• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
Ik zag gisteren een nieuwe reclame over tv/films op een nokia gsm, zo'n wijfie in de bus die onwijs aan het schreeuwen is in een bus..
heb gezocht naar meer info maar niets kunnen vinden..
wie weet hier wat vanaf?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Ik weet niet hoe de reclame ook alweer precies eindigt (pas gisteren gezien? volgens mij is die reclame al een tijdje op tv, maar ok). Maar ergens maakt Nokia duidelijk dat het hier om een toekomst visie gaat, en niet om een product dat nu in de schappen zou liggen. ;)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

m0nk

16-09-2003 15.15

Topicstarter
ja, kijk de laatste tijd niet zoveel tv meer, druk met mn werk, gamen en ook nog eens een vriendin..

Dus zag hem idd gisteren pas..
Zou op zich wel lachen zijn, beetje films kijken op je gsm...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ja, wat in iedergeval nog een hele tijd gaat duren dit zal wel na imode komen, en dit loopt nog steeds niet, dus je zal wel 5 jaar of meer moeten wachten voordat zoiets zou komen. Het is zo'n beetje tv beeld op internet, en dat hebben we ook nog niet echt live. Beetje gepiel in realplayer maar dit is ook nog lang niet optimaal

zoals de user hierboven zegt, is het wel toekomstvisie

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 10:14 schreef MastahBlastah het volgende:
ja, kijk de laatste tijd niet zoveel tv meer, druk met mn werk, gamen en ook nog eens een vriendin..

Dus zag hem idd gisteren pas..
Zou op zich wel lachen zijn, beetje films kijken op je gsm...
Nou ik vind het nix :(
wat die knakkers bij sony proberen te maken is: een groot kleurenscherm in een kleine telefoon. Ergens in het midden komen die 2 elkaar tegen. En wie wil er nou films kijken op een 2" scherm? Of een mobieltje met afmetingen groter dan een 3310? Nou ik niet :r

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 12:49 schreef Ketchup-Heinz het volgende:

[..]

Nou ik vind het nix :(
wat die knakkers bij sony proberen te maken is: een groot kleurenscherm in een kleine telefoon. Ergens in het midden komen die 2 elkaar tegen. En wie wil er nou films kijken op een 2" scherm? Of een mobieltje met afmetingen groter dan een 3310? Nou ik niet :r
Ik wil wel een telefoon met een normaal scherm (grootte van mijn huidige telefoon, siemens s45, vind ik wel lekker) en een projector. Moet alleen de bekleding van het OV ff wit worden, en kijken maar :P

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je op het eind van de reclame rechts onderin het volgende staan (ongeveer dan)

Dit is nokia's visie op diensten in de toekomst.

oftewel het kan nog niet, het bestaat nog niet, maar dit is wel waar ze in de toekomst naartoe willen...

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:47 schreef Woebes het volgende:
oftewel het kan nog niet, het bestaat nog niet, maar dit is wel waar ze in de toekomst naartoe willen...
..en daarom ben ik vorig jaar al overgestapt op ericsson >:)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:54 schreef Ketchup-Heinz het volgende:

[..]

..en daarom ben ik vorig jaar al overgestapt op ericsson >:)
en jij kan wel films kijken :?

knap hoor....

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 13:55 schreef Woebes het volgende:

[..]

en jij kan wel films kijken :?

knap hoor....
Nope, hij wil juist GEEN films kijken op zijn mobiel. DAAROM is ie overgstapt op ericsson. :)

Verwijderd

sorry hoor maar een telefoon is toch om te bellen een een tv is om naar films te kijken!!
Wat schiet het nou op om een film op zo'n klein beeldje te kijken kan je niet eens de onderteling lezen!!!

• sigma01
  • Laatst online: 04-03 13:47
Deze technieken zijn in laboratorium opstelling al enkele jaren mogelijk. En is niet door nokia ontwikkeld... De meeste technieken die door nokia worden gebruikt zijn door anderen ontwikkeld en ze gebruiken ook chips van anderen (bluetooth ericsson, (hardwarematig) MPEG-4,voicedail,LCD's Philips).
Het enige waar Nokia goed in is is marketing en met deze reclame willen ze aantonen dat ze voorop lopen terwijl ze eigenlijk technieken van anderen toepassen in leuk ontworpen terminals....

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik zag laatst ergens een prototype van een Siemens S35 met ingebouwde mini-beamer, geschikt voor oppervlakten tot ongeveer A4 formaat. Kijk dan wordt het weer interessant...

Ook is men bezig met draadloze beeldschermen, opvouwbare, oprolbare en zelfs verfbare, dus ik denk niet dat het echt zinnig is om het nut van videoplayback op telefoons in twijfel te trekken.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 17:23 schreef Genoil het volgende:
ik zag laatst ergens een prototype van een Siemens S35 met ingebouwde mini-beamer, geschikt voor oppervlakten tot ongeveer A4 formaat. Kijk dan wordt het weer interessant...
Serieus? Cool, ik wist dat ze bij Siemens snel waren, maar dat ze na één dag mijn idee al gaan uitwerken... pfff, da's echt snel :D

• sigma01
  • Laatst online: 04-03 13:47
Ik ben bang voor je dat die beamer nog een tijdje op zich laat wachten. Het belangrijkste probleem is de voeding. In een huis tuin en keuken beamer zit al snel een lamp van +- 150Watt. Laten we stellen dat er voor een kleine beamer (met voldoende lichtopbrengst) een lampje van 20watt nodig is. Een moderne accu levert 600mAh. P=U.I
P=20W
U=12V
I=P/U
I=20/12=1,6A=1600mAh. Dat betekend dat de lamp van de beamer maar 22,5 minuut kan branden. Dan hebben we het nog niet over geluid en niet over de stroom voor de DLP.
Dus dit is echte toekomstmuziek.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1