Toon posts:

Chello: oplichting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eind februari dit jaar heb ik Chello gebeld om door te geven dat ik m'n abbo wilde opzeggen. Na een paar maanden extreem hoge pings en packet loss van rond de 60-80% vond ik het wel zat en koos ik voor Cistron. Toen ik Chello hierover belde kreeg ik een erg vriendelijke dame aan de telefoon die me vertelde dat ik nog 1 maand (maart) zou moeten betalen en dat er contact zou worden opgenomen over het ophalen van de modem (en het betalen van de bijbehorende borg).

Dit verbaasde me eerlijk gezegd al; eigenlijk belde ik om een adres te krijgen waarnaar ik een aangetekende brief betreffende mijn opzegging zou kunnen opsturen - ik had namelijk links en rechts al gehoord dat opzeggen bij Chello geen makkelijk karwei was. Maar goed, alles leek zo geregeld te kunnen worden en ik dacht dat ik klaar was. Stom, stom, stom.

Het is nu inmiddels mei, en mijn modem is (ondanks meerdere telefoontjes) nog steeds niet opgehaald. Er is in april alsnog gewoon geld van m'n rekening afgeschreven. Over deze twee zaken heb ik gebeld en er werd toegegeven dat er een fout in het klantensysteem zat en dat het zo snel mogelijk zou worden rechtgezet. Ik geloofde dat. Stom, stom, stom.

Nu heb ik net een brief van Chello binnen gekregen waarin ze zeggen dat ik betalingen heb laten terugstorten (*HAD* ik moeten doen, maar heb het niet gedaan), en dat ze het geld wel even van m'n rekening zullen afschrijven. Dus: ik betaal niet alleen gewoon door sinds m'n opzegging, maar ik betaal zelfs DUBBEL.

Wat is de beste aanpak voor dit probleem? Ik zie Chello namelijk al failliet gaan zodat ik naar een behoorlijke hoeveelheid euros kan fluiten. Zijn er gerechtelijke stappen die ik kan ondernemen? Zijn er regelingen te treffen met m'n bank? Kan ik naar de politie stappen? Ik ben het zooo enorm spuugzat.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

iig de laatste afschrijvingen later storneren (terug boeken)
en de bank/giro een blok laten zetten dat het chello rekening nummer niet meer mag/kan afboeken van je rekening...

vervolgens een aagetekende brief sturen met kopieën van je opzeg brief enz...

als derde naar een rechtswinkel gaan ff laten adviseren, en als het om een aan zienlijk bedrag gaat kun je eventueel een kortgeding aan spannen... (dan kunnen ze opeens wel snel hun zaakjes in orde hebben) hoewel je rekening moet houden met verlies en de daarbij behorende proceskosten...

oh ja, 't kan soms handig zijn om eerst naar een rechtswinkel ofzo te gaan voordat je die brief schrijft...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 17 mei 2002 10:35 schreef Duur het volgende:
iig de laatste afschrijvingen later storneren (terug boeken)
en de bank/giro een blok laten zetten dat het chello rekening nummer niet meer mag/kan afboeken van je rekening...

vervolgens een aagetekende brief sturen met kopieën van je opzeg brief enz...

als derde naar een rechtswinkel gaan ff laten adviseren, en als het om een aan zienlijk bedrag gaat kun je eventueel een kortgeding aan spannen... (dan kunnen ze opeens wel snel hun zaakjes in orde hebben) hoewel je rekening moet houden met verlies en de daarbij behorende proceskosten...

oh ja, 't kan soms handig zijn om eerst naar een rechtswinkel ofzo te gaan voordat je die brief schrijft...
bij dit soort dingen storneer ik altijd, blokkeer rekening en ga verder. Maar ja, als jij nog een modem hebt liggen is het lullig.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op vrijdag 17 mei 2002 10:45 schreef xxxMaverick het volgende:
bij dit soort dingen storneer ik altijd, blokkeer rekening en ga verder. Maar ja, als jij nog een modem hebt liggen is het lullig.
als je met de opzeg brief meld dat je verwacht dat chello het modem binnen 1 a 2 maanden na de laatste toegangs dag ophaalt, en dat je hem dan verrekent wil zien met de laatste nota...
Als je die nota niet betaalt hebt, en je duidelijk aangeeft dat je niet betaalt voordat je de modem verrekent hebt...

iig ze zijn een stuk actiever als zij nog geld van jou krijgen dan als zij moeten betalen....

(ff ivm quote, ik ben nog een redelijk tevreden chello gebruiker...)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Modem zelf terugbrengen naar de winkel van UPC en alle afschrijvingen van UPC blokkeren, alleen betalen waar ze recht op hebben.

Oja en vergeet niet gelijk 100,- borg in te houden. Daar loopt ook een topic over, waarin mensen na 9 maanden nog geen borg terug hebben.

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
IK wil ook me abbo van chello opzeggen , maar als ik al die problemen hoor dan houd ik mijn hart vast :(

Wie heeft voor mij het tel-nummer waar ik op kan zeggen ?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 11:11 schreef Waslijn het volgende:
Modem zelf terugbrengen naar de winkel van UPC en alle afschrijvingen van UPC blokkeren, alleen betalen waar ze recht op hebben.

Oja en vergeet niet gelijk 100,- borg in te houden. Daar loopt ook een topic over, waarin mensen na 9 maanden nog geen borg terug hebben.
Ze hébben geen recht op meer geld van mij -- ik heb nu al meer betaald dan zou moeten.

Ik zal in ieder geval naar de bank gaan en het teveel betaalde geld laten terugstorten, en verder de boel blokkeren - dan kunnen ze ook niet meer het geld afschrijven waarvan ze zeggen dat ik het al eerder heb laten terugstorten. Dan stuur ik een aangetekende brief waarin ik vraag om bewijs van de beschuldiging dat ik al eerder geld zou hebben laten storneren, met bijgevoegd een kopie van de brief waarin zij mij de opzegging van het abbo bevestigen. Dáárna ga ik naar een UPC-winkel om mijn modem terug te brengen en mijn borg te krijgen. En als er DAN nog problemen zijn stap ik naar de rechtswinkel. En dan zal ik voor de zekerheid nog rekening houden met de mogelijkheid dat er opeens een deurwaarder op de stoep zal staan. |:(

Het had allemaal zoveel makkelijker gekund. Way to go, UPC!

(nog een bedankje voor alle mensen die zo snel reageerden)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op vrijdag 17 mei 2002 11:15 schreef KunDun het volgende:
IK wil ook me abbo van chello opzeggen , maar als ik al die problemen hoor dan houd ik mijn hart vast :(

Als je problemen wilt, moet je het vooral telefonisch doen... gelijk een aangetekende brief werkt beter, eventueel met telefonische opzegging, zoiets als naar aanleiding van de telefonische opzegging stuur ik hierbij een extra herrinnering van mijn opzegging, en indien de telefonische opzegging zoek is, beschouw deze dan als de definitieve opzegging.

en zorg dat je een kopie van de verstuurde brief hebt, incl ontvangst bewijs. dus aangetekent met ontvangst bewijs... 't kost wel iets, maar is zeker goedkoper dan een maand langer betalen dan wat je van plan bent...

zorg ook dat je eerder de machtiging in trekt, zodat zij meer tegoed van je hebben dan de borg van je modem... en eis dat het verrekent wordt met de laatste nota... en geef de modem niet eerder terug dan dat je zeker van bent dat je niet bijna een jaar op je borg moet wachten..

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:47
Op vrijdag 17 mei 2002 11:15 schreef KunDun het volgende:

opzeggen moet schriftelijk

voor adres bel 0900-1580

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 11:52 schreef Warbringer het volgende:

[..]

opzeggen moet schriftelijk

voor adres bel 0900-1580
Aan de telefoon zullen ze je zo vertellen dat telefonisch opzeggen ook mogelijk is, maar ik denk dat ze een grapje maken.
Pagina: 1