Toon posts:

Philips of een Lite-on brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag weten wat een betere keus is.
Een Philips brander of een Lite-On?

Is de Philips PCRW1610A bijvoorbeeld een goeie brander?

Verwijderd

Dat is heel persoonlijk denk ik. Ikzelf heb niet zulke goede ervaringen met Philips, en Lite-0n is een stuk goedkoper. Ik zou dus zeggen: Lite-On. Ik ben al bijna een jaar met mn 1210B, en ben zeer tevreden. Zijn over het algemeen zeer betrouwbare en snelle fikkers.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1

Persoonlijk zou ik voor de Lite-On gaan, omdat dit de brander is die ik zelf gebruik en er geen problemen mee heb, maar mijn collega is erg tevreden met zijn Philips brander. Vandaar dit gedeelte in de FAQ.

Bovenstaande is trouwens serieus zo.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Philips apparaten zijn prima in orde, zolang er geen bewegende onderdelen in zitten.

Lite-On dus, IMHO ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lite-on. Kan iets betrouwbaarder branden dan philips. Philips is alleen goed in schermen. De rest van de computerzooi is niet aan te raden

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Dus Philips is gewoon slecht?
Ik had eigen de PCRW1610A op het oog. *d

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
LITE-ON!! ik verkoop ze ik heb ze... en nee geen philips zoals eerder al genoemd is philips oke zolang er geen bewegende delen in zitten en het maar niks met pc te maken heeft :)

No offence 2 all Philips users.....!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
geen philips ! philips branders zijn bagger !

Lite-on is erg goed in branders, dvd en cdrom spelers.
(Lite-on is zelfde loopwerk als plextor)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 23:06 schreef rvdlugt het volgende:
Dus Philips is gewoon slecht?
Ik had eigen de PCRW1610A op het oog. *d
Nou ja, das wel erg kort door de bocht, maar ik denk dat meerdere tweakers slechte ervaringen hebben met Philips. Zeker gezien de prijs zou ik Lite-On nemen. Als je echt veel geld aan een fikker wil uitgeven, kan je het beste een Plextor kopen :)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-04 09:30

Cis

Ik zou zelf voor de LiteOn gaan. Wordt ook Nero bijgeleverd.
Als je voor de Philips gaat, wordt EZCD meegeleverd (in alle gevallen, geloof ik)

Heb zelf geen ervaringen met Philips. Ik verkoop ze wel, en hoor over het algemeen weinig klachten.
We hebben ook een tijdje Lite-On verkocht, die heb ik nu zelf ook, en bevalt (tot nog toe) uitstekend.

Als de prijs niet uitmaakt, zou ik voor een "blind guess" gaan. Oftewel: kop of munt :)
Garantie krijg je toch wel...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-04 21:43

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Philips branders staan er bekend om dat ze snel stuk gaan. Uiteraard zijn er uitzonderingen en kunnen ze perfect werken en nog lang ook, maar dat is niet het gemiddelde.

De Lite-On heeft hetzelfde loopwerk als een Plextor, ze worden namelijk in dezelfde fabriek gemaakt. Met de techniek zit het dus zeker wel goed!

Maar waarom zijn ze dan zoveel goedkopen dan Plextor?
1) Er staat geen Plextor op :+
2) Plextor biedt ook on-site garantie (thuis ophalen en terugbrengen in geval van defect) wat op zich heel prettig is. Deze service zit niet bij Lite-On.

Conclusie: Lite-On roels :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Zelf zit ik te twijfelen tussen LiteOn en LG. Hoe staan die twee merken qua schrijver kwalitatief gezien in verhouding met elkaar?

(En ga er niet vanuit dat Philips en LG hetzelfde zijn, dat is alleen bij de schermen zo.)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 00:35 schreef Ratch het volgende:
Philips branders staan er bekend om dat ze snel stuk gaan. Uiteraard zijn er uitzonderingen en kunnen ze perfect werken en nog lang ook, maar dat is niet het gemiddelde.

De Lite-On heeft hetzelfde loopwerk als een Plextor, ze worden namelijk in dezelfde fabriek gemaakt. Met de techniek zit het dus zeker wel goed!

Maar waarom zijn ze dan zoveel goedkopen dan Plextor?
1) Er staat geen Plextor op :+
2) Plextor biedt ook on-site garantie (thuis ophalen en terugbrengen in geval van defect) wat op zich heel prettig is. Deze service zit niet bij Lite-On.

Conclusie: Lite-On roels :)
Onzin onzin en nog eens onzin.
Voor de 1000000000e maal, Liteon fikkers hebben geen Plextor binnenwerk(mochten ze willen).
De enige overeenkomsten zijn enkele chips die bij dezelfde leverancier vandaan komen, de loopwerken worden echter nog steeds in eigen huis gemaakt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 21:45

Jag

Lite on brander discussies zijn er genoeg te vinden:
[search=lite on]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.