Toon posts:

Detonator 6.31 & 22.80

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai GOT-ers,

Twee dagen geleden eindelijk videokaart-upgrade gedaan. Mijn oude TNT2 m64 werd ingewisseld voor een Creative Geforce2 GTS 32Mb.
Na hier goed ingelezen te hebben besloot ik om de Detonator6.31 ook te upgraden, en wel naar versie 22.80. Volgens velen van jullie hier een stabiele en snelle driver. Ik heb hiervoor de Detonator-destroyer gebruikt.
Helaas: Had ik met 6.31 nog 35 FPS in Nascar2002 en 48 FPS in UT, toen ik 22.80 had geinstalleerd, zakte dit naar 9 (!)FPS in Nascar en 18 FPS in UT.
Ik had, vóór de 'vergelijkende test', alle opties in de beeldscherm-eigenschappen op default gezet.
Mijn vraag is dus:"Hoe kan dit??".

Proc.: Duron700, 392Mb

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 07:33

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Het kan per configuratie verschillen welke versie goed bij jou draait. Bij mij zelf is 23.11 de meest recente versie die snel en stabiel (ook belangrijk) draait. Probeer eens aan andere (nieuwere) versie.
Heb je wel alle oude drivers er af gegooid, standaard vga geïnstaleerd en daarna pas de nieuwe drivers er op gezet?

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Verwijderd

Topicstarter
Jep, keurig volgens de ReadMe ;)

Ik weet wel dat het kan uitmaken per pc wat de prestaties van de verschillende drivers zijn, maar zo'n dramatische drop had ik nou ook weer niet verwacht.
Ik dacht: Ik zal niet gelijk de 27.xx installen voor de GF2, die zijn wschl toch meer geoptimaliseerd voor de GF3&4. En, zoals ik zei, ik had eigenlijk alleen nog maar positieve reviews gelezen over die 22.80.

• ovaal

ovaal

Het kan voor jou best zijn dat de laatste versies als een trein draaien. Ik weet dat ik de 22.80 zelf meteen weer verwijdert heb bij mijzelf omdat mijn 3d2001 score van 2800 naar ongeveer 800 terugviel, en de fps bij Colin McRae irritant laag werd.
Ik probeer de laatste versie meestal even uit, de laatste maand ben ik er niet aan toe gekomen, en als die goed is laat ik 'm staan. Maar ik zit dus nog steeds met 23.11.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, wel lache dat ik hier de hele dag zit te zoeken naar bevindingen over de verschillende Detonator-drivers en alleen maar positieve dingen zie over de 22.80, en dat jij dan eigenlijk hetzelfde hebt meegemaakt.
In ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik zal de 23.11 ook eens proberen. Probleem is dat ik nog gewoon modempje heb en dus niet ff gauw 5 versies kan downloaden om ze te gaan vergelijken. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedenk me net iets. Ik heb de Via 4in1-drivers niet geupdate. Zou dat een reden kunnen zijn? Of zou dat niet zó veel moeten schelen?
Oh ja, OpenGL-instellingen onder Nascar3d lijken nog wel goede performance te geven. 42 FPS. Helaas had ik deze niet 'getest' voordat ik de detonator vernieuwde. |:(

• ovaal

ovaal

De Via 4in1-drivers kunnen bij nieuwere detonator versies miscchien het probleem zijn, het is het prberen waard. Ik heb geen Via chipset, dus het fijne weet ik er niet van.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 22:36
Op vrijdag 17 mei 2002 08:40 schreef Bobster het volgende:
Ik bedenk me net iets. Ik heb de Via 4in1-drivers niet geupdate. Zou dat een reden kunnen zijn? Of zou dat niet zó veel moeten schelen?
Oh ja, OpenGL-instellingen onder Nascar3d lijken nog wel goede performance te geven. 42 FPS. Helaas had ik deze niet 'getest' voordat ik de detonator vernieuwde. |:(
Ja, je 4in1 drivers zijn erg belangrijk. Eigenlijk ook het allereerste wat je installeerd na installeren van je OS.
Je drivers moet je inderdaad een beetje proberen, maar ook bij mij op GF2MX werkt 23.11 het beste en stabielste (?).

Tijn

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de 'oude' 4in1 drivers staan er nog wel op, van toen ik mijn TNT2 ging gebruiken, maar ik vroeg me dus af of het daaraan kan liggen dat die 22.80-drivers zo'n slechte performance geven.
Dus: Zou het kunnen dat na het installeren van de nieuwst 4in1-drivers de performance ineens wel weer goed is?

Verwijderd

Omdat je die detonator destroyer hebt gebruikt zijn waarschijnlijk ook alle instellingen uit je register verwijderd.
Dus misschien draait je kaart nu wel op 1x agp ofzo.

Ik verwijder bij het updaten van mijn detonators nooit de oude.
Gewoon in je configuratiescherm de nieuwe drivers eroverheen gooien en klaar is kees.
Werkte tot nog toe altijd perfect. (met zo'n beetje iedere driver update vanaf de 6.** serie detonators)

Verwijderd

Topicstarter
Damno, zou dat het zijn? Doe ik eindelijk eens iets volgens de Readme-file, gebeurt dit weer..
Ik ben nu de Detanators 21.83 en 23.11 aan het downen, kan ik die vanavond uitproberen. Iemand daar ervaringen mee?

edit -verkeerd versienr.-

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

het maakt allemaal niet zo heel veel uit, volgens mij

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Het maakte dus wel veel uit. Ik had dus eerst de 23.11 nog geprobeerd en dat gaf nog steeds geen verbetering. Ik raakte al lichtelijk in paniek, wist niet waar het anders aan zou kunnen liggen dat die framerate bij direct3d-games zo was gedaald.
Daarna weer de hele procedure herhaald om versie 21.83 te installeren en na een reboot liep ie toen weer als een zonnetje!
Gelukkig maar, want zaterdag is onze Lan-party en ik wilde meer tijd besteden aan het trainen daarvoor dan aan het troubleshooten van mijn systeem. Ik ga dus maar gauw gamen!
Pagina: 1