iPaq Com-poort uitlezen, .NET, SDE

Pagina: 1
Acties:

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Ik heb van MS een stukje code ontvangen waarmee het mogelijk is om de compoort van een ipaq uit te lezen. Dit resulteert in een byte[], waarvan ik natuurlijk karakters wil maken. Nu gaat dit niet op dezelfde manier als bij PC-compoorten (blijkt).

Het truukje :
(incl. ns. system.text)
string comData = ASCIIEncoding.ASCII.GetString(byteBuffer,startIndex,byteBuffer.Length);
werkt dus niet.

Ik vermoed dus dat zo'n iPAQ een andere karakterset gebruikt, wie weet of dat zo is, en welke dat dan evt. is?

edit:

beleefde dingen weggehaald op advies

loading...

Verwijderd

Staat dat nergens op de website van Compaq? Bij hun kun je het in ieder geval vragen.

En Groeten doen hoeft hier niet, lees de faq :)

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
iPAQs gebruiken vooral Unicode, maar ik weet nix over het programmeren van de com-poort e.d.

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Je kunt het beste bij bytes houden, (een byte == een unsigned char) Verder werkt WindowsCE (iig versie 2.0 en hoger) alleen maar met unicode, dus dan heb je op eens 2 bytes ipv 1.

Dus ik zou gewoon bytes houden en als het text is dit conferteren naar unicode.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• LoekD
  • Laatst online: 09-08 16:24
't Probleem is dat ik ALLE soorten decoders in C#.NET er al op losgelaten heb ondertussen. Geen succes tot zo ver.

Het is wel mogelijk, wat ik aan het proberen ben, aangezien het met een "modem"verbinding wel goed gaat :(

loading...