Toon posts:

MAC OS 9.2.1. printer wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een update naar OS 9.2.1 (incl. firmware en carbon lib) werken de printers opeens niet meer op mijn G4. In XPress krijg ik bijvoorbeeld de melding:

Printer kan niet worden gevonden [64]

Het lijkt me een Laserwriter fout of zo. Ik heb verscheidene postscriptprinter en geen van alle werken.

Wat kan ik hier aan doen? Komt iemand dit bekend voor?

Verwijderd

waarscheinlijk komt dit door suitcase icm. ATM, heb je die beide geinstalled staan ? zo ja,
Macintosh HD -> Systeemmap -> Extensies -> Suitcase Menufunos (of iets dergelijks, t gaat om de menufonts extensie van suitcase) klik die 1x aan, wacht ff, en zet een spatie voor ze naam, reboot, en done...

wat t anders ook kan zijn, is dat je de PPD ff opnieuw moet selecteren in de kiezer

[edit]
ik heb t ff opgezocht, error 64 staat voor 'fontDecError' -- 'error during font declaration' misschien is een van je lettertypen kapot ? heb je t al met een ander document geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
YES!!! Yes, yes, yes!!! Dat was 'm!

Er stonden hier drie werkplekken zo ongeveer stil door dit probleem. Spatie er voor en... alles werkt weer! 't Zit 'm dus in de volgorde van laden. Je moet er maar op komen...

Bedankt! :)

Die errorcode had ik ook al gevonden en de printers had ik al opnieuw aangemaakt en zo. Ik wist het dus echt niet meer. Dit is echt zoiets dat je gewoon toevallig moet weten...

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:23 schreef hellogoodbye het volgende:
YES!!! Yes, yes, yes!!! Dat was 'm!

Er stonden hier drie werkplekken zo ongeveer stil door dit probleem. Spatie er voor en... alles werkt weer! 't Zit 'm dus in de volgorde van laden. Je moet er maar op komen...

Bedankt! :)

Die errorcode had ik ook al gevonden en de printers had ik al opnieuw aangemaakt en zo. Ik wist het dus echt niet meer. Dit is echt zoiets dat je gewoon toevallig moet weten...
jups... ATM += Suitcase == guaranteed trouble