Remote Download naar Linux Server

Pagina: 1
Acties:

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik heb al een aantal topics gevonden over dit onderwerp, maar of er is geen echte oplossing, of het betreft een Windows server.
[topic=474286]

Ik heb zelf al wat lopen klooien met wget, maar die download bij mij niet, waarom weet ik ook niet :?

Tuurlijk ik weet dat het kan door een ssh verbinding open te trekken, maar ja echt makkelijk is dat niet, te omslachtig.
[edit]zit net te denken, als de client webbased is (php?) dan zou dat leuk zijn, want dan zou ik zelfs een download kunnen starten vanaf mijn telefoon, dat zou echt leuk zijn :)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[forum=10] --> [forum=23] :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat lukt er niet met wget? Wat heb je al geprobeerd? Post je scripts eens. Verder, had de user waaronder je wget start rechten voor de target-directory? Oftewel: Meer info alsjeblieft :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 21:09 schreef erkens het volgende:
Ik heb al een aantal topics gevonden over dit onderwerp, maar of er is geen echte oplossing, of het betreft een Windows server.
[topic=474286]

Ik heb zelf al wat lopen klooien met wget, maar die download bij mij niet, waarom weet ik ook niet :?

Tuurlijk ik weet dat het kan door een ssh verbinding open te trekken, maar ja echt makkelijk is dat niet, te omslachtig.
[edit]zit net te denken, als de client webbased is (php?) dan zou dat leuk zijn, want dan zou ik zelfs een download kunnen starten vanaf mijn telefoon, dat zou echt leuk zijn :)
Ik gok erop dat je wget moet starten met --pasive-ftp :) dan zal ie wel werken :7

dus zoiets als:
code:
1
wget --pasive-ftp -r http://www.sletjes.com/smutt ;)

edit: hehe of werkte --passive-ftp alleen bij ftp's :D naja probeer maar ens :9

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Met php kan je gewoon shell opdrachten geven, dus je kan in principe gewoon een textboxje maken op je website en dat laten uitvoeren in een shell (en op die manier wget/mget aanroepen).
Het spreekt voor zich dat je zaken als dit best beveiligt, want je wil vast niet dat alle bestanden waar je server schrijfrechten heeft corrupt zijn, of dat iedereen daar wat voor jouw kan laten downen (iso's ed) om je HD te laten vollopen.
btw: man wget al geprobeerd? Of een nieuwe versie?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 17 mei 2002 23:11 schreef Timboke het volgende:
code:
1
wget --pasive-ftp -r http://www.sletjes.com/smutt ;)

of werkte --passive-ftp alleen bij ftp's
Voeg daar dan nog even -b aan toe, anders krijg je mogelijk de 30 secs (of wat er ook is ingesteld) script-timeout. Dan wordt wget een backgroundprocess.

Verder is --passive-ftp gewoon een flag, die in het geval van FTP gebruikt wordt. Als je als URL een HTTP-server opgeeft, negeert wget die optie gewoon.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1