Toon posts:

Alles werkt behalve internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen,

Okeej we hebben bij iemand thuis twee pcŽs op elkaar aangesloten voor bestandsdeling, maar ook moet het kabel internet naar boven worden gerouteerd. Dit hebben we gedaan met winroute en een DHCP ingestelt. Toch wil internet niet op gang komen terwijl voor de rest wel alles werkt.

Can someone help me :?...

Verwijderd

[topic=367939/1/100]

Verwijderd

Betekend dit dat je in de PC waar winroute op staat 2 netwerkkaarten hebt zitten?!?
De kaart die nu aan het internet zit, is dat dezelfde als waarmee ie eerst was geconfigureerd?
(UPC / Chello heeft ip-adres obv MAC-adres, andere providers weet ik zo niet)
Kan je vanaf de PC die aan je kabelmodem hangt wel internetten?
Heeft die netwerkkaart wel een ip-adres?
(kijk eens met winipcfg (win'9x) / ipconfig (nt,2k,xp))

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:08 schreef oudakker het volgende:
Betekend dit dat je in de PC waar winroute op staat 2 netwerkkaarten hebt zitten?!?
De kaart die nu aan het internet zit, is dat dezelfde als waarmee ie eerst was geconfigureerd?
(UPC / Chello heeft ip-adres obv MAC-adres, andere providers weet ik zo niet)
Kan je vanaf de PC die aan je kabelmodem hangt wel internetten?
Heeft die netwerkkaart wel een ip-adres?
(kijk eens met winipcfg (win'9x) / ipconfig (nt,2k,xp))
Ja daar zitten 2 kaarten in eentje voor internet, en dat werkt gewoon, en eentje om met die andere pc te linken. Maar internet daar werkt dus niet :(

Verwijderd

DNS wel ingesteld?

OF Firewall die elkaar uitsluit?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:28 schreef Delete het volgende:
DNS wel ingesteld?

OF Firewall die elkaar uitsluit?
Ja gateway en DNS heb ik ingesteld in de DHCP...

Verwijderd

hmz helpt het niet als je DNS van je ISP bij je host PC invoert?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Kun je pingen naar een ipadres op internet??? (bv 62.251.0.6) zo ja, dan zit het idd in je dns, anders is het dus iets anders dan dns.

iRacing Profiel

Verwijderd

Mwah meest gemaakte fout is om geen DNS server toe te wijzen aan de host. Dus daar ga ik van uit.

Wat je ook vaak ziet (zoals bv bij mij ;)) is mensen die uren lang lopen te kutten omdat het netwerk niet werkt.... achteraf blijkt dat beide firewallen elkaar blocken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:37 schreef kroegtijger het volgende:
Kun je pingen naar een ipadres op internet??? (bv 62.251.0.6) zo ja, dan zit het idd in je dns, anders is het dus iets anders dan dns.
Das idd vaag ik kan wel pingen naar een ip adres maar niet naar een pagina, dus ik dacht ook de dns maar die heb ik al op verschillende manieren proberen te installeren

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

zoals eerder gepost: [topic=309398]
(zet client op automatisch)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Probeer dit proggie eens, heb ik zeer goede ervaringen mee.
http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

(is gratis trouwens)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Als niets werkt zoals het zou moeten werken..been there done that, probeer dan eens pppshare. Een paar instellingen in je browser en klaar..bij mij tenminste

http://www.pppindia.com/intl/pppshar/index.html

• kroegtijger
Op vrijdag 17 mei 2002 10:41 schreef Kees_X het volgende:

[..]

Das idd vaag ik kan wel pingen naar een ip adres maar niet naar een pagina, dus ik dacht ook de dns maar die heb ik al op verschillende manieren proberen te installeren
Als je wel op nummer kan pingen, wil dat dus zeggen dat de vertaling van ipadres naar naam niet goed gaat......oftewel
DomainNameService (spreek uit DNS ;) ) werkt niet (goed). Wat normaal gesproken dan toch wel zou moeten werken is als je het ip-adres van de dns-server van je provider invult op de client die niet kan interpretten. bijvoorbeeld dus die 62.251.0.6 (is de primaire dns van hccnet) kun je invullen. Maakt vrijwel nooit uit welke dns je gebruikt. hoeft dus niet van je eigen provider te zijn.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 10:47 schreef Gutteguttegut het volgende:
Probeer dit proggie eens, heb ik zeer goede ervaringen mee.
http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

(is gratis trouwens)
Ja ziet er wel kewl uit mischien wel eens proberen thnx, maar ik was eigenlijk niet van plan met een proxy te werken.

• kroegtijger
Op vrijdag 17 mei 2002 10:52 schreef Kees_X het volgende:

[..]

Ja ziet er wel kewl uit mischien wel eens proberen thnx, maar ik was eigenlijk niet van plan met een proxy te werken.
Op zich wel een handig proggie, maar heel erg basic. Kan bijna nix instellen, maar is wel goed om effies te testen...

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik had dus wel in het begin gelijk.

Jij moet gewoon bij je TCP/IP van je netwerkkaart van je host computer DNS opgeven van je ISP dat MOET gewoon werken...

En Als je XP of 2K gebruikt op je PC die direct met I-net verbonden is... heb je niet eens al die %^&^$ progjes nodig om Inet deling te gebruiken...

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 17 mei 2002 10:56 schreef Delete het volgende:
En Als je XP of 2K gebruikt op je PC die direct met I-net verbonden is... heb je niet eens al die %^&^$ progjes nodig om Inet deling te gebruiken...
klop maar ja... "vroeger op windows 98 heb ik dat ook gebruikt en dat werkte goed"... ik sta soms verbaasd te kijken wat mensen allemaal nog instaleren op XP wat eigenlijk voor 98 (of eerder) is.. gewoon "je hebt gelijk zeggen ..... zucht"

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 11:02 schreef MRic3 het volgende:

[..]

klop maar ja... "vroeger op windows 98 heb ik dat ook gebruikt en dat werkte goed"... ik sta soms verbaasd te kijken wat mensen allemaal nog instaleren op XP wat eigenlijk voor 98 (of eerder) is.. gewoon "je hebt gelijk zeggen ..... zucht"
Ja klopt is allemaal onzin, maar het was bij iemand met 2x Win98 dusja...

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 17 mei 2002 11:05 schreef Kees_X het volgende:

[..]

Ja klopt is allemaal onzin, maar het was bij iemand met 2x Win98 dusja...
AH sorry, niet gezien dat het om 2x98 ging... niks gezegd..
maar dan werken dat soort programaatjes beter dan de standaard windows 98 zooi. Ik heb gewerkt met sygate, winproxy en die analog x proxy. Ze zijn allemaal super makkelijk...

Suc6 verder

Verwijderd

2x Win98 is me ook nog nooit gelukt om zonder WinRoute I-net te delen :D

Verwijderd

:D
Freebsd servertje is toch leuker :) en je kan er nog leuke dingetjes mee doen :P

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
je moet eens kijken op de website van www.mxstream.nl daar staat ergens een pdf bestand en dat legt heel duidelijk uit hoe je met behulp van micro$oft internetdelen internet kunt delen.

• kroegtijger
ICS is helemaal klote......dat ken je beter niet gebruiken...waarschijnlijk kloppen je winroute-instellingen niet.....je kan naar servers op het internet wel ipnummers pingen, je kan alleen niet op naam pingen....dat KAN niets anders zijn dan een DNS-instelling.....simple as(s) that.....de vertaling van naam naar nummer gaat niet goed.dat is alles.....

iRacing Profiel

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 17 mei 2002 13:15 schreef kroegtijger het volgende:
ICS is helemaal klote......
ICS werkt perfect op Win2000/XP...
Op 98 heb ik winroute, sysgate, analog-x proxyserver en weet ik het allemaal gehad en het werkte alemaal perfect behalve de standaard ICS van 98 die zuigt echt.

Maar het simpelste was ICS van 2000/XP... ik snap niet waarom je daar een 'los' programma voor zou instaleren

Verder doen ze bijna allemaal precies het zelfde... internet conection sharing d.m.v. NAT

• kroegtijger
Op zaterdag 18 mei 2002 12:21 schreef MRic3 het volgende:

[..]

ICS werkt perfect op Win2000/XP...

Maar het simpelste was ICS van 2000/XP... ik snap niet waarom je daar een 'los' programma voor zou instaleren
ICS is veel te basic....valt geen drol in te stellen e.d. Is op 2000 en XP wel beter geworden, maar haalt t naar mijn inzien toch niet bij de progjes die voor handen zijn

btw, sorry voor de late reactie.......Pinkpop heh :+

iRacing Profiel

Pagina: 1