Crystal orb erop meteen vage dingen

Pagina: 1
Acties:

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 13:37

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Topicstarter
Ik heb dus op mijn creative geforce 256 ddr kaart een crystal orb erop gedaan.
mijn werkwijze was:
computer uit
kaart eruit
met een schroevendraaier de oude koeler eraf gehaalt, zat vast met lijm heb dus met een schroevendraaier het eraf "gekrikt" het spong er wel van af met moeite (heb onder de ouwe koeler een stuk karton gedaan)
dan het ouwe lijm eraf gehaalt met alchol
heb dan AS erop geschmeerd
dan orb erop dan getest en dan gebeurd het hoor ik start op meteen krijg ik een scherm vol met zulke tekens ((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
Kan niks lezen dus in paniek computer uit gedaan en een pci videokaart erin gedaan en het werkte nu wel dus mij vraag is? Is mijn videokaart kapot :? en wat heb ik fout gedaan :?

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

denk dat je kaartje er geweest is, het komt me bekend voor.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij kaart er niet goed in dan of kortsluiting gemaakt ergens. Door een koeler kan hij niet zo gaan doen. Of het moet zijn dat je de spanning ervoor van je videokaart trekt, dan is het misschien slimmer om dat via een gewone molex te doen.

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 23:33 schreef Bigs het volgende:
Volgens mij kaart er niet goed in dan of kortsluiting gemaakt ergens. Door een koeler kan hij niet zo gaan doen. Of het moet zijn dat je de spanning ervoor van je videokaart trekt, dan is het misschien slimmer om dat via een gewone molex te doen.
Denk van niet want hij zit al op een molex aangesloten

Verwijderd

Ik heb ook een Creative Geforce DDR met crystal orb, maar wel via een molex, dus niet direct op de videokaart aangesloten. De reden dat ie het niet doet, kan door twee dingen komen: 1) de crorb zit niet perfect erop, 2) Artic silver is geleidend en het is ernaast gekomen, op de contacten, waardoor er kortsluiting ontstaat. Je moet alles ff eraf halen, weer ontvetten, goed laten drogen en daarna heel voorzichtig nog eens AS2 erop doen.

Je videokaart is niet stuk, geloof me, die kaart kan veel hebben :). =>> Ik heb de filters eraf gesloopt, een volt-mod gedaan, halve transistor opgeblazen, Crorb erop gezet, ramsinkjes op gezet, schroeven door de gaten van mijn kaart heen geramd (de schroeven waren te dik, dus ik heb wat uitgesleten >:)) enz...

Je kaart is imho nog lange niet in de buurt van 'het licht' :+

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Op donderdag 16 mei 2002 23:30 schreef Freedom_Fighter het volgende:

met een schroevendraaier de oude koeler eraf gehaalt, zat vast met lijm heb dus met een schroevendraaier het eraf "gekrikt" het spong er wel van af met moeite
wat ik denk is dat de core is beschadigd, jij hebt hem er met moeite af gehaald, gekrikt met een schroevendraaier :( het kan dus heel goed zijn dat jij met de druk die je uit hebt geoefend de core hebt gecrushed...

wat je beter had kunnen doen was de kaart uit de pc te halen, dan m ff laten afkoelen en m dan voor een korte tijd ff in een antistatisch zakje in de vriezer leggen...dan komt die koeler/heatsink er zo af :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 23:59 schreef DumphuiZ het volgende:
Ik heb ook een Creative Geforce DDR met crystal orb, maar wel via een molex, dus niet direct op de videokaart aangesloten. De reden dat ie het niet doet, kan door twee dingen komen: 1) de crorb zit niet perfect erop, 2) Artic silver is geleidend en het is ernaast gekomen, op de contacten, waardoor er kortsluiting ontstaat. Je moet alles ff eraf halen, weer ontvetten, goed laten drogen en daarna heel voorzichtig nog eens AS2 erop doen.

Je videokaart is niet stuk, geloof me, die kaart kan veel hebben :). =>> Ik heb de filters eraf gesloopt, een volt-mod gedaan, halve transistor opgeblazen, Crorb erop gezet, ramsinkjes op gezet, schroeven door de gaten van mijn kaart heen geramd (de schroeven waren te dik, dus ik heb wat uitgesleten >:)) enz...

Je kaart is imho nog lange niet in de buurt van 'het licht' :+
Dat klopt wel ik ben uitgeschoten met AS3 over die connectots die in je agp horen te zitten dus heb ik ff snel met alchol geprobeer te verwijderen. Maar denk je niet dat de chip van de geforce kapot is want die van creative zat vast en heb hem dus met een beetje kracht verwijdert zag er niet beschadigt uit maar wat wel vreemd is dat aan drie hoeken een stukje weg is hoor dit want alle drie de hoeken zijn even groot :?

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 00:00 schreef Yonni het volgende:

[..]

wat ik denk is dat de core is beschadigd, jij hebt hem er met moeite af gehaald, gekrikt met een schroevendraaier :( het kan dus heel goed zijn dat jij met de druk die je uit hebt geoefend de core hebt gecrushed...

wat je beter had kunnen doen was de kaart uit de pc te halen, dan m ff laten afkoelen en m dan voor een korte tijd ff in een antistatisch zakje in de vriezer leggen...dan komt die koeler/heatsink er zo af :)
ik denk niet dat m'n core is gecrushed want hij zag er nog intact uit maar dat kan ook hopen van niet :'(

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 00:00 schreef Yonni het volgende:

[..]

Tja, daar zeg je me wat. Het zou idd goed kunnen...
Heb je eigenlijk met de punt tegen het koelblok of tegen de core gedrukt???

(het antwoord hierop is van cruciaal belang. Heb je namelijk tegen de de core (gpu) gedrukt, dan is ie waarschijnlijk ziek ja). ;(

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 00:05 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Tja, daar zeg je me wat. Het zou idd goed kunnen...
Heb je eigenlijk met de punt tegen het koelblok of tegen de core gedrukt???

(het antwoord hierop is van cruciaal belang. Heb je namelijk tegen de de core (gpu) gedrukt, dan is ie waarschijnlijk ziek ja). ;(
Nope onder de koeler maar toen die eraf sprong zat er wel koelpasta resten onder de koel blok en op de core

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 00:07 schreef Freedom_Fighter het volgende:

[..]

Nope onder de koeler maar toen die eraf sprong zat er wel koelpasta resten onder de koel blok en op de core
Dan houd ik het toch voorlopig op die AS3 die je wat 'overhaast' :+ erop gesmeerd had. Is er misschien ook alcohol naast gevallen :?. IMHO moet dit probleem van jouw wel met wat schoonmaken op te lossen zijn...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GeForces zijn toch helemaal geen flipchips? Knappe jongen die de core van zo'n ding beschadigt zonder de chip van de videokaart af te halen.

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
ik heb het met alchol eraf gehaald?? maar wat kan er gebeuren als ik alcohol gebruikte??

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 00:15 schreef Freedom_Fighter het volgende:
ik heb het met alchol eraf gehaald?? maar wat kan er gebeuren als ik alcohol gebruikte??
Volgens mij niet, water is dan wel geleidend door het kalk en alcohol is redelijk zuur, maar ja. (heb je trouwens geen spiritus gebruik: 95% ethanol en wat methanol, ipv 96% ethanol en water??)

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Nee, ik heb zo'n goedkoop alcohol gebruik van de hema denk ik erstaat 60% alcohol

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
btw, vanwaar stuur je dit?
hebbie een oud videokaartje erin gepropt?

moest gewoon ff weten :P :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 23:30 schreef Freedom_Fighter het volgende:
Kan niks lezen dus in paniek computer uit gedaan en een pci videokaart erin gedaan en het werkte nu wel dus mij vraag is? Is mijn videokaart kapot :? en wat heb ik fout gedaan :?
beantwoord dat je vraag?

Verwijderd

of veel te lomp geweest met andere cooler eraf halen... of koelpasta op de kaart waar het niet moet...

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Ik begin nu echt te denken dat m'n Gpu kapot is maar je kunt het niet zien aan de core dus dacht ik laat ik maar een nieuwe kopen ,moeder betaalt 150 euro :P ik de rest :'(
Maar nu dacht ik ik welke is een goede videokaart mijn budget is 250 euro.
En weet iemand een goede computerwinkel in de stad Utrecht
behalve dan: computerland,vobis,dynabyte,dixons ken deze al

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Topicstarter
Niemand die het weet?? niemand die in Utrecht woont :'(
Pagina: 1