Ik heb Gabber geinstalleerd via rpm.Maar waar kan ik dat proggie starten.Alles wat ik installeer kan ik nergens terug vinden.
Verwijderd
Welke RPM. De RPM op de Mandrake CD of die op de gabber website? In het eerste geval wordt het programma aan je menu toegevoegd. In het tweede geval moet je dat zelf doen. Open eerst een terminal en probeer middels 'gabber' het progje te starten. Als dat lukt kun je een entry in je menu of desktop aanmaken (maar dan moet je ff zeggen of KDE of Gnome gebruikt).
en wat zegt die error? misschien dat we je dan verder kunnen helpenOp donderdag 16 mei 2002 22:23 schreef Niek het volgende:
Via de website. Als ik in een terminal gabber intyp krijg ik een error.Help! dit is zo moeilijk. Ik ben een beginner
welke error krijg je?Op donderdag 16 mei 2002 22:25 schreef Niek het volgende:
Ik gebruik KDE trouwens.:)
gabber:error while loading shared librraries:gabber: undefined symbol _t24__default_alloc_template2b1i0.free_list
die gaat mij ook tever sorry ik kan je neit helpenOp donderdag 16 mei 2002 22:32 schreef Niek het volgende:
gabber:error while loading shared librraries:gabber: undefined symbol _t24__default_alloc_template2b1i0.free_list
Maar als ik dus een rpm pakket heb gedownload. Welke stappen kan ik dan het beste doen om het te installeren,en zichtbaarte maken in het "startmenu"
Verwijderd
Voor Gnome zou je het volgende doen:
• open een terminal
• wordt root
• type 'gmenu'
• ga naar het submenu waar je een entry wilt toevoegen
• druk op 'new'
• type applicatienaam, commandline in en kies een icon
• druk op 'add'
• druk op OK
Voor KDE zal het net zoiets zijn - maar ik gebruik geen KDE.
.
Goed, nu over die RPM, de reden dat ie het niet doet is omdat hij voor een ander systeem dan de jouwe is gecompileerd. Dit is vrij complex, maar zie het als (in windows termen) dat hij een andere versie van een bepaalde library verwacht dan welke je in werkelijkheid hebt.
Dit is een van de irritantste dingen van RPMs - komt gelukkig nauwelijks-niet voor
De oplossing is over het algemeen om een RPM te proberen die specifiek voor jouw distributie is gecompileerd, Mandrake dus in jouw geval. Ik heb al ff voor je gezocht, en ik denk dat deze zou moeten werken.
.
• open een terminal
• wordt root
• type 'gmenu'
• druk op 'new'
• druk op 'add'
• druk op OK
Voor KDE zal het net zoiets zijn - maar ik gebruik geen KDE.
Goed, nu over die RPM, de reden dat ie het niet doet is omdat hij voor een ander systeem dan de jouwe is gecompileerd. Dit is vrij complex, maar zie het als (in windows termen) dat hij een andere versie van een bepaalde library verwacht dan welke je in werkelijkheid hebt.
Dit is een van de irritantste dingen van RPMs - komt gelukkig nauwelijks-niet voor
De oplossing is over het algemeen om een RPM te proberen die specifiek voor jouw distributie is gecompileerd, Mandrake dus in jouw geval. Ik heb al ff voor je gezocht, en ik denk dat deze zou moeten werken.
Thanks!!!Jebent geweldig!Tja ik ben maar een leek op Linuc gebied.Ik was al blij dat ik meteen online kwamOp donderdag 16 mei 2002 22:40 schreef beelzebubu het volgende:
Voor Gnome zou je het volgende doen:
• open een terminal
• wordt root
• type 'gmenu'
• druk op 'new'
• druk op 'add'
• druk op OK
Voor KDE zal het net zoiets zijn - maar ik gebruik geen KDE..
De oplossing is over het algemeen om een RPM te proberen die specifiek voor jouw distributie is gecompileerd, Mandrake dus in jouw geval. Ik heb al ff voor je gezocht, en ik denk dat deze zou moeten werken..
Pagina: 1