Toon posts:

[asp] tijds weergave

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb even een klein probleem, niets ergs maar ik kon het niet vinden met de search. Ik wil graag de tijd die in mijn Access database staat weergeven, nou dat is nog geen probleem, hij komt er netjes te staan MAAARRR ik wil niet dat ie dit weergeeft: 11:00:23 maar dit: 11:00

Nu dacht ik dat in Access leuk te veranderen met korte tijdsnotatie, maar dat stuk eigenwijs blijft de lange notatie weergeven. So..can someone help me out?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Je kan het programmatorisch gaan wijzigen. (De weergave dus in uw code gaan manipuleren).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
jah? hoe kan dat dan?!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Probeer eens in ASP met de formatdatetime() functie te rommelen.

Syntax: strWeergavetijd = formatdatetime(strOrigineletijd, x)

x = 1, 2, 3, of 4

Download my music on SoundCloud

• whoami
Op vrijdag 17 mei 2002 10:59 schreef Remco292 het volgende:
jah? hoe kan dat dan?!
Afhankelijk van uw programmertaal natuurlijk. Ga eens in de help kijken naar dateformatting - routines of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja...heb ff gezocht in help functie van Access, maar echt veel help wordt er niet geboden, is er dan niemand die deze functie al in zijn code heeft verwerkt?

Verwijderd

je kan beter in de vbscript kijken naar:
FormatDateTime(tijd,4)

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb het inderdaad gevonden, maar nu nog de toepassing
ik wil dus dat de tijd uit mijn Recordset wordt weer gegeven in die korte notatie.
--
FormatDateTime<%=Myrecordset("Tijd")%>,4
--
Dit pakt ie dus niet...

/edt ik wil er best een foutmelding bij geven, en ik heb al heel veel handleidingen gezelen, maar hij geeft geen foutmelding, en ik kan er niets over terug vinden. Ik heb de volgende manieren geprobeerd:

<FormatDateTime<%=Myrecordset("Tijd")%>,4> = leeg veld
"FormatDateTime<%=Myrecordset("Tijd")%>,4" = zoals het er staat zo komt het terug.
(FormatDateTime<%=Myrecordset("Tijd")%>,4) = zelfde als hierboven...

dus vandaar dat ik het nog een keer vraag....

• whoami
haakkjes misschien? (Ben geen ASP'er, webdevver)

En enkele tips:

- leer eens een help/manual lezen
- Als je hier een probleem post, post dan de fout wat specifieker (met 'dat pakt ie niet', daar hebben we niet veel aan. Geef de foutmelding die je krijgt er ook bij).

(dit geldt niet alleen voor jou, maar voor nog zo veel anderen).

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee verder?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Al op cursus geweest? Het valt me op dat je nog een erg gebrekkige kennis van basisstructuren bij het programeren hebt. Zelfs als goede oplossing van simpelen problemen aangedragen worden heb je nog moeite met implementeren. Uit dit topic blijkt weer dat je eigenlijk nog weinig snapt van het gebruik van functies. Ik raad je STERK aan om eerst nog ff flink te gaan oefenen met simpele dingen zodat je ook begrijpt waar je mee bezig bent.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.