Toon posts:

[c++] HTML header uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een programmaatje aan het maken dat files op de HD vergelijkt met files op een server en als deze nieuwer zijn dat deze opnieuw gedownload worden.

Ik heb bijna alles al behalve dat ik niet weet hoe ik aan de filetime moet komen

(dus de tijd van laatste update) Nou heb ik gelezen dat ik dat kan doen via de HTML header.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen ik heb al op verschillende plaatsen gezocht (GoT MSDN programmersheaven codeproject ) Maar ik kan er nergens iets over vinden.

Dit gaat dus allemaal via HTML

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb t al gevonden :) HttpQueryInfo is tha magic word :)

Nou heb ik een ander probleem ik heb het getest op een paar files maar ik krijg de last-modified time op verschillende manieren terug ?

de ene is bijv gewoon GMT de andere GMT+3

is er een manier om deze last-modifed date om te zetten naar een universele tijd/datum?

Verwijderd

FindFirst, FindNext, FindClose, FileTimeToSystemTime

met deze 4 api-calls kun je alles over je files te weten komen .. .

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet niet de tijd hebben van een lokaal file maar ik moet de last-modified time uit de HTML header omzetten naar een normale tijd

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:50
Ik geloof zelfs dat die last modified header toch ook niet verplicht is? Of vergis is me nu gruwelijk (8>

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44
In de APR (Apache Portable Runtime) library zit een functie om een standaard HTTP en RFC-822 tijden te parsen en te converteren naar een UNIX timestamp.

Zie de APR documentatie:
http://apr.apache.org/docs/apr-util/group__APR__Util__Date.html

Je hebt het trouwens over HTTP headers, niet HTML headers.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44
Op vrijdag 17 mei 2002 14:22 schreef eborn het volgende:
Ik geloof zelfs dat die last modified header toch ook niet verplicht is?
RFC 2612:
HTTP/1.1 servers SHOULD send Last-Modified whenever feasible.
Niet verplicht (MUST) dus, maar wel gebruikelijk (SHOULD).
Pagina: 1