Toon posts:

Opzoek naar een Linux app

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op het moment opzoek naar een commandline based applicatie(webbased mag ook maar is geen voorkeur) dat voor elke virtualhost in Apache de data logged die uit eth0 gaat.. dus hoeveel MB elke Virtualhost heeft verbruikt.

Weet iemand zoiets?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Waarom een applicatie? Je kan per virtual host de logging opgeven, zodat je per vhost een apart bestand hebt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, maar ik zoek een app die me ook kan vertellen hoeveel Data een vhost heeft verzonden(in totaal)

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

met awk en/of sed kom je icm een shellscriptje al een heel eind.

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

Topicstarter
Tis nou niet dat ik hier een Linux expert ben?..
So huh?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je dit weten dan?

Verder: voor elke virtual-host kun je dus een aparte logfile aanmaken (zie apache docs, als je dit dan echt wil weten steek er dan een half uurtje tijd in om uit te zoeken hoe het werkt allemaal...). Per logfile kun je simpel zien hoeveel bytes er in totaal verstuurd zijn. Bv. Webalizer geeft dit weer in een mooie HTML pagina, maar met een beetje scripting kun je het ook zelf wel parsen.

Heb je hier geen zin in, ehhhh zoals ik zei, waarom wil je het uberhaupt weten dan?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

*kuch* ik ga hem dus niet voordoen, is het ook te laat voor.
man awk
man sed
eventueel wat op internet zoeken
Met PHP en imagecreatefromPNG kan je zelfs leuke grafiekjes maken :+
Maar ff serieus, je hebt alleen maar sed en awk nodig. Een applicatie zul je wel niet vinden.
Andere leuke dingen voor die logs: webalizer of mrtg(weet niet of dat werkt)

Canon EOS | DJI M2P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 01:45 schreef Wilke het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom wil je dit weten dan?

Verder: voor elke virtual-host kun je dus een aparte logfile aanmaken (zie apache docs, als je dit dan echt wil weten steek er dan een half uurtje tijd in om uit te zoeken hoe het werkt allemaal...). Per logfile kun je simpel zien hoeveel bytes er in totaal verstuurd zijn. Bv. Webalizer geeft dit weer in een mooie HTML pagina, maar met een beetje scripting kun je het ook zelf wel parsen.

Heb je hier geen zin in, ehhhh zoals ik zei, waarom wil je het uberhaupt weten dan?
Het is niet dat ik er geen zin in heb - het is dat het me nooit was opgevallen dat Apache logs ook de groote van het bestand verstuurd logged.. |:(

Nu snap ik ook het awk idee(toch maar nog ff man awk'en)

Verwijderd

How about webmin? Die doet dat alles automatisch. :P.

En aangezien ik per virtualhost een aparte webmin heb runnen zie ik dus ook het dataverkeer per virtualhost. ;).

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik weet het niet zeker meer, maar zette Apache niet de grootte van het bestand wat hij *gaat* versturen?
Niet wat hij verstuurd heeft bij een request?
Pagina: 1