Toon posts:

[discman] el cheapo versterken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog 12 uur voor Pinkpop begint. Dit jaar wil ik graag een versterkte discman meenemen omdat een ghettoblaster gewoon te duur is voor 3 dagen modder. Is er een hele simpele manier (stroomzuinig) om 2 extra gevoede speakers aan te sluiten. In principe hoeft er niet eens volume regeling op. Ik ben op zoek naar een compacte "rugzakvriendelijke" oplossing. (of eventueel de speakers inbouwen in de rugzak *D )

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Ja, maar niet echt simpel. Je zou een heel simpel batterij gevoed versterkertje kunnen bouwen. En dan twee kleine speakers erbij shoppen.

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd ook wat ik in geachte heb, alleen, hoe maak je een batterij-gevoed versterkertje???

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op vrijdag 17 mei 2002 03:22 schreef MrBart het volgende:
dat is idd ook wat ik in geachte heb, alleen, hoe maak je een batterij-gevoed versterkertje???
Sja, je kan de scematics wel vinden op i-net, maar het is wel veel werk.
Er zullen vast ook wel batterij gevoede speakers te koop zijn. Ik kan me herrinneren dat Philips die had, zijn ook klein. Maar wel duur voor ff wat portable geluid tijdens Pinkpop.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Sony en Philips hebben inderdaad van die speakertjes die je meteen op je discman aan kan sluiten. Zit vaak een heel klein versterkertje in die dingen. Die dingen kosten ook niet zo heel veel.

Verwijderd

Er is toch al genoeg muziek op PP? :S |:(

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:42
Op vrijdag 17 mei 2002 09:18 schreef Asclepius het volgende:
Sony en Philips hebben inderdaad van die speakertjes die je meteen op je discman aan kan sluiten. Zit vaak een heel klein versterkertje in die dingen. Die dingen kosten ook niet zo heel veel.
Maar daar komt dan ook zowat geen geluid uit.

Bij Conrad hebben we bouwpakketjes voor kleine versterkertjes, momentje ... 'k zal er effe een paar opzoeken.

edit:
Gevonden, maar misschien buiten je budget ... en hier moet ook wel een accuutje aan hoor:

190091

Mischien is deze iets meer binnen het budget :), maar dan ook wel weer vrij licht:
195472

Dit lijkt me ook wel wat:
117560 (ook nog in 3,5Watt en 18Watt te krijgen :)

Of dit is misschien ook wel leuk (wat meer vermogen), is een klein versterkertje voor bijvoorbeeld in de auto (maar toch heel klein). Je moet dan alleen toch echt wel een accu hebben. Je kun overwegen om een gel-accu erbij te nemen van 12V ... die zijn er in verschillende prijzen (afhankelijk van de stroomsterkte) ... maar ja, hoelang die zoiets volhoudt weet ik niet (spec's v/d versterker en de accu bekijken hè):
322091

• Wouter!
Op vrijdag 17 mei 2002 02:48 schreef MrBart het volgende:

In principe hoeft er niet eens volume regeling op.
Da's al vrij eenvoudig te realiseren met een potmeter ... dus die zou ik 'r sowieso wel bij nemen :)
Ik ben op zoek naar een compacte "rugzakvriendelijke" oplossing. (of eventueel de speakers inbouwen in de rugzak *D )
Ik zag laatst bij ons in de winkel iemand met zo'n groene brievenbus die was omgebouwd tot rugzak en daar had ie dan weer een radio in. Da's misschien een idee, want dat is tenminste ook stevig :)

Verwijderd

Gewoon je DISCMAN op je comuterspeakers aansluiten... die voeden met 12V. Daarvoor kan je een kleine accu bv nemen zo een brommer accu.

• Wouter!
Op vrijdag 17 mei 2002 10:27 schreef Delete het volgende:
Gewoon je DISCMAN op je comuterspeakers aansluiten... die voeden met 12V.
Tja, kan best ... maar het is maar net hoeveel geluid hij wil produceren :)
Daarvoor kan je een kleine accu bv nemen zo een brommer accu.
Ja ... lekker dat zuur door je rugzag >:)
Dan mot het natuurlijk wel een gel-accu zijn hè :) (en brommer heeft nog wel eens 6Volt, scooters vaak 12Volt)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, in principe heeft er iet echt een bak herrie van af te komen hoor. 'T is gewoon voor de heen- en terugreis en voor vannacht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff rondgekeken bij Conrad, alleen je moet alles bestellen en die tijd heb ik niet. Ik denk dat ik zo ff naar de lokale electronicaboer ga......

Verwijderd

Je hebt compu-speakers waar gewoon een batterij van 9v in moet. Geen idee waar je die moet kopen. Huisgenoot had ze iig een tijd geleden gekocht.
Pagina: 1