Toon posts:

[printen] 1x1m uitprinten op a4-tjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een document gemaakt in illustrator en deze is ongeveer 1 bij 1 meter. Nu wil ik deze uitprinten op mijn gewone laserprinter. Ik weet dat het kan, maar niet hoe!

Dus dat de pc / printer het doucment zelf verdeeld in vlakken van a4-tjes, en deze uitprint. Dus dat ik een puzzel krijg, en deze weer aan elkaar kan plakken.

Ik weet dat het kan, want op school konden ze het ook. Ik meen met Quark, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Weet iemand hoe ik dit moet doen?

ik weet niet of ik in het goede forum zit voor deze vraag, anders plz even moven

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
ivy:
Ik heb een document gemaakt in illustrator en deze is ongeveer 1 bij 1 meter. Nu wil ik deze uitprinten op mijn gewone laserprinter. Ik weet dat het kan, maar niet hoe!

Dus dat de pc / printer het doucment zelf verdeeld in vlakken van a4-tjes, en deze uitprint. Dus dat ik een puzzel krijg, en deze weer aan elkaar kan plakken.

Ik weet dat het kan, want op school konden ze het ook. Ik meen met Quark, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik denk dat het niet zo'n slim idee is. Je zit zowieso met je printermarges, een A4 printer kan nooit marge-loos printen zeg maar, je kan de "randen" van het papier niet bereiken ajbwib.

Daarnaast is het een helse klus om al die dingen te snijden danwel niet te knippen, en aan elkaar te plakken. Dit kan nooit mooi worden gewoon want je blijft de naden zien. Dan het papier, ook al gebruik je HP Photopaper, het is gewoon niet je-van-het.

Mijn tip: Ga met je bestand (300 DPI, Quark voor Mac, .EPS) naar de copyshop om de hoek, en daar kun je voor laten we zeggen hooguit 30 Euro je file uit laten printen en dan heb je echt wat moois op behoorlijk papier.

Succes !
ivy:
ik weet niet of ik in het goede forum zit voor deze vraag, anders plz even moven
Je zit hier prima :)
't Gaat toch om Webdesign & Graphics ?.. ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Kun je rekenen.

2*A4 = A3
2*A3 = A2
2*A2 = A1
2*A1 = A0 = 1 vierkanten meter

Alleen is een A0 niet 1 meter bij 1 meter.

http://www.hroling.nl

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

In Quark bij printer setting > Gedeelten > Automatisch

En dan de overlap niet op 76 mm laten staan maar op bv 10/20mm

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 09:46 schreef OzBoz het volgende:
In Quark bij printer setting > Gedeelten > Automatisch

En dan de overlap niet op 76 mm laten staan maar op bv 10/20mm
DAT zocht ik, ik zeg bedankt!

Want wat de anderen ook beweerden, het kan echt. Want op school heb ik het ook gedaan. En het hoeft niet zo netjes aan elkaar te zitten dat je het niet kan zien dat het losse delen zijn, het is gewoon een ruwe print van iets. Bedankt Boss!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 17 mei 2002 09:33 schreef willem169 het volgende:

[..]

Je zit zowieso met je printermarges, een A4 printer kan nooit marge-loos printen zeg maar, je kan de "randen" van het papier niet bereiken ajbwib.
Er zijn WEL A4 printers die dat kunnen..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 17 mei 2002 10:55 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Er zijn WEL A4 printers die dat kunnen..
Dan is het geen A4 printer maar een A4+ printer >:)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1