Toon posts:

[Rechten]groeps leden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website met php. En run apache onder user www en group www.

ik heb een user piet en die zit in de group website.
als piet iets upload via ftp dan worden die files weggeschreven onder user piet group website.

Nu heb ik een aantal php commandos die uitgevoert worden door een knop in de browser dus onder de user www. en die schrijft weer iets in die dirs nu gaat dat niet dus zet ik de rechten op 775 en maak www lid van de group website. door in /etc/group achter websites:0:"www" te zetten. nu als ik toch iets via de browser uit wil voeren dan gaat dat toch niet permission denied. maak ik www eigenaar van die dirs dan gaat het wel. hoe krijg ik het voor elkaar dat www ook schrijf rechten heeft of los ik dit op om mijn php scripts aan te passen

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

JaQ

Je zou eens kunnen kijken of "sticky bits" je probleem oplost.

Files die je daar dus schrijft houden per definitie de rechten van de groep. (het wordt dan dus iets als 6772 als rechten)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 17 mei 2002 00:26 schreef Sebatech het volgende:
dus zet ik de rechten op 775 en maak www lid van de group website. door in /etc/group achter websites:0:"www" te zetten. nu als ik toch iets via de browser uit wil voeren dan gaat dat toch niet permission denied.
Heb je apache ook gerestart hierna?

Verwijderd

Topicstarter
dat lost het probleem niet op de user www voert iets uit en schrijft dat weg de rechten voor mijn dir staan 775 dus ieder lid van de group heeft rechten om te schrijven en via /etc/group maak ik hem lid daar van.

of moet ik iedereen die hier upload lif maken van de uitvoerende groep van apache en de dirs van de website chown eigenaar:uitvoerende groep apache

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bijna huilen dat ik vergeet apache kuch kuch te kuch herstarten.

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 17 mei 2002 00:49 schreef Sebatech het volgende:
Ik moet bijna huilen dat ik vergeet apache kuch kuch te kuch herstarten.
Maar het werkt nu wel?
Pagina: 1