Toon posts:

nieuwe scanner/printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe scanner én printer en ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer.
eisen voor de printer: fotokwaliteit af kunnen drukken (ook voor eventueel prof. vereisten), zwart wit snel en zonder 'rafelen', goede ondersteuning van meerdere platforms (win2000/xp verder niet veel ingewikkelde shit, ik neem aan dat dit met alle merken wel goed zit), en het liefst een beetje stil.

eisen voor de scanner: foto's kunnen scannen op fotokwaliteit, wellicht een mogelijkheid om een dia/negatieven adapter op aan te sluiten, goede OCR en het liefst ook een beetje snel & geruisloos.

Voor beide apparaten tezamen is een budget van ongeveer €800.-

Graag jullie advies hierover!!

Verwijderd

Epson Stylus Photo 895
Canon D1250U2(F)

:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet handig of slim om 2 apparaten van hetzelfde merk te nemen???

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dat maakt verder niet uit.

De printer is inderdaad een aardige keuze, alleen de scanner zou ik een HP 5470c nemen. Deze heeft een scanresolutie van 2400 dpi en heeft een negatiefscanner (lamp voor op de scanner) er bij zitten. Deze levert erg mooie resultaten op.

Verwijderd

Topicstarter
je zegt 'een aardige keus', zijn er andere alternatieven die jij zou aanraden??

Verwijderd

epson heeft wel snelle en goede scanners, bij de photo serie zit een negatief en dia adapter en de software is ook prima (zelf m'n opa kan ermee werken)

laat je niet misleiden door het max. aantal dpi dat een scanner heeft, want bij 1200dpi heb je al plaatjes van 2gig ofzo

als printer zou ik voor HP kiezen
gewoon omdat deze printers een zeer goede afdrukkwaliteit hebben en onder alle platforms prima werken

Verwijderd

als printer zou ik ook een Epson Stylus Photo 895 nemen. Deze levert zeer goede kwaliteit namelijk *D

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

En over de OCR: goede OCR-software wordt doorgaans niet meegeleverd met een scanner. Staar je daar niet blind op, koop gewoon een scanner en gebruik een apart OCR-pakket.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik zou zeker voor die Epson Stylus Photo 895 gaan en dan in combinatie met (minstens) een Epson Perfection 1250 (scanner).
da een van de beste combinatie's die er te krijgen zijn.

en wat eddo ook al zei. je maakt echt scans er mee die je pc niet eens kan verwerken zo groot. (2 GB)

succes en veel plezier met je nieuwe combi.

:+

-edit-
Epson levert er zelf OCR-software bij (TextBride) doet het prima.

-edit-

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Verwijderd

Neem GEEN epson, ik heb het vaak zat meegemaakt dat mensen daar problemen mee krijgen nadat ze een tijdje stil staan, en echte service moet je dan niet verwachten. HP is goed, en vooral degelijk, maar ook een hele goeie is Lexmark, de Z33, heb ik ook, handzaam, snel en scherp. Voor een goede scanner met dia en negatieven mogelijkheden raad ik je toch HP aan, weet zo geen typenummers, maar dat kun je zelf wel vinden.

Verwijderd

Neem gewoon een HP 920c.

Leuk printertje rond de 135 euro.
Leuk voor thuis gebruik om wat mee aan te hobby`en.

Scanner hankt helemaal van je eisen af. Maar een HP 4200c is een leuke midden weg.

Gamerz,

questa.unigame

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Ik zie nog geen Canon printer voorbij schieten... dus dan kom ik daar maar ff mee :)
Ik zou een Canon printertje nemen. De 520 is grappig, de 630 ook. Gescheiden kleurencartridges, dus lage inktkosten.

Lexmark is ook goed in printen, maar de inkt is schandalig duur... té duur.
Pelikan gaat wel "clones" maken, maar dat duurt nog wel ff :(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Gescheiden cardridges nadeel.

De printer is niets meer dan een motertje met wat electronen. In de kop daar gebeurt het echte werk. Bij een HP koop je bij elke cardridge een nieuwe kop (dus nieuwe printer). Dus je behoud goed kwaliteit. En om de kosten te drukken koop je hervulde patronen van bv. Wecare of zo.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 18:00 schreef questa.unigame het volgende:
Gescheiden cartridges is meer marketing truc OF je moet bijv veel in 1 kleur printen. Dan alleen is het aan te raden.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Op vrijdag 17 mei 2002 18:00 schreef questa.unigame het volgende:

De printer is niets meer dan een motertje met wat electronen. In de kop daar gebeurt het echte werk. Bij een HP koop je bij elke cardridge een nieuwe kop (dus nieuwe printer). Dus je behoud goed kwaliteit. En om de kosten te drukken koop je hervulde patronen van bv. Wecare of zo.
Je kan na een paar keer ook een nieuwe kop kopen hoor. Complete set van 3 cartridges met nieuwe kop voor 90 piek ofzow... dus da's 40,38 euro :)

Maarja, als je *echt* geen gescheiden cartridges wil, neem dan op zijn minst een HP. Die hebben tenminste een beetje goede apparatuur. Die Epsons gaan zo vaak stuk, daar wordt je niet goed van :r
HP 940 is wel een leuk printertje :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Wil je fotokwaliteit (ook eventueel prof.)
Dan zijn alleen de Epson Photo printer en de Canon s800/900 printers van toepassing, HP heeft niet die fotokwaliteit in huis.
Als je normaal foto's afdrukt, dan zijn alle kleuren ongeveer tegelijk leeg dus gescheiden cardridges heeft geen zin. Tevens moet je, als je echte fotokwaliteit wil, orginele cardridges gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 15:43 schreef questa.unigame het volgende:
Neem gewoon een HP 920c.

Leuk printertje rond de 135 euro.
Leuk voor thuis gebruik om wat mee aan te hobby`en.

Scanner hankt helemaal van je eisen af. Maar een HP 4200c is een leuke midden weg.

Gamerz,

questa.unigame
hoe welgemeend ook, ik ben niet op zoek naar een 'leuk printertje', dat zou ik zelf wel kunnen bedenken. de epson lijkt nu de meeste aanhangers te hebben, zo te zien.?.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23
Ik weet niet of het de beste is, maar over een tijdje neem ik dit:
• HP Deskjet 959 €150.-
• HP Scanjet 5200 €90.-
Dus totaal €240.- :) En het zijn allebei hele goeie producten.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
de keus lijkt nu te zijn: HP 5470 scanner, en dan even wachten op 1 van hun 'nieuwe' printer.

óf een epson combi.

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Op zaterdag 18 mei 2002 18:35 schreef mistraldk het volgende:
de keus lijkt nu te zijn: HP 5470 scanner, en dan even wachten op 1 van hun 'nieuwe' printer.

óf een epson combi.
Ik heb zelf een HP 5470c :) deze doet het idd erg goed, alleen, ik heb bijvoorbeeld nog eens een briefje van 10 gulden ingescand op 2400 dpi als png. Heb je gelijk plaatje van 200 mb :P. Snelle computer is aan te raden :).
Pagina: 1