Brak terayon modem?

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zit hierzo op de kabel (Kabelfoon) met een Terayon modem. Best dingetje opzich. Wat mij opviel is dat wanneer het weer een beetje warmer is dan gebruikelijk (nu bijvoorbeeld), het modem behoorlijk warm wordt, de verbinding verbreekt en er rode lampjes gaan branden.

Om toch weer te kunnen internetten moet ik het volgende recept toepassen:
-UTP kabel uitpluggen uit modem (echt waar, anders doet ie het niet)
-220->12 volt verlager op een brede ijzeren staat leggen samen met het modem, zodat deze flink afkoelen
-Wachten
-Alles weer inpluggen en gaan (heb ik nu net 3x gedaan, om de 10min valt ie weg)

Dit is vast niet normaal, en ik vroeg me af of het terayon modem nu zo brak is of dat het aan de kabelmaatschappij ligt? (mailtje al verstuurd) Zijn er misschien meer mensen met dit probleem?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
220->12 volt verlager
dat is je adapter :P

zou kunnen dat die te warm wordt, maar lijkt me vrij sterk. een modem zou gewoon 24/7 moeten kunnen draaien zonder problemen....heb je m in een kleine afgesloten ruimte liggen en hij wordt te warm dat ie ermee ophoud, vooruit, maar zomaar zou niet moeten.

dus ligt idd aan je modem (aangezien je de utp kabel eruit moet halen ;))

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 22:10

TeeDee

CQB 241

ik had ook zoiets.

Bij mij lag het aan de wandcontact doos... de hitte maakte geen drol uit.

check dat ook eens zou'k zeggen

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 21:32 schreef veldmuis het volgende:

[..]

dat is je adapter :P

zou kunnen dat die te warm wordt, maar lijkt me vrij sterk. een modem zou gewoon 24/7 moeten kunnen draaien zonder problemen....heb je m in een kleine afgesloten ruimte liggen en hij wordt te warm dat ie ermee ophoud, vooruit, maar zomaar zou niet moeten.

dus ligt idd aan je modem (aangezien je de utp kabel eruit moet halen ;))
Adapter ja, ik was het woord ff kwijt :P.

Tis best grote ruimte, bovendien staan de ramen lkkr open (tis nu kouder buiten aan het worden, binnen dus ook en modem is nog niet uitgevallen).

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
ik zou kabelfoon maar ff bellen....

mischien is er iets qua cooling in je modem losgekomen, ook een modem heeft een koelblokje op de processor :)
(weleenswaar passief....)

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 21:35 schreef Cutebritney het volgende:
ik zou kabelfoon maar ff bellen....

mischien is er iets qua cooling in je modem losgekomen, ook een modem heeft een koelblokje op de processor :)
(weleenswaar passief....)
Liev modempje viel net ook weer uit. Heb er extreem veel zin in om dat ding vliegles te geven.

Als ik modem op zijn kop houdt hoor je idd het 1 en ander rinkelen, wat duid op loszittende onderdelen -> loszittende heatsinks.

Hij viel zelfs uit tijdens berichtje schrijven :(
Maar weer eens nieuw modem halen dan (het zoveelste modem, 3e terayon wordt dit pas).

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
Ach, hier in 's-Gravenzande gebeuren wel meer gekke dingen betreffende internet ;)

Ik moet zeggen, warm wordt hij wel maar rode lampjes nee.

ps. ik ben al aan mijn 5e modem bezig 8-)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Schroef m eens open en kiek wat er los zit... Misschien kan je m zo fixen en dat scheeld weer een hoop geklooi en ellende met je kabel profider. Let wel op dat je geen zegeltje of iets dergelijks verbreekt waardoor de garantie vervalt... En beschadig de schroeven niet heh.

(/me is met zijn 3de kabel modem bezig)

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 22:54 schreef jhead22 het volgende:
Schroef m eens open en kiek wat er los zit... Misschien kan je m zo fixen en dat scheeld weer een hoop geklooi en ellende met je kabel profider. Let wel op dat je geen zegeltje of iets dergelijks verbreekt waardoor de garantie vervalt... En beschadig de schroeven niet heh.

(/me is met zijn 3de kabel modem bezig)
Open schroeven vind ik niet zo'n goed plan. Ben maar ff modempje wezen omwisselen. Deze doet het in ieder geval al 2 min lang :). Moet alleen nog wel paar dagen wachten tot ie van 192kbit -> 768 kbit wordt overgeschakeld. Maar goed, 192kbit is meer dan nix.
Pagina: 1