Voorbereiding Pc bij tv

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een p3-500 over met 512 mem en daar wil ik een kaartje in gooien met tv/out en deze bij mijn 42" tv neerplanten. Ik heb alleen een aantal vragen voordat ik morgen tot aanschaf van enkele extra componenten ga.

- Is het mogelijk dat zodra je pc start hij meteen de tv gebruikt als externe monitor/device? Ik wil namelijk en ik heb niet eens de ruimte om er ook nog een beeldscherm in de huiskamer bij te zetten.

- Hoe zit het met het video-kanaal ? Ik heb gelezen/gehoord dat tv/out op het videokanaal zit. Betekent dit dat ik niet meer kan opnemen/afspelen ? Of haal ik nu dingen door elkaar ?

- Bij de televisie staat ook een dolbi-suround kit met 5 boxen + subwoofer. Het mooiste zou zijn als ik deze ook kan gebruiken. Hoe werkt dit precies? Plug ik de kabel ,die afkomstig is van de tv/out videokaart, in de dolbi ? Of heb ik hier een goede geluidskaart voor nodig ( 5.1 ) en welke uitgangen gebruik ik dan ? ( misschien kan iemand mij meteen vertellen welke kabels ik nodig heb )

- Misschien verder nog tips of dingen waar ik goed op moet letten ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
AV>VB

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37

Appie

F1RST Racing

Op donderdag 16 mei 2002 23:52 schreef Erhnam het volgende:
Ik heb een p3-500 over met 512 mem en daar wil ik een kaartje in gooien met tv/out en deze bij mijn 42" tv neerplanten. Ik heb alleen een aantal vragen voordat ik morgen tot aanschaf van enkele extra componenten ga.

A. Is het mogelijk dat zodra je pc start hij meteen de tv gebruikt als externe monitor/device? Ik wil namelijk en ik heb niet eens de ruimte om er ook nog een beeldscherm in de huiskamer bij te zetten.

B. Hoe zit het met het video-kanaal ? Ik heb gelezen/gehoord dat tv/out op het videokanaal zit. Betekent dit dat ik niet meer kan opnemen/afspelen ? Of haal ik nu dingen door elkaar ?

C. Bij de televisie staat ook een dolbi-suround kit met 5 boxen + subwoofer. Het mooiste zou zijn als ik deze ook kan gebruiken. Hoe werkt dit precies? Plug ik de kabel ,die afkomstig is van de tv/out videokaart, in de dolbi ? Of heb ik hier een goede geluidskaart voor nodig ( 5.1 ) en welke uitgangen gebruik ik dan ? ( misschien kan iemand mij meteen vertellen welke kabels ik nodig heb )

- Misschien verder nog tips of dingen waar ik goed op moet letten ?
A. Ja dat is mogelijk. Ati heeft hardwarematige TV-Out. Deze geeft direct beeld op de tv-out. (via tv-out -> tv is ook bios te benaderen. Ik weet niet hoe dit met G-force kaarjes zit, maar mijn TNT2dlx kan het niet. (I.t.t. mijn radeon.

B. Kun je gewooon aansluiten via je tulp stekkers of scartboxje. Heeft dus eigen kanaal.

C. van geluidskaart naar je dolby setje. Ervan uitgaande dat deze een eigen kassie heeft om 5.1 geluid te maken. Afhankelijk van je geluidskaart is ook de bekabeling.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 00:01 schreef Appie_Pils het volgende:

[..]

A. Ja dat is mogelijk. Ati heeft hardwarematige TV-Out. Deze geeft direct beeld op de tv-out. (via tv-out -> tv is ook bios te benaderen. Ik weet niet hoe dit met G-force kaarjes zit, maar mijn TNT2dlx kan het niet. (I.t.t. mijn radeon.

B. Kun je gewooon aansluiten via je tulp stekkers of scartboxje. Heeft dus eigen kanaal.

C. van geluidskaart naar je dolby setje. Ervan uitgaande dat deze een eigen kassie heeft om 5.1 geluid te maken. Afhankelijk van je geluidskaart is ook de bekabeling.
Mooi, maar ik ben inderdaad benieuwd naar hoe het met een geforce kaart zit. Een MXje is veel goedkoper dan een radeon nl.

Heeft er iemand met C. ervaring ? Ik zat te denken aan een Live 5.1 ?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56

MadEgg

Tux is lievvv

Denk dat je hier spijt van gaat krijgen, aangezien het beeld op de TV zeer geschikt is om films te kijken, en een 3D-shooter kan je er ook nog wel aardig op spelen, maar het beeld is te onscherp om lekker te kunnen internetten, tekstverwerken, chatten en dergelijke.
Heb het ook wel eens geprobeerd, en aan een resolutie hoger dan 640x480 moet je sowieso niet beginnen als je het nog wil kunnen lezen, ookal is je TV 41''...

Tja

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou je willen adviseren om NIET een geforce mx te kopen om op je tv te kijken, ik heb erzelf 1 gehad en het is beroerd. IK heb een matrox gekocht omdat probleen om te lossen bovendien zit je bij die kaart niet vast aan 640 * 480 en kun je met hogere resoluties werken. Bovendien kun je de RGB-signalen rechtstreeks je tv insturen, dus geen Svideo of composite.

Welke kaart heeft een goede tv-out?
Het is algemeen bekend dat de meeste NVidia-kaarten wat achter lopen in kwaliteit ten opzichte van bijvoorbeeld de Matrox-kaarten. Bij de nieuwere NVidia-kaarten schijnt de kwaliteit verbeterd te zijn. Gebruik Zoeken naar 'tv-out kaart' voor ervaringen en de laatste discussies hierover.

ps: ik denk dat dit snel ophoudt, zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538#welkek

edit: sorrie dus, |:( erg vroeg voor mij btw

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 07:45 schreef Spice het volgende:
Ik zou je willen adviseren om een geforce mx te kopen om op je tv te kijken, ik heb erzelf 1 gehad en het is beroerd.
Wel of niet ? :)

Verder weet iemand met welke kaart het mogelijk is om bij het opstarten meteen al tv/out aan te hebben. Een extern beeldscherm komt er namelijk niet aan te zitten.

Voor de rest ik ga er niet op internetten het is PUUR voor divx films.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:20

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb een geforce 2 mx en voor films heeft ie een top tv-out om erop te werken is idd nix maar voor films is ie erg goed vind ik..

Ik heb bij een vriend wel een matrox g400 in actie gezien en die was lang niet zo goed als die van mij maar misschien kwam dat ook omdat ie een superoude jaren 70 mega grote tv had aan 8 meter kabel...

Hij kan trouwens starten met alleen de tv aangesloten..

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:27
Op vrijdag 17 mei 2002 09:19 schreef Erhnam het volgende:

[..]
Verder weet iemand met welke kaart het mogelijk is om bij het opstarten meteen al tv/out aan te hebben. Een extern beeldscherm komt er namelijk niet aan te zitten.
Dan zou ik gaan voor de ATI Radeon 7500LE (+/- 80 euro). TV-out kwaliteit is uitstekend voor DivX weergave. Je kan je TV instellen als zijnde primary monitor, zodat je TV simpelweg je 'monitor' wordt.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 09:19 schreef Erhnam het volgende:

[..]

Wel of niet ? :)
Gegarandeerd NIET. :)
oa. [topic=474836/1/50]
Voor de rest ik ga er niet op internetten het is PUUR voor divx films.
Gebruik voor de gein de search eens, hier zal je veel van jouw vragen beantwoord zien. :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 17 mei 2002 05:14 schreef MadEgg het volgende:
Denk dat je hier spijt van gaat krijgen, aangezien het beeld op de TV zeer geschikt is om films te kijken, en een 3D-shooter kan je er ook nog wel aardig op spelen, maar het beeld is te onscherp om lekker te kunnen internetten, tekstverwerken, chatten en dergelijke.
Heb het ook wel eens geprobeerd, en aan een resolutie hoger dan 640x480 moet je sowieso niet beginnen als je het nog wil kunnen lezen, ookal is je TV 41''...
Ben ik niet mee eens :)

Ik heb hier een Soyo barebone met een onboard intel 810 chipset, aangesloten op een JVC 70cm tv op 800x600 NTSC 60Hz en dat ziet er prima uit .. kan alles redelijk tot goed lezen.
Ik heb nu een TNT M64 pci met tv-out te leen en ga die ipv mn tvkaart zetten en eens kijken of dat beter/sneller/mooier is.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1