Toon posts:

Compaq TFT7020 ripple effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk mijn te grote 17" CRT vervangen door een 17" TFT van Compaq. (Sweet deal :), nieuw gekocht op het werk en 50% afgeprijsd)

De TFT is aangesloten op een Belkin OmniviewSE (2-port)switch en hierop zijn mijn 2 PC's aangesloten. (Alle kabels zijn trouwens ook Belkin en werkten perfect met mijn CRT scherm)
De ene PC (Radeon 64MB DDR VIVO) draait Windows 2000, de andere (Matrox Mistique 2MB) draait RH Linux 7.

Nu heb ik met beide PC's een licht ripple effect die over het beeld rolt. Op een lichte achtergrond valt het nog mee maar op zwart is het echt niet te doen.
Als ik de TFT direct verbind met de PC is er geen probleem)
Ik heb de FAQ's gelezen bij Belkin, omdat ik toch denk dat het probleem bij de Omniview switch ligt, maar heb niets gevonden die van toepassing is op mijn probleem.

Iemand al gelijkaardige problemen gehad en eventueel ook opgelost?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49
Zit er wel een ontstoringsfilter aan die kabels?

Ik kon namelijk bij een vorige PC (was met 'n TNT2 kaartje) echt duidelijk het verschil zien (vooral in scherpte) tussen normale degelijke kabels (vrij dik, echt niet van die ontzettend dunne kabels ofzo) en dat zelfde soort kabels maar dan met ontstoringsfilter (opzich ook wel logisch, want daar zijn ze voor hè :)).

Verwijderd

Topicstarter
Yep, op beide Belkin kabels (2 per kabel) en op de monitorkabel zitten ontstoringsfilters.

Verwijderd

Topicstarter
Deze avond nog wat verder geexperimenteerd, TFT direct met de Radeon verbonden en... ja hoor rollende lijnen van onder naar boven in het beeld. :'(
Zal dus niet aan mijn switchbox liggen.
'k Heb ook nog geprobeerd om de Hertz waarden te veranderen, 60, 70 & 75 Hertz. Geen merkbaar verschil.

Daarna de TFT getest op een PC met een NVidia Riva TNT2 kaartje, perfect beeld. geen ripple, puur gaaf beeld.

Nog iemand hier met een vergelijkbare Radeon kaart en die deze gebruikt op een TFT scherm, en wat is het resultaat?