Toon posts:

PII 400 met Asus 440BX....wel of niet overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben een newbee betreft overklokken.

Heb een PII 400 met een Asus P2B series 440BX Mobo 128 MB geheugen. In de gebruiksaanwijzing van mijn Mobo staat dat ie maar tot 400 MHZ ondersteund (toen ik systeem kocht had ik er zelf een PII 450 in, maar die is al overleden, PII 400 terug gekocht).

Is het verstandig / mogelijk dit systeem over te klokken en wat kan ik er dan eventueel uithalen?

Wie kan me helpen met een paar tips.

Btw, heb ook nog een Vipper II.....kan ik die overklokken ?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
geen hulp ?.....of ben ik te ongeduldig ? :-)

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Hey kerel, zekers kun jij overclocken! Kijk in je bios voor cpu settings en tweak er op los, staat er niets dan moet je in je mobomanual kijken voor jumpersettings enzo. Videokaarten zijn over te clocken via powerstrip.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
tot hoever zou ik maximaal kunnen gaan zonder al te veel hitte problemen te krijgen ?

Verwijderd

Topicstarter
en waar is powerstrip te krijgen ? (url)

Verwijderd

Topicstarter
powerstrip al gevonden :-)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
:):) je hebt echt een super fijn bordje om te overclocken :):)

Probeer langzaam je FSB omhoog te zetten vanaf 100 --> 103 (werkt:)) --> 112 --> 124 (wanneer je die hebt) --> 133 :):)

Voltage werkt met P2b door het afplakken van pinnetjes op je cpu :).. als je de pinnen wil weten moet je me maar ff mailen :):)

bij 133 schakelt de P2B automatisch over naar een PCI devider van 1/4 dus blijft pci 33 :):)

en alleen je AGP gaat dan op 83 Mhz lopen.. ipv 66 maar meeste recente kaarten vinden het prima :):)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Met een beetje mazzel is de 500 wel te halen. Misschien is het nodig om de het voltage een beetje(!) op te krikken. Zorg wel voor een goede koeling!!!! powerstrip is te halen vanaf www.powerstrip.com.

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
heb net powerstrip van http://www.3dchipset.com/utilities/powerstrip/ps.html gedownload :-)

alvast bedankt voor de tips, ik zal eens gaan sleutelen vanavond, jullie horen het resultaat wel !

Verwijderd

Topicstarter
Hello, daar zijn we weer.
ben even bezig geweest en er is resultaat.
niet al te veel jammer genoeg.
ik heb hem nu op 103 draaien, op 112 crashte hij jammer genoeg steeds na een minuut of vijf, dus jammer....was wel 448 MHZ, maar tja, moet maar tevreden zijn met 412MHZ ipv 400MHZ..

Allemaal bedankt voor de tips

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Heb je al geprobeert om het voltage wat op te krikken...volgens mij moet ie dan wel op 448 stabiel kunnen draaien..
En heb je al in je bios gekeken...misschien moet je je geheugen timings lager zetten..ergens bij chip configuration heb je SDRAM CAS latency , SDRAM RAS to CAS delay en SDRAM RAS precharge time..zet deze eens allemaal op 3T (misschien moet je eerst SDRAM configuration op manuel zetten).
448 mhz moet je makkelijk kunnen halen hoor.. ook wel met een standaard koeler..

Verwijderd

Topicstarter
Rudy, ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
[quote]Voltage werkt met P2b door het afplakken van pinnetjes op je cpu .. als je de pinnen wil weten moet je me maar ff mailen /[quote]

Het betreft hier pin A14 die afgeplakt moet worden. Geheid werkt de proc dan stabiel tot 133 Mhz.:):)

Kijk voor aanvullende opmerkingen eens op
http://www.tomshardware.com

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

• bjck
A14 ??? Nog nooit wat van gehoord :):)

Kan je specefieker zijn of ff de directe link naar tomshardware geven ??

thx. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.....zou je iets specifieker kunnen zijn betreft afplakken.....je hebt het hier tegen een echte leek betreft overklokken (die nu even snel vanaf zijn werk in het forum kijkt)

alvst bedankt

Verwijderd

Topicstarter
en afplakken gaat met normale huis tuin en keuken tape ?

Verwijderd

Topicstarter
o ja.....en hoever kan ik gaan met een normale cooler? (mycom cooler van 25 gulden geloof ik)

• bjck
Hoever je kan gaan merk je snel genoeg... zolang die stabiel is .. ga je niet tever :)

en als je bedoeldt met tever dat ie kapot gaat... gebeurdt bijna niet :):)

Over die pin van hem heb ik nog nooit wat gehoord..

'k heb als ik thuis ben wel ergens op papier staan hoe je 2.2 en 2.4 volt kan geven door een comby van pinnen af te plakken ;)

en idd kan met huis tuin en keuken tape.. als het maar geen stroom door laat en niet los gaat :) (dan kan je opeens 2.6 volt hebben)

das de enige reden dat je je cpu makkelijk kan slopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast.....probleem mee als ik je vanavond als ik thuis ben via mail of icq benader voor eventueel nog een paar vraagjes ?

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
myn p2 400 werkt prima 448 iig !!

Met standaard koeling, en een overklokte geforce SDRam d'r in. Ook daar geen extra koeling op .. in heel die kast geen extra koeling btw (-:

ik heb dan wel een aopen bord, maar ik denk niet dat een asus een boel heter wordt dan een aopen ...

eJ, en BJCK, je hebt veel lol he tydens het tikken van reply's he ? :)
Pagina: 1