Toon posts:

[HTML] Word document hyperlink

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een intranet wil ik graag een hyperlink maken naar een Word document, nu is dit niet zo moeilijk echter wordt dit document in een browser geopend en dus een kopie in je temp. internet files opgeslagen.

Is het mogelijk om dit Word document (bijvoorbeeld d:\intranet\documenten\word\bladiebla.doc) te openen, te editen en wanneer er alleen op het diskette figuurtje wordt geklikt dat dit wordt opgeslagen op de originele locatie op de server ?
Dus niet dat ze er eerst naartoe moeten browsen ?

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dit is al heel vaak besproken.
Het beste is om server-side een andere header mee te sturen voorafgand aan je bestand.
in php zal dat er ongeveer zo uit gaan zien:
code:
1
header("Content-type: application/octet-stream");

maar nogmaals; dit is al vaak voorbij gekomen.
zoek ff op [search=word doc mime]

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Blijft een feit dat je hem zal moeten downloaden als gebruiker, editen en weer uploaden.

Het 'diskettetje' in Word kun je nooit en te nimmer laten optreden als upload functie en zal altijd een kopie lokaal opslaan..

Verwijderd

Topicstarter
Het downloaden van het bestand daar ontkom ik niet aan,
hij moet namelijk over "het lijntje" getrokken worden.

Wij hebben een IIS server, zoveel weet ik niet van header's e.d.
Weet je misschien waar ik dat moet invullen met die MIME types ? En hoe ?

Thnx.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 17 mei 2002 10:50 schreef Hangloozz het volgende:
maar nogmaals; dit is al vaak voorbij gekomen.
* Pelle denkt dat Hangloozz niet helemaal goed gelezen heeft :+

Als ik je goed begrijp, wil je een word-doc openen, editen en daarna zorgen dat hij op de server weer is geupdate? Ik denk dat je dat op je buik kunt schrijven; dat is alleen mogelijk als er directe toegang tot de wordfile in het netwerk te verkrijgen is (of via moeilijke CMS-omwegen).
Dus in plaats van te linken vanuit de server-root naar die wordfile, linken naar een harde locatie in het netwerk:
code:
1
//FILESERVER/D|/directory/path/file.doc

..ofzo.

Bedenk wel dat het erg lastig wordt als er meerdere mensen aan hetzelfde document, gaat gegarandeerd problemen opleveren.

* Pelle dacht overigens bij het lezen van de topictitel wel precies hetzelfde als Hangloozz, maar * Pelle denkt dat * Pelle al wat meer koffie op heeft ;)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.whirlywiryweb.com/q/%2Fofficedocs.asp standaardlink voor alle open office docs vragen... iig geeft het de mogelijkheid officedocs in word te openen vanuit een browser.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 17 mei 2002 10:59 schreef Pelle het volgende:

* Pelle denkt dat Hangloozz niet helemaal goed gelezen heeft :+
* Hangloozz weet dat wel zeker... *shame on me* :o

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:59 schreef Pelle het volgende:

[..]

Als ik je goed begrijp, wil je een word-doc openen, editen en daarna zorgen dat hij op de server weer is geupdate? Ik denk dat je dat op je buik kunt schrijven; dat is alleen mogelijk als er directe toegang tot de wordfile in het netwerk te verkrijgen is (of via moeilijke CMS-omwegen).
Dus in plaats van te linken vanuit de server-root naar die wordfile, linken naar een harde locatie in het netwerk:
code:
1
//FILESERVER/D|/directory/path/file.doc

..ofzo.
Klopt, als het even kan moet het Word document geopend worden vanaf een share (het liefst met een keiharde mapping (t:\bladibla.doc)) waarna het geopend wordt in Word, drukt met op het diskette figuur dat hij weer opgeslagen wordt op de originele server locatie.
Ze hebben daar uiteraard voldoende rechten.
Pagina: 1