Chieftec hdd led maakt lawaai?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Misschien dat dit de verkeerde plaats is om dit te vragen als dat zo is graag verplaatsen naar waar hij wel hoort, want mij leek dit logischer dan OCE :)

Oke nu mijn probleem/ vraag:

Ik heb vandaag een chieftec kast gekocht dragon serie de zilvere aluminum uitvoering :9~
Ik heb mijn moederbord overgezet hierin en alles aangesloten, maar wat mij gelijk opviel was dat wanneer de hardeschijf bezig was niet alleen het ledje oplichte, maar ook dat er een irritant geratel meegepaart ging.
Ik weet dat het normaal is als een hardeschijf wat ratelt als hij bezig is, maar dit is niet de hdd die ratelt, maar het ledje maakt dat ratelende geluid. Als ik nl het ledje afsluit is het geratel over. Ik vraag mij dus af of dat normaal is bij chieftec kasten :?
Op de andere kast had ik hier geen problemen mee en de aansluiting is ook goed.
Als het mammabord ertoe doet dat is een msi 6309.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Een lampje die rateld?

damn, ik moet naar bed toe... :z

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Nou ja het lijkt in elk geval te komen door het lamje het geluid komt ook daar vandaan dus volgens mij Ja een lampje dat rateld ;)

Ik snap er net zo veel van als jij :?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en als je dat ledje o p'n andere manier laat branden?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:41 schreef Flat© het volgende:
en als je dat ledje o p'n andere manier laat branden?
ff baterijtje eraan koppelen bedoel je :?

Ja zal ik kunnen proberen, maar hoeveel volt is zo'n ledje dan :?

• Icey
  • Laatst online: 14-08 22:01
Misschien lampje verkeerd om aangesloten :?

Hoe kan een lampje ratelen, weet je zeker dat het niet je HD is? of misschien krijgt je lampje teveel strrom, en zit ie op het verkeerde aansluitinkje

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
Als je denk dat je alles heb gehad......

maar trouwens goede topic dit de pc van me vriendin doet dat ook geen chieftec kast maar gewoon een K7VAT mammaplank in z'n snelbouw kast en een Athlon 1200Mhz en ook ratelen vooral als de je muis beweegd ook heel vreemd, pc speaker is het niet....

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
De aansluiting heb ik al een paar x gecheckt, omdat ik daar ook in eerste instantie aandacht, maar die is goed en hij zit ook niet verkeerd om +/- zitten goed.
Spanning zou ik niet weten ik heb hier geen spanningsmeter om ff de boel doortemeten.
Op donderdag 16 mei 2002 22:48 schreef D3LTA het volgende:
Als je denk dat je alles heb gehad......

maar trouwens goede topic dit de pc van me vriendin doet dat ook geen chieftec kast maar gewoon een K7VAT mammaplank en een Athlon 1200Mhz en ook ratelen vooral als de je muis beweegd ook heel vreemd, pc speaker is het niet....
idd bij ieder schijfactiviteit rateld het en pc speaker is het idd niet die heb ik nl niet eens aangesloten.

Verwijderd

Probeer hem eens aan twee AA batterijen te koppelen. Dat is dus 3V, en was bij mij iig genoeg. Wel cool verhaal :D

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:51 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Probeer hem eens aan twee AA batterijen te koppelen. Dat is dus 3V, en was bij mij iig genoeg. Wel cool verhaal :D
Zal ik eens proberen eerst ff batterijen zoeken.

btw ik vind er niets cools aan, maar wel heel irritant ;)

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een afstandbediening die geluid maakt als ik op een knoppie druk. Je hoort het niet goed, maar het is wel merkbaar. Ik denk ook dat het het ledje is, dus het kan volgens mij wel, maar of het hoort :+

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Tis dat ik geen microfoon heb anders had ik het geluid ff opgenomen, zodat jullie het kunnen horen.

Ik zal het geluid proberen te omschrijven:
Ik weet niet of jullie wel eens met het licht gespeeld hebben en deze net niet aan en niet niet uit hebben gedaan zodat je een flikkerlicht (geen grapjes :+ ) hebt met een ratelend geluid. Nou dit is ongeveer het geluid wat ik bedoel.

• reskobon
  • Laatst online: 14-08 22:26
Dat geluid ken ik wel ja :)

Betekent dus misschien dat het contact niet zo geweldig is. Kijk eens of het draaje lekker vastzit enzo en anders vervang je het ledje gewoon.

Leeg

Verwijderd

ik heb een lamp met een ledje en die maakt ook geluid.
gewoon tegen aanslaan en het is weg.

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
lol... wel niet te hard :P

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

• KSR
  • Niet online

KSR

LoL Is het nu wel of niet hard |:(
Op vrijdag 17 mei 2002 00:00 schreef Robbeke het volgende: