levensduur van je CCFL.

Have fun, en laat de resultaten zien.

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Op vrijdag 17 mei 2002 11:43 schreef Dannyke het volgende:
Das vast gezond :) aangezein de 0 al op je kast staat :)
De 0 staat niet op je kast, er staat spanning op je kast, ik geloof dat het 110V was. Die spanning is echter niet schadelijk omdat er maar een heel klein stroompje kan lopen (en daar voel je helemaal niks van).

Geloof je het niet? Houd dan maar eens een spanningszoeker tegen een blank (ongeverfd) gedeelte van je kast. Klein schroevendraaiertje met een lampie tegen kast houden en een vinger op het ijzeren puntje aan de achtkant van de schroevendraaier aanraken (en het lampie zal gaan branden).

• Utopist
ik hou van iets dat mooi afgewerkt is, en als je hem niet ziet zitten vin ik dat persoonlijk mooier, nee idd hij dit er niet voor niets in, maar hij word dan ook weer afgesloten :)

ik weet alleen niet of er iets aan vast zit ofzo. (of, of het slim is...)

maar wat voor effect heeft dat dan op het moederbord?

maar het zou dus wel mogelijk zijn, hm, toch maar ens proberen (misschien)

Verwijderd

Ik heb aan de zeikant van de voeding aan de binnenkant van mijn kast er een stuk uitgedremeld en er een 80mm voor geplaatst! zonder extra lawaai. Kan makkelijk hoor :)

Verwijderd

Lijkt mij een goed idee,ik heb hier namelijk nog een case liggen (Escom,pentium pro)waar precies hetzelfde mee gedaan is.Je vangt als het ware twee vliegen in een klap.
Dat wil zeggen,je voeding wordt gekoeld,en je zorgt voor een goede airflow over je processor.
Het heeft alleen geen (weinig)nut als de printplaat in de weg zit,mischien kan je dat wel verhelpen.
Succes ermee,de pics komen nog of niet?

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:17
Maak je anders een kleine box met ijzer aan de zijkant & plexiglas aan de onderkant?? In deze box plaats je de CCFL en onder de voeding (evt. nog een opening in het plexi ivm koeling vd voeding).

• Utopist
hm goeie ideeën :)

thanx alleen mijn invertors zijn nu stuk :'(

ff kijken voor nieuwe

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:09 schreef -Utopist- het volgende:
hm goeie ideeën :)

thanx alleen mijn invertors zijn nu stuk :'(

ff kijken voor nieuwe
:?

• Utopist
giede ideeën voor het ophangen van mijn vierkante CCFL, alleen zijn de invertors nu kapot dus doen ze het niet meer.

even kijken of ik nieuwe invertors kan bestellen.
(anders heeft opgangen ook geen zin...)
Pagina: 1