TV gevallen --> vlek in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:22

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Mijn zoontje is momenteel op de leeftijd gekomen dat hij overal aan moet zitten en trekken en zo is het gebeurd dat hij vandaag de TV omver heeft getrokken.
't Is een 55cm Philips TV.
Ik dacht in eerste instantie dat er niets mee aan de hand was, maar vanavond viel me op dat bij rode en oranje kleuren er een roze vlek in het midden van het beeld verschijnt. Jeltje van Nieuwenhoven zag er bij Villa BvD zelfs (hoe toepasselijk) paars uit.
Kan die vlek nog weggehaald worden? Of gaat die vanzelf weg?
Ik heb op de TV een centerspeaker staan die goed is (was)afgeschermd. Als ik die nu op de TV zet, veroorzaakt die ook ineens vlekken. Dat was eerst niet zo.
Weet iemand wat hieraan gedaan kan worden? Alvast bedankt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajajaj....ik heb in een audio/video zaak stage gelopen en daar kregen we ook een tv binnen met hetzelfde probleem.
Die was ook gevallen en had over het hele beeld vertekend beeld. Dit had te maken met het raster wat voor in de beeldbuis zat. Ze hebben niets meer met het toestel kunnen doen want (zo is mij verteld) als het raster verschoven is krijg je het niet meer terug op zijn plaats.
Misschien zou je met wat sterke magneten langs de voorkant van het beeld kunnen gaan, zodat het raster enigzins goed komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanzelf weg gaat het niet, ik heb zelf zo'n tv met paars/groene hoeken, ook door een handige kleuter gedaan, die vlekken zitten er nu al een jaartje of 4 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50
Hmm wij hebben dat ook in onze TV... blauw links, geel rechts, goed te zien bij witte vlakken. Het is een nieuwe TV, kwam nix geen kleuter aan te pas. Is dat dus een fout in het raster ? Lekker dan, dat bij zo'n nieuwe TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Is het zo dat je zo'n tv kan demagnetiseren? Of kan dat niet bij een omgevallen TV?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een TV kun je demagnetiseren, monteurs heben hier apparatuur voor dat ze dat aan huis kunnen doen. Echter als dit niet het probleem is dan wens ik je veel suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23

Draven

It wasn't me

Volgens mij heeft het idd met een scheefzittend raster te maken, maar als dat zo is, dan kan je er in principe nix meer aan doen

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 13:29 schreef Draven het volgende:
Volgens mij heeft het idd met een scheefzittend raster te maken, maar als dat zo is, dan kan je er in principe nix meer aan doen
Als zo'n raster scheef zit, kan-ie toch ook weer echt :?
Of zit dat in de buis?
zou ik hem eens op de andere kant moeten laten vallen?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op vrijdag 17 mei 2002 13:35 schreef Arjan A het volgende:
zou ik hem eens op de andere kant moeten laten vallen?
LOL :D vraag het eens aan je zoontje.

Ik weet wel dat TV-reparateurs een soort van grote vierkante spoel hebben die ze voor de beeldbuis kunnen houden, om te demagnetiseren.
Ik zou zeggen: wie niet waagt, wie niet wint en wie niet ne#kt, krijgt geen kind

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

bij mijn tv heb ik af en toe dat het beeld volledig wegvalt en er horizontaal witte en zwarte strepen doorlopen. Geluid doet het wel perfect en na enkele flinke klappen heb ik ook weer beeld.

wat voor probleem zou dit kunnen zijn? ben niet echt thuis in de wereld van tvs al heb ik wel ooit bij ITs gewerkt :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 13:47 schreef sh4d0wman het volgende:
bij mijn tv heb ik af en toe dat het beeld volledig wegvalt en er horizontaal witte en zwarte strepen doorlopen. Geluid doet het wel perfect en na enkele flinke klappen heb ik ook weer beeld.

wat voor probleem zou dit kunnen zijn? ben niet echt thuis in de wereld van tvs al heb ik wel ooit bij ITs gewerkt :P
Vanwaar deze post? Heb jij je zoontje ook een TV om laten gooien :?

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

heb geen zoontje :) maar wil graag tv kijken :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vlekken komen doordat de beeld lijnen niet goed meer zitten (de beeld lijnen komen tegen elkaar aan wat dus vervorming van het geleverde beeld geven en dus vlekken). Dit kan gebeuren door vallen of grote magnetische velden (bij de vlakke beeldbuizen minder grote magnetische velden;) )
Ik weet wel dat TV-reparateurs een soort van grote vierkante spoel hebben die ze voor de beeldbuis kunnen houden, om te demagnetiseren.
Het is mogelijk deze te demagnetiseren met deze spoel ja. Deze spoel trekt de beeld lijnen als het ware weer goed. :)

Wanneer je over TV met vlakke beeldbuis hebt en deze binnen de garantie valt is er 1 simpele oplossing : garantie claimen. dan komt die reperateur met zn vierkante spoel ff kijken of het te verhelpen is zo niet een nieuwe :)

Wanneer het een TV met een "bolle" beeldbuis betreft is er helaas geen garantie te claimen :(
Het is te proberen deze naar een reparateur te brengen om deze te laten maken maar als hij gevallen is betwijfel ik of dat gaat helpen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
't Is raar maar waar: de vlek is weer weg :) :) :)
Gisteravond heb ik heel critisch TV gekeken, en ik kon de vlek niet meer terugvinden, zelfs niet in de reclame van "la Vache qui rit" (daar viel het me op in de rode beelden).

* Arjan A is dus weer blij
jammer dat ik nu geen breedbeeld 'kan' kopen

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 05:24
ik woon dus onder een paar zenders en heb ook vaak last van donkere hoeken of andere vlekken wat ik doe is een radio ernaast aanzetten en volume uitdraaien heb ik nerges last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eens een vlek in de hoek op m'n tv gehad. Heel irritant, zeker als je weet dat ie er zit.
Gelukkig was deze na een paar weken ook zomaar verdwenen.

Zelfherstellende TV's L :D L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
Op vrijdag 17 mei 2002 13:39 schreef Oscar the Grouch het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: wie niet waagt, wie niet wint en wie niet ne#kt, krijgt geen kind
en wie niet poept, die niet stinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 20:38 schreef Lampje het volgende:

[..]

en wie niet poept, die niet stinkt
Yeah right! Ik had niet op die TV gepoept, hoor :D
Ik heb wel degelijk moeten ne#ken om die TV om te laten vallen....

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 23:18

Frits Flits

SOUND! Designer

Op zaterdag 18 mei 2002 21:25 schreef Arjan A het volgende:

[..]

Yeah right! Ik had niet op die TV gepoept, hoor :D
Ik heb wel degelijk moeten ne#ken om die TV om te laten vallen....
Volgende keer maar condooms ;)

Wat ook soms helpt is de tv achter elkaar aan en uit zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 21:30 schreef Frits Flits het volgende:
....
Wat ook soms helpt is de tv achter elkaar aan en uit zetten.
In feite heb ik dat dus ook gedaan (al zat er een dag tussen).
Wat nou de oplossing is geweest weet ik dus niet. Of het aan en uitzetten, of het een-tijdje-wachten.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
sorry voor het schoppen maar weaarom zou je op bolle tv's geenm garantie hebben?je betaald toch voor zo'n ding en in de wet staat dat je het een en ander van zon ding mag verwachten.. :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb het zelf eens bij mijn monitor gehad.. had een 160 watt speaker naast gelegen.

de vlekken wilden er niet uit (ook niet na demagnetiseren) maar ik heb ze er met de magneet van de speaker ook weer uit kunnen trekken :)

ziet er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Op vrijdag 17 mei 2002 00:35 schreef Eegee het volgende:
Hmm wij hebben dat ook in onze TV... blauw links, geel rechts, goed te zien bij witte vlakken. Het is een nieuwe TV, kwam nix geen kleuter aan te pas. Is dat dus een fout in het raster ? Lekker dan, dat bij zo'n nieuwe TV...
he da hebben wij ook :( nieuwe phillips breedbeeld :( iemand oplossing?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:49
Ik heb eens gelezen dat een hoorn van een telefoon ook werkt om vlekken weg te krijgen. Mag geen dect zijn. Fabel? Misschien wel, maar het is te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 19 mei 2002 22:22 schreef Rendier2710 het volgende:
Ik heb eens gelezen dat een hoorn van een telefoon ook werkt om vlekken weg te krijgen. Mag geen dect zijn. Fabel? Misschien wel, maar het is te proberen!
Heeft nix met dect te maken. Die dect dingen zijn allemaal van die kleine telefoontjes die bijna niet magnetisch zijn. Maar dat heeft nix met DECT te maken.

Je moet dan gewoon zo'n oude telefoon met grote hoorn hebben, of gewoon een normale magneet :)

Een dag uit laten staan helpt ook goed!
Pagina: 1