Toon posts:

To Voltmod or not to Voltmod, that is the question

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover te denken om er maar eens de soldeerbout bij te pakken en mn cpu van wat meer voltage te voorzien.
Ik draai een thunderbird 1400 nu op 1630 met waterkoeling op 1,85 volt uiteraard.

Wie heeft er hier ervaring met de winst die je ongeveer behaalt met een voltmod, want ik lees wisselende ervaringen, en vraag me nu dus af of het de moeite wel loont.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op vrijdag 17 mei 2002 11:26 schreef Death996 het volgende:
Ik zit erover te denken om er maar eens de soldeerbout bij te pakken en mn cpu van wat meer voltage te voorzien.
Ik draai een thunderbird 1400 nu op 1630 met waterkoeling op 1,85 volt uiteraard.

Wie heeft er hier ervaring met de winst die je ongeveer behaalt met een voltmod, want ik lees wisselende ervaringen, en vraag me nu dus af of het de moeite wel loont.
die wiselende ervaringen komt omdat niet iedereen dezelfde stepping cpu heeft. En al was dat zo, dan nog heb je procs die óf keigoed, óf keislecht of zels midddelmatig overclocken.
tis dus gewoon een gok, of je proc eens laten draaien bij een vriend met een voltagemodded bord.

houd alleen rekening met behoorlijke warmte toename, en misschien geen snelheidswinst, maar misschien ook wel veel :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig ervaring met het voltmodden voor een thunderbird cpu ????

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 11:33 schreef Death996 het volgende:
Iemand toevallig ervaring met het voltmodden voor een thunderbird cpu ????
Ik heb er een gehad op een Epox 8KTA3+pro en daar gaat het voltage standaard tot 2.25, en ja toen haalde ik met waterkoeling 1825mhz.Maar zoals al gezegt de TB is een heethoofd en als je tot een heel hoog voltage gaat OC`n moet je zeker op je temp. letten en een zeer goeie koeling hebben.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik met mijn 1333 dondervogel krijg hem niet op 1500 voordat ik er 2 volt op gooi, dus ik denk dat die voltmod wel de moeite waard is. :P

get rich or die try'in