Toon posts:

Welke Linux II

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okey sinterklaas, je hebt gelijk. Laat ik mijn probleem iets duidelijker uitleggen. BTW, in alle FAQ's staat voorbeelden te geven en niet meteen UTFS! en Slotjuh! te roepen, maar zelf geef je niet ff een link. Hey, no offense... De zoekactie naar Linux leverde namelijk ruim 6000 resultaten op, de zoekterm 'welke' werd niet meegenomen, misschien te kort...
Okey. Hier is het probleem.
Mijn comp runt WIN XP. er zijn geen partities. Ik wil nu een Linux installeren, maar deze moet geschikt zijn voor de thuisgebruiker, simpel te installeren zijn (ik hoor jullie al n00b roepen), en dus op 1 partitie gaan met XP (heb ook nog een apparte HD als dat nodig is).
Welke Linux voldoet aan deze eisen het best?
Ik heb ff gezocht en ik zie wel hier en daar wat, maar ik wil gewoon een kort antwoord, het liefst me links naar topics hierover, en installatie guides als het kan. Misschien dat er nu niet meteen met slotjes gesmeten wordt.
Verder nog iets, ik heb de installatie guide van SuSe bekeken, ik weet niet of dat onder de makkelijk te installeren categorie valt of nie, maar dat was nog wel redelijk goed te volgen.

Verwijderd

Ik wil je graag een tip geven, maar dat is al door wel door 100 mensen gedaan...

Er is zelf een apart topic over..

Ik denk dat je toch even creativer de search moet gaan gebruiken...

succes

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Het is het beste twee aparte partities voor Linux aan te maken, een voor de swap en een data. SuSE is idd erg geschikt voor beginnende Linux-gebruikers.
Kijk trouwens ook even in dit topic: [topic=152316]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
edit: tnx

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

Mandrake is het makkelijkst te installeren. Er is ook een FAQ beschikbaar, ik stel voor dat je daar ook even in gaat rondneuzen.

Linux heeft een vrij steile learning-curve, en veel mensen stoppen er dan ook na een paar dagen mee. Weet waar je aan begint.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Uh, linux is normaal gezien wel veel lees en zoekwerk, dus je moet wel een beetje de juiste instelling hiervoor hebben.

Over die distro topic, waarom denk je dat die onderstreept is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al: tnx. Het is namelijk een link.
Ik heb de goede instelling, maar om nou 6079 topics te gaan bekijken...

Verwijderd

Jongens.... niet reageren.... ;)

die link is voldoende..... ;)

Verwijderd

Topicstarter
idd... Die zet ik in me favo's, deze kan dicht.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 21:08 schreef JanMaster het volgende:
Ik zei al: tnx. Het is namelijk een link.
Ik heb de goede instelling, maar om nou 6079 topics te gaan bekijken...
Het is het eerste linkje in de FAQ

Verwijderd

Tja :{

Al die groene sticky topics bovenaan in NOS staan er niet voor niks ;)

In de NOS FAQ wordt er al over gepraat [topic=163843]

Daarnaast staan bovenin van alle grote distributies installatie reviews, volledig met plaatjes en al.

Eerlijk gezegd kan ik me dan ook niet aan de indruk onttrekken, dat je heel erg lang gespeurd hebt, anders zou je namelijk zelf al zo ver gekomen zijn

Kom je er dan nog niet uit dan is er het zogenaamde "welke distro mnoet ik nemen?" topic, dat hierboven al genoemd.

Daarnaast nog iets. Een slotje wordt niet voor niks gezet door een collega ;)

Succes met GNU/Linux in ieder geval :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.