Ik heb hier (bij mijn ouders) een oude amd486 dx4 100 MHz staan. Met een expertboard EXP4045 mobo met 256 k cache en 24 mb ram (2 x 4 en 1 x 16, (ja, dat kan op een 486, niet op een pentium)). Ik draai win95B. Nu heb ik een probleem want de processor presteert zwaar onregelmatig. In sisoft sandra haal ik bijv. eerst:
CPU 113 MIPS
FPU 25 MFLOPS
en even later (minuutje ofzo):
CPU 19 MIPS
FPU 2 (!) MFLOPS
Met Norton systembenchmark krijg ik vergelijkbare resultaten (ong. 9 resp. 4,5 punten). Sandra geeft ook soms aan de de proc op 52 MHz loopt, ipv 99 (3*33). Ik vermoed dat het iets met de turbofunctie is, maar heb geen idee wat. Misschien is de processor gewoon gaar, maar dat lijkt me stug, dan zou die het helemaal niet meer doen, lijkt me. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
CPU 113 MIPS
FPU 25 MFLOPS
en even later (minuutje ofzo):
CPU 19 MIPS
FPU 2 (!) MFLOPS
Met Norton systembenchmark krijg ik vergelijkbare resultaten (ong. 9 resp. 4,5 punten). Sandra geeft ook soms aan de de proc op 52 MHz loopt, ipv 99 (3*33). Ik vermoed dat het iets met de turbofunctie is, maar heb geen idee wat. Misschien is de processor gewoon gaar, maar dat lijkt me stug, dan zou die het helemaal niet meer doen, lijkt me. Iemand enig idee wat er aan de hand is?