LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Hercules heeft gisteren een BIOS uitgebracht waarmee je de referentie driver 7.68 van ATI kunt gebruiken. Later zullen ze weer een nieuwe BIOS uitbrengen zodat je alle drivers van ATI kunt gebruiken. Je kunt nu dus nog niet gewone ATI drivers gebruiken, je moet nu nog de referentie drivers gebruiken.
is het niet zo dat de core en ramsnelheden van een 'echte' ati kaart hoger liggen dan bij een hercules ati?
nu je dus een ati bios erin hebt zitten trekt die hercules die snelheden niet zo goed, je ramsnelheid staat te hoog .. vandaar de spikkels.
Hardware matig verschillen de ati en hercules ati kaarten dus.. 3.6 ns geheugen voor de ati geloof ik en 4 ns geheugen voor de hercules..
nu je dus een ati bios erin hebt zitten trekt die hercules die snelheden niet zo goed, je ramsnelheid staat te hoog .. vandaar de spikkels.
Hardware matig verschillen de ati en hercules ati kaarten dus.. 3.6 ns geheugen voor de ati geloof ik en 4 ns geheugen voor de hercules..
5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78
heb ik gedaan snelheid was 250-250 en toch stress.
Waar kan ik die bios downloaden ????
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Snelheid van een hercules 8500LE is 250/238,5 je geheugen is dus nog steeds overgeklokt.Op vrijdag 17 mei 2002 10:21 schreef Astennu het volgende:
heb ik gedaan snelheid was 250-250 en toch stress.
Hercules gebruikt toch ook langzamer geheugen?? 4ns ofzo?
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
nee ik heb de oude bios weer ik de kaart gezet.
Ga nu die nieuwe ff probeeren.
Met oude bios kan ik alleen hercules drivers gebruiken.
Ga nu die nieuwe ff probeeren.
Met oude bios kan ik alleen hercules drivers gebruiken.
deze kaart heeft inderdaan 4ns mem maar dat is 250mhz
kijk maar 1000:4=250 1000:3.6=275
Dus als je 3.6 heb kun je gewoon v-modden net als bij mijn oude kaart.
kijk maar 1000:4=250 1000:3.6=275
Dus als je 3.6 heb kun je gewoon v-modden net als bij mijn oude kaart.
Ik heb een Club3D Radeon 8500 die dus net als de Hercules 4ns seconde geheugen heeft, de core van deze kaart(en) draaid op 1.5v en het memory op 3.30v terwijl de ATI Retail dus 3,3ns geheugen heeft en de core op 1.75v en het geheugen op 3.65v.
Overclocken van de Club3D en Hercules doormiddel van een tweaker of een bios update naar 275/275 is geen probleem (extra cooling op het geheugen kan geen kwaad dan),wat wel problemen geeft is core/memory mod doormiddel van potlood lijntjes of weerstand vervangen.
Bij mijn Club3D kan de core zonder problemen naar 1.65v en waarschijnlijk ook wel naar de Retail 1.75v, maar het geheugen kan dus niet veel hogere voltage hebben, als het voltage boven de 3.45-3.50v komt krijg je meteen artifacts.
Blijkbaar is de voltage specificatie van de 4ns Hynex geheugen toch anders dan die van hun 3,3ns geheugen.
Dus wil je je kaart sneller laten lopen dan zou ik alleen maar de Mhzen opschroeven doormiddel van bios of een tweaker en zou ik de volt mod achterwege laten.
(Btw de potlood mod is erugh cool om te doen in een draaiende pc die bv 3dmark draaid, als je voltages te hoog zijn zie je het effect meteen)
Overclocken van de Club3D en Hercules doormiddel van een tweaker of een bios update naar 275/275 is geen probleem (extra cooling op het geheugen kan geen kwaad dan),wat wel problemen geeft is core/memory mod doormiddel van potlood lijntjes of weerstand vervangen.
Bij mijn Club3D kan de core zonder problemen naar 1.65v en waarschijnlijk ook wel naar de Retail 1.75v, maar het geheugen kan dus niet veel hogere voltage hebben, als het voltage boven de 3.45-3.50v komt krijg je meteen artifacts.
Blijkbaar is de voltage specificatie van de 4ns Hynex geheugen toch anders dan die van hun 3,3ns geheugen.
Dus wil je je kaart sneller laten lopen dan zou ik alleen maar de Mhzen opschroeven doormiddel van bios of een tweaker en zou ik de volt mod achterwege laten.
(Btw de potlood mod is erugh cool om te doen in een draaiende pc die bv 3dmark draaid, als je voltages te hoog zijn zie je het effect meteen)
MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF
Ik heb op een andere kaart v-mod gedaan en die ging toen 306-330 mhz.
deze haat nu zonder mod 285-261 gpu=1,5v en mem was al 3,5v
Op mijn oude kaart was gpu=2v en mem=4.0.
Ga ik hier ook probeeren.
Maar ik heb er wel heatsinks op zitten.
En ga h2o op gpu zetten
deze haat nu zonder mod 285-261 gpu=1,5v en mem was al 3,5v
Op mijn oude kaart was gpu=2v en mem=4.0.
Ga ik hier ook probeeren.
Maar ik heb er wel heatsinks op zitten.
En ga h2o op gpu zetten
Pagina: 1