Toon posts:

[IRIX] installeren via Win PC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Origin 200 SGI server via m'n IT afd gekregen (jazeker) scsi 4.5 gb hdd en cd-rom, 128 mb, dual processor.

Ook heb ik IRIX 6.5 op cd-rom.

Nu wil ik IRIX installeren op de server want de system disk is nu nog helemaal leeg (lees nieuw), ik moet in principe verbinding kunnen maken met de server via Hyperterminal en
null modem kable of via de AUX poort van de server (nog niet gelukt trouwens, iemand ervaring ?)

Vraag is kan ik IRIX installeren via m'n windows pc ? zo ja hoe of boot de cd-rom meteen inst ofzo ?

Wie heeft dit meer gedaan ? De manual helpt me niet echt verder voor dit specifieke geval.

Verwijderd

Ikzelf heb 6.3 geinstalled op een indy. Je system console zal (bij mij iig) inst van de cdrom af laden en in je dvh slice plaatsen. Hierna kun je normaal vanaf cdrom installen. Het moet ook mogelijk zijn om via tftp te installen, al heb ik dat zelf nooit gedaan voor irix, wel voor debian-mips...

En zodra je de juiste terminal settings weet (of een 13w3 monitor hebt) zou je een connectie kunnen maken...

<ot>
Hoe ben jij trwns aan de 6.5 cd's gekomen? Ik ben er al een behoorlijk lange tijd naar op zoek...
</ot>

Verwijderd

Topicstarter
las een wat ouder bericht op GoT weet niet meer welke en heb hem een mailtje gestuurd hij had nog een setje liggen :D

zal even zoeken

Verwijderd

Topicstarter
dit bericht bedoelde ik, antwoordje van speedfreak.

[topic=78536/1/25]

Verwijderd

ack, thx :)

Is het trwns al gelukt met je origin?

<edit>
s/indigo/origin/
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
ga dit weekend verder klussen, is trouwens een Origin 200 server zonder monitor uitgang, moet dus op de een of andere manier remote gaan installeren.

Maar eeerst dus een verbinding maken (serieel) en iets op het scherm zien te krijgen :?

Heb een null-modem kabel gebruikt maar ik krijg dan niets in m'n hyperterminal window. Kan het zijn dat omdat de system disk leeg is de seriele poort niet goed werkt ?

Verwijderd

Nop, de seriele poort word aangestuurd door de hardware + system console. Een null-modem kabel kan werken al hoeft dat niet zo te zijn. Bij sun-sparc dozen is de pin layout iets anders dan een null-modem kabel, en moet je je kabel gaan verbouwen. Ik heb zelf nooit een sgi doos via de seriele poort geinstalled, dus ik weet zo snel ook niet of die met een standaard null-modem kabel werken :(

<edit>
de seriele poort is naar het schijnt een ibm compatible poort. Ik heb echter nergens de juiste terminal settings weten te vinden...
Wat een vette machine trwns :9~
</edit>

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Irix installeren is gewoon machine aanzetten en de optie "install system software" kiezen vanuit het PROM-menu (komt automatisch op het scherm als je seriele verbinding goed is). Met 6.5 moet je nog een paar keer cd's verwisselen, je hebt in totaal 4 cd's nodig voor een basisinstallatie. Op http://www.futuretech.vuurwerk.nl staat een installatiehandleiding waarin beschreven staat hoe het precies moet.

Kijk ook hier even:
http://www.sgizone.net/documents/
Daar staat de handleiding voor de Origin200; in de index zie ik trouwens dat er tig pagina's zijn over hoe je een console moet aansluiten, dus lees die maar even en roep maar als je problemen hebt :)

Verwijderd

hyperterminal wil wel is wat problemen geven...je kan betr kermit oid. pakken.
Pagina: 1