Msn script kiddie pesten!

Pagina: 1
Acties:

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Ok, het begon allemaal met een jongen die mijn kleine neefje (11 jaar) aan het pesten was en allerlei stoere praatjes had: "ik ga je hacken zus en hacken zo".
"Whatever!" dacht ik, gewoon weer zo'n stomme wannabe hacker, gewoon zo'n domme scriptkiddie....
Dus ik nam het roer over van mijn 11 jarige neefje (de script kiddie was intussen ook al obsceniteiten aan het typen) en ik schold hem de huid vol >:) !
Kom maar op met je gehack...tssss....
Maar wat nu, gisteren had diezelfde scriptkiddie een bestandje gestuurd via msn en mijn neefje was zo slim om het aan te nemen. Die scriptkiddie is namelijk een vriendje van een jongen die hij kent (pluminus 15 jaar of zo).
Mijn neefje nam dus het bestand aan en sindsdien werkt zijn pc klote, altijd crashend en zo....
Maar goed, vandaag dus op msn met mijn neefje, en mijn neefje had hem uitgenodigd in een chatsessie... ik wilde hem dus de huid weer volschelden (scriptkiddies kunnen toch niets...) maar wat nu? hij deed iets zwaar vaags, geeneen message van mij kwam aan bij hem, en naderhand had hij ervoor gezorgd dat ik hun blokkeerde :?
Mijn msn venstertje werd "grijs" dat ik ze had geblokkeerd, terwijl ik ze niet had geblokkeerd! Toen ik ze gewoon "unblockte" kon ik weer blehren met ze...
Echt vaag :? en ik ben echt niet besmet met een msn trojan of zo hoor (hoe weet ik dit zeker?). Ik heb nog nooit bestanden aangenomen van mensen die ik niet vertrouw.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 07:14
Draai ff een programmatje die op trojans enzo scanned.. Je reageerd er zelf ook lekker volwassen op hoor, door hem 'de huid vol te schelden'..

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:38 schreef devv05 het volgende:
Draai ff een programmatje die op trojans enzo scanned.. Je reageerd er zelf ook lekker volwassen op hoor, door hem 'de huid vol te schelden'..
Tja, wat had ik anders moeten doen? Ik heb hem niet uitgemaakt voor "bepaalde dingen" of zo hoor, en ook niet met ziektes of zo geroepen maar ik heb gewoon gezegd dat ie mijn neefje niet zo hoeft te pesten en dat ie zijn bedreigingen met zijn gehack moet waarmaken, op een heel onvriendelijke manier.
Maar een programma die scant op trojans? Ik heb Norton AntiVirus 2001, en BlackIce. Da's toch wel zat? Ten minste, dat dacht ik, en toch heeft dat joch dit kunnen doen.

Verwijderd

Ik denk: ff Norton Antivirus 2002 installeren. En ff in de msconfig kijken, als het een simpel virus is staat ie wel in je opstart lijst en dan ben je snel klaar.

• .GoO
  • Laatst online: 12-08 07:14
Op donderdag 16 mei 2002 22:46 schreef Jules het volgende:

[..]

Tja, wat had ik anders moeten doen? Ik heb hem niet uitgemaakt voor "bepaalde dingen" of zo hoor, en ook niet met ziektes of zo geroepen maar ik heb gewoon gezegd dat ie mijn neefje niet zo hoeft te pesten en dat ie zijn bedreigingen met zijn gehack moet waarmaken, op een heel onvriendelijke manier.
Maar een programma die scant op trojans? Ik heb Norton AntiVirus 2001, en BlackIce. Da's toch wel zat? Ten minste, dat dacht ik, en toch heeft dat joch dit kunnen doen.
Je had 'm toch gewoon kunnen blokkeren..

Maar als jij niks gerunned hebt oid zal je ook niks hebben.. Niet van hem tenminste..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Norton Antivirus en Norton internet Security om dit soort onzin in de toekomst te voorkomen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:48 schreef devv05 het volgende:

[..]

Je had 'm toch gewoon kunnen blokkeren..

Maar als jij niks gerunned hebt oid zal je ook niks hebben.. Niet van hem tenminste..
Ja, misschien heb je wel gelijk, alleen het feit dat ie een virusje stuurde naar mijn neefje en zegt dat het een "cool proggie" is, is ronduit flauw en gemeen. Dan verdien je het om uitgescholden te worden...

• Pogostokje
  • Nu online

Pogostokje

* twiet *

Ja, misschien heb je wel gelijk, alleen het feit dat ie een virusje stuurde naar mijn neefje en zegt dat het een "cool proggie" is, is ronduit flauw en gemeen. Dan verdien je het om uitgescholden te worden...
Volgens mij kan je beter je neefje leren nooit programma's aan te nemen van mensen die je eerst bedreigd hebben.
Want laten we eerlijk zijn ... dat is heel erg dom.

Gewoon negeren dat soort types, net doen alsof je niet achter de PC zit ofzo.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

ik zou naast BlackIce ook ff Zonealarm draaien, geen overbodige luxe...

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 23:17 schreef Malebolgia het volgende:
ik zou naast BlackIce ook ff Zonealarm draaien, geen overbodige luxe...
zonealarm dus, blackice komt nogal slecht uit te tests (zie www.grc.com)

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 23:16 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

Volgens mij kan je beter je neefje leren nooit programma's aan te nemen van mensen die je eerst bedreigd hebben.
Want laten we eerlijk zijn ... dat is heel erg dom.

Gewoon negeren dat soort types, net doen alsof je niet achter de PC zit ofzo.
Ja, hij is het al afgeleerd hoor.... :)
Maar ja, vriendjes van vriendjes van vriendjes zijn blijkbaar ook vriendjes :? en zo?
Maar goed, zonealarm is dus wel ok? How about andere vuurmuren? Zonealarm is wel free, dus dat is wel cool!

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 23:46 schreef Jules het volgende:

[..]

Ja, hij is het al afgeleerd hoor.... :)
Maar ja, vriendjes van vriendjes van vriendjes zijn blijkbaar ook vriendjes :? en zo?
Maar goed, zonealarm is dus wel ok? How about andere vuurmuren? Zonealarm is wel free, dus dat is wel cool!
ik heb zelf zonealarm een tijdje gebruikt, werkt best wel lekker, ik ben uitgegaan van grc.com die gast zegt nl dat blackice dingen die echt niet goed zijn juist wel toelaat en dingen die eigenlijk nie boeien zwaar blokt...

voordeeel van zonealarm is dat je per programma kunt aangeven of die gebruik mag maken van inet of niet

Verwijderd

ik vind tiny firewall beter, je kan iets meer dingen instellen.

en wat betreft dat script kiddie verhaal,
scheld nooit mensen uit op inet, kan je een hoop ellende besparen :+

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

:D dit is fout van beide kanten. Hij had niet moeten dreigen en jij had niet moeten reageren.

Heb je het msnadres van dat ventje nog ;) ik weet ook nog wel wat leuke dingen :D

Nee, zo flauw zal ik niet zijn, want hotmailhacken is niet zo moeilijk.

Als ik jou was zou ik even zoeken in google op TFAK (Trojan Finder Antivirus Kit) haalt makkelijk veel trojans weg. Ik zeg er wel bij dat het niet 100% is dat je trojan dan weg is.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
TFAK? Is Norton 2001 met de laatste updates niet voldoende?
Maar hoe kom ik dan aan die trojan.... :?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm norton 2001 zou mits full geupdate wel iets moeten vinden, en hoe je er aan komt geen idee

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ben benieuwd hoe oud jij dan wel niet ben om iemand verrot te schelden..lekker stoer, moet je vooral in de bedrijfsleven doen wordt je bij mijn bedrijf er gelijk uitgestuurd..scheleden heeft geen zin bij zulke mensen je maakt het alleen maar erger en zo situaties krijg je er weer van, en je neef maak je alleen de dupe van en straks jij ook..eerst denken en dan doen

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 14:03 schreef Kev0867 het volgende:
ben benieuwd hoe oud jij dan wel niet ben om iemand verrot te schelden..lekker stoer, moet je vooral in de bedrijfsleven doen wordt je bij mijn bedrijf er gelijk uitgestuurd..scheleden heeft geen zin bij zulke mensen je maakt het alleen maar erger en zo situaties krijg je er weer van, en je neef maak je alleen de dupe van en straks jij ook..eerst denken en dan doen
Oo asjeblieft zeg... lees de topic eens door, als je nix extra's eraan toe te voegen hebt, post dan gewoon niets... |:(

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 19:33

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit zijn van die progjes die gebruik maken van exploits in msn, maar dat blokken klinkt wel heel trojan-achtig...
Zorg altijd dat je de nieuwste versie van msn (of trillian natuurlijk ;)) hebt om dit soort rommel te voorkomen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

is msn trojan.
kun je dmv commando's msn uitzette, computer uitschakelen enzo.
als je xp hebt kun je hem zo uitschakelen. :)
virusscanner wil hem wel eens niet herkennen als virus. :(
als iemand dat virus heeft krijg je als je /get intypt een lijst met commando's om dinge te doen met een ander z'n msn en computer.
maar in xp kun je gewoon ctrl+alt+delete doen en hem afsluite, is nie zo moeilijk. :)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:49 schreef silentsnow het volgende:
Norton Antivirus en Norton internet Security om dit soort onzin in de toekomst te voorkomen.
Norton internet Security heeft al standaard Norton Antivirus :z dubbelop.

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28
Drukte je niet per ongeluk op shift-tab en enter?

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Ik heb even gezocht voor je. Het kan zijn dat hij met een progje genaamt msn killer je pc aan het bestoken is. Ik heb inmiddels het progje ook, en ik kan nu op afstand msn users eruit gooien. Is je probleem inmiddels verholpen?

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Euh, of het opgelost is, ik weet het niet. Maar geen last meer van gehad, dus ik hoop dat ik me met andere dingen bezig kan houden.
Toch thnx voor het vragen.
Pagina: 1