Toon posts:

[acces] Vinkje in sub formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
owkeej ik heb zo'n heel mooi formuliertje gemaakt met subformulier en nu heb ik dus wanneer je een record invult hij een aantal records in het subformulier erbij zoekt(de record die erbij horen natuurlijk).
Nu heb ik ook nog zo'n heel mooi vinkje om te zien of ik alle records gehad heb in het formulier. Nu wil ik dat wanneer ik dat vinkje afvink in het formulier ook de records in het subformulier worden afgevinkt.

hoe doe ik dat? ik weet ut echt niet meer? (sorry maar mijn sql kennis gaat niet zo hoog)

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

code:
1
2
Update tabel set vinkje = gevinkt 
where (hier dan de waarde neerzetten die je kiest om de tabellen te zien)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:40 schreef Paxlie het volgende:
code:
1
2
Update tabel set vinkje = gevinkt 
where (hier dan de waarde neerzetten die je kiest om de tabellen te zien)
sorry mijn sql kennis gaat niet zo hoog
lees mijn sql kennis is noob like(laag dus)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Option Compare Database
Option Explicit

Private Sub CI_nummer_AfterUpdate()
    ' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
    Me.RecordsetClone.FindFirst "[Asset_Tag] = '" & Me![CI-nummer] & "'"
    Me.Bookmark = Me.RecordsetClone.Bookmark
End Sub

dit is het nu

het vinkje is een selectievakje, ut ci nummer is gekoppeld aan het subformulier.
Het selectievakje staat nu gwoon in het formulier en moet dus wanneer ik het selecteer in het formulier ook afgevinkt worden in het subformulier.

Of je begreep niet wat ik bedoelde of mijn sql kennis is zeer laag.
Met die code van jou kom ik er helaas nog niet uit.

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Je kunt toch gewoon een recordcount doen, dan met een tellertje bijhouden of je bij het laatste record bent aan gekomen, en dan dat vinkje op true zetten

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 11:11 schreef Sjnirk het volgende:
Je kunt toch gewoon een recordcount doen, dan met een tellertje bijhouden of je bij het laatste record bent aan gekomen, en dan dat vinkje op true zetten
Maar ik moet het per record bij kunnen houden.

De bedoeling is dat ik dus met een scanner een nummertje inscan (van een comp) die komt in het 1e vakje in het formulier.
Wanneer ik dat nummer heb ingeveort zoekt acces er automatisch het bijhorende record van die computer en de sub componenten bij, die verschijnen dus in het sub formulier.
In dat subformulier staan dus misschien 2 records met gegevens.
Wanneer ik die gegevens vergeleken heb en het klopt vink ik ut selectievakje(d.w.z. comp en sub componenten zijn ok) aan en wil ik dat de subcomponenten automatisch er ook een vinkje bij krijgen.

iemand?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal geen access goeroe hier die mij begrijpt?

• Sjnirk

Sjnirk

Hie vrieve

Ok als ik het goed begrijp heb je een hoofdformulier waar een uniek nummer opstaat waaraan wordt gerefereerd in de subformulieren. Als je dus in de subformulieren nu gewoon een queyr gebruikt zoals

[semi code]
select bla from bla where blauniek = uniekhoofdschermnummer
[/semi code]

Dan kun je dus met die query een count doen, en met die count kun je alles oplossen, zo kun je toch alles doen wat je wilt? of niet :s

offtopic:
Het wordt hier meestal niet echt gewaardeerd als je schopt binnen een uur

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 12:15 schreef Sjnirk het volgende:
Ok als ik het goed begrijp heb je een hoofdformulier waar een uniek nummer opstaat waaraan wordt gerefereerd in de subformulieren. Als je dus in de subformulieren nu gewoon een queyr gebruikt zoals

[semi code]
select bla from bla where blauniek = uniekhoofdschermnummer
[/semi code]

Dan kun je dus met die query een count doen, en met die count kun je alles oplossen, zo kun je toch alles doen wat je wilt? of niet :s

offtopic:
Het wordt hier meestal niet echt gewaardeerd als je schopt binnen een uur
Owkeej alvast bedankt voor de moeite maar ik kom dur nog steeds niet uit :'(

Ik moet het selectievakje (die heet klaar)aanvinken in het formulier test. Wanneer ik het heb aangevinkt moet het selectievakje (ik geloof dat die [Subformulier dbo_Inventory_Items].Formulier![klaar?] heet) in het subformulier ook aangevinkt worden.

Zoals ik al zei ik=leek in sql.

zou je nog een keer de code voledig op willen schrijven zonder de bla thingies? (want dan raak ik de draad kwijt)

offtopic:
sos dat ik zonet zo ongeduldig was,ik zal voortaan wat langer w8en en minder koffie drinken.

Verwijderd

Topicstarter
*oeps* foutje

• Sjnirk

Sjnirk

Hie vrieve

code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub KLAAR_Exit(Cancel As Integer)
If KLAAR.Value Then
Me!SubForm.Form!vinkje.value = -1
Me!Subform1.Form.Refresh
End If
End Sub

Ik had je vraag nog es goeg gelezen, en ik dacht wat ben ik aan het wazen, je wilt gewoon een vinkje hebben dat wordt aangevink als je het op het hoofdform ook aanvinkt, dus, hier is het

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 16:10 schreef Sjnirk het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
Private Sub KLAAR_Exit(Cancel As Integer)
If KLAAR.Value Then
Me!SubForm.Form!vinkje.value = -1
Me!Subform1.Form.Refresh
End If
End Sub

Ik had je vraag nog es goeg gelezen, en ik dacht wat ben ik aan het wazen, je wilt gewoon een vinkje hebben dat wordt aangevink als je het op het hoofdform ook aanvinkt, dus, hier is het
Beters hij doetut!
Thanks m8 :*
Pagina: 1