[HTML] Verschijnende Hori. scrolbar in IE

Pagina: 1
Acties:

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Al geruime tijd ben ik bezig om een horizontale scrollbar weg te werken. Het rare is dat in NS 6 en Opera 6.01 de scrollbar niet wordt weergegeven maar in IE wel.

De home pagina wordt wel goed weergegeven (tabel breedte 561) maar de contact pagina niet (tabel breedte 561) heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En heeft iemand een mogelijke oplossing?

http://www.marganza.nl/bijmabv

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Maak er eens border="1" van als je wilt? (tabel)
Dan kun je namelijk exacter nagaan waar de fout zit.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ff je margins checken.
Het zit um daar in: als je pagina zo lang wordt dat verticale scrolling nodig is dan verschijnt ook de horizontale; is dus aan elkaar gekoppeld.
Dat wijst al gauw op een margin probleempje :)

www.jurgroessen.nl

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
De margin's heb ik aangepast en de scrollbar op 615 gezet, met een tabel breedte van 571.

Het lijkt nu allemaal te werken, alleen vraag ik me af, als ik niet beter, het mainFrame en mainFrame1 tot één frame kan maken zodat rechts tegen de vensterrand de scrolbarr verschijnt!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik zou zeggen: wat jij wilt! :)
Ik vindt deze opstelling niet storend.
Wat ik wél storend vindt is dat de scrollbar begint waar het bovenste gele vlak ophoudt.
Dan zou ik dat gele vlak iets langer maken zodat het stopt waar de scrollbar ook ophoudt.

www.jurgroessen.nl

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Klaar! De schuifbalk staat nu recht onder het gele gebeuren! En de horizontale schuifbalk is nu ook eindelijk weg!

Jongens bedankt voor de tips!
Pagina: 1