Toon posts:

Op ASUS A7V werkt geen enkele soundcard!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!!

Heb een A7V met Athlon 750 gekocht, draait heel mooi behalve als je een soundcard erin hangt.
Als ik een SB 128 PCI erin hang dan boot hij niet eens en als ik een Live erin zet dan ziet hij hem niet(ook niet vlak na de bios, je kent het wel Multimedia device).

Bios 1004a erop, hielp geen fuck.
Bios 1004c erop, again nada.

Wat een kut zooi, heb ik weer. Heeft iemand dit ook al is mee gemaakt?
Iemand nog ideeen?
Ik ga dinsdag(eerder kan niet, 't leven is zwaar) heen met compie kijken of het hun wel lukt in de winkel.

Wil graag nog wat proberen.

Mazzal

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik had hetzelfde, vaag, ik dacht dat mijn overclokken niet ok was maara nu bedenk ik mij dat ik er pas last van had nadat ik de soundkaart erin heb gezet probeer het cpu voltage iets te verhogen dan moet je sb128 pci het wel doen (raar maar bij mij werkte het !!)

asus a7v
duron 600@892 (8.5x105) word 62 graden
voltage cpu = 1.8V
creative 128 pci SB
viper 770 @180core & @180 mem

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:41

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb een A7V rev1.01 BIOS 1002, Duron650@816 op 1,65V bij 44 graden met een SB Live! 1024 Player OEM (en een V7700) en loopt goed. Geluidskaart deed het bij mij direct.

Verwijderd

denk dat je de onboard soundcard ff moet uitschakelen, waarschijnlijk met jumpertjes.

Verwijderd

Ja dat dacht ik dus ook. Als ik me niet vergis heeft de asus a7v een geintegreerde
geluidskaart

• Orac
  • Laatst online: 12:41

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 17:25 schreef SuB het volgende:
denk dat je de onboard soundcard ff moet uitschakelen, waarschijnlijk met jumpertjes.[/quote]De meeste A7V's hebben geen audio onboard. Als er twee blauwe blokjes met microswitches op je board zitten, dan zit er geen geluid op.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-02 20:46
probeer eens een pci slot onderaan. ik dacht dat hij anders conflicten geeft met je ata controller.

Verwijderd

Je kan dan wel die dipswitzche hebbe, maar in bios staat wel standaard onboard modem en sound codec aan !

Ikke hebbe uitstaan en geen last met mijn Live! 1024

Verwijderd

Topicstarter
Het is 1 zonder onboard soundcard, heb in de bios ook alles ervoor uit gezet.

Had ook alle slots al geprobeerd.

1.8 volt draai ik op!

Het ziet er dus naar uit dat het bord gewoon defect is.

Bedankt voor de reply's

Verwijderd

Topicstarter
Zal nog even het hele systeem noemen, maar daar lijkt het mijn verder niet aan te liggen.

ASUS GeForce 2 GTS DeLuxe
100 mb nw kaart.
Symbios scsi kaart.
en 133 mhz 128mb geheugen.

Lijkt me dat dit geen problemen mag geven.

Heb trouwens ook al de nw en scsi kaart eruit gehad.

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03-2025
bij mij loopt hij ook muurvast.
ik heb een viper 770 en een MX300 van diamond en een duron 650@650 ;)
BTW verzin volgende keer je eigen onderschrift!

Verwijderd

Ik had de zelfde problemen met mijn A7V rev 1.02,de SBlive value werd op geen enkele manier herkend ook niet nadat ik een irg(5)had toegewezen aan het pci slot waar deze kaart in zat,toen een SBlive 1024 gekocht en deze werd gelijk herkend en zit nu in het laatste slot.
Je kan proberen door alle kaarten een irg toe te wijzen en je SBlive in slot 3 irg 5 toe te wijzen,verder moet je in het bios bij PCI/PNP IRQ Resource Exclusion,IRQ 5 Reserved for Legacy Device op yes zetten.(deze tip stond op de site van Asus)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:54

botoo

💀 too old to die young

best wel vaak vage problemen met die A7V, ook ik heb hetzelfde bord & Live Value als rjw en heb geen enkele makke gehad met die geluidskaart.

wat ik al zeg, vaag, heel vaag die A7V, maar wel heel leuk :9

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29
Ik heb ook een probleem met de A7V en sb live! (en pci128)

als ik hem opstart en dan in mijn keuze menu komt (ik heb win2k en winme draaien) en ik start winme op dan wordt het beeld zwart en dan moet ik 1 minuut en 5 seconden (precies) wachten voordat hij wat doet!
die problemen zijn begonnen toen ik die SB erin deed (had eerst pci 128 en nu sblive allebei zelfde problemen)

weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden(nouja ik kreeg een tip van probeer dit eens via email van E. Kars).

Het probleem is dat de kaart super recht in het slot moet zitten, als hij ook maar een beetje scheef zit dan doet hij het niet meer.

Ik heb het geprobeerd en het werkt.
Probeer het maar is zonder dat ijzeren plaatje aan de zijkant van de kaart. Als je hem er dan recht in hebt en hij doet het kun je net zolang doorgaan met het passend maken van het plaatje tot hij ook met het plaatje erop werkt.

Succes. Weet niet of het bij iedereen de oplossing is maar bij mij in ieder geval wel.
Pagina: 1