Toon posts:

2 x ADSL Modems routeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 ADSL modems 1 modem naar xs4all en 1 naar planet. nu wil ik graag dat al het verkeer over de xs4all modem gaat. en dat 1 modem gebruikt wordt voor 1 vpn verbinding(niet de adsl verbinding) en een paar ip adres ranges waar de informatie dan naartoe gaat. er hangt aan allebei een hw router.

weet iemand iets over hoe ik dit het beste kan oplossen

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik snap niet erg veel van wat je nu precies wilt...Je hebt dus 2x ADSL, het "normale" inet-verkeer moet over de XS4ALL verbinding, en alleen de VPN over Planet??? of zit ik er nu naast??

iRacing Profiel

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tweak de XS4ALL modem (hoe? search ;)) en zet op alle pc's de instellingen voor de XS4ALL modems.
Nu sluit je je planet modem aan op de pc waar de VPN moet komen et voila.. klaar :D

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je hebt 2 modems. Je hebt 2 NIC's. Je hebt denk ik vnl een groot probleem met de default IP's van die modems...
Lees in de manual hoe je dat IP wijzigt. Verder is 't een kwestie van de juiste verbindingen leggen... Een beetje slim routeren en je bent klaar. Als je de Planet modem op een ander IP zet kun je die verbinding redelijk simpel anders laten maken.

Forget your fears...
...and want to know more...