review Spire Whisperrock koeler?

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Is iemand ooit/ergens een review van de Spire Whisperrock tegengekomen? Ik vond hier wat threads maar nergens een test of wat dan ook van deze koeler. Hij ziet er goed uit voor wat ik zoek (niet overclocken - stil) maar ik zoek meestal eerst naar wat tests e.d. Vond het wat vreemd dat deze nergens lijkt voor te komen.....

Las hier dat iemand hem niet stil vond, vroeg me ook af hoe stil hij is in vergelijking met andere (goedkope..) fans en hoe de montage gaat....

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep zel een superrock en bij een paar klanten de wisperrock geinstalleerd.

De wisper is ietsjes stiller dan eem super. Maar echt super stil is ie niet. Dan moet je een zalman nemen. Hij koelt natuurlijk iets minder dan een super maar het is voldoende.

Denk dat het een goede koeler is voor die prijs en ook vrij stil. Wil je stiller dan zal jee waarschijnlijk meer geld moeten gaan uitgeven.

• jaspov
precies, de meeste echt stille koelers zijn toch in een andere prijsklasse. Aangezien ik niet overclock heb ik ook geen behoefte aan bovengemiddelde koeling.

Zag dat ze ook de fridgerock hebben die met een temp sensor op 3000 of 4000 toeren draait, alleen op 4000 zit je dan weer aan 35db.

Benieuwd of deze nog ergens getest wordt een keer. Specs zijn leuk maar niet iedere fabrikant meet hetzelfde. Zou wel aardig zijn te zien hoe deze zich qua geluid en koeling kan meten met anderen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die fridgerock moet je niet nemen. Temp sensor zit namelijk vrij hoog waardoor de fan niet of zelden sneller gaat draaien. Dees is getest in de compu totaal tijdje geleden.. Waren ze niet echt tevreden over.

• jaspov
thanks,

Ga voor de whisper. die is altijds stil.....
Op vrijdag 17 mei 2002 00:01 schreef jhead22 het volgende:
Die fridgerock moet je niet nemen. Temp sensor zit namelijk vrij hoog waardoor de fan niet of zelden sneller gaat draaien. Dees is getest in de compu totaal tijdje geleden.. Waren ze niet echt tevreden over.

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
heb die whisperrock ook op mn xp'tje zitten, maakt idd niet al te veel lawaai, hou er wel rekening mee dat je misschien wat extra casefans nodig zal hebben om het zaakje koel te houden (was bij mij wel het geval...)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• jaspov
thanks, ik heb al een hele stille casefan dus dat komt wel goed. Mede daarom kan mijn huidige stofzuiger weg!

• jaspov
gekocht en nog niet geplaatst. Zie dat er niet alleen roze troep onder zit maar dat je er ook een tube silver grease bij krijgt en zelfs duidelijke instruccies. Neem aan dat die silver grease beter is anders zit het er niet bij....netjes in elk geval

Verwijderd

eeej jaspov :p alles goed? waarom spire??

je krijgt zeker aardige korting :p

als je een stille oplossing wilt neem een zalman

• jaspov
jep
Op vrijdag 17 mei 2002 19:21 schreef johndope het volgende:
eeej jaspov :p alles goed? waarom spire??

je krijgt zeker aardige korting :p

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
nou, voldoet ie een beetje ? wat is je processor temp ?, de mijne blijft meestal zo rond de 55/56 graden hangen... heb gewoon de standaard roze reut (die er al onder zat) gebruikt :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• jaspov
nog niet in gehangen. Vanmiddag doen. Ik vond wel reviews van de losse prut. Zag op de spire site dat het spul stars-700 heet

http://www.spire.nl/products/stars-700.htm

en die staat hier getest:

http://www.overclockers.com/articles467/

en hier:

http://www.8ballshardware.com/articles/thermalpaste/page1.cfm

Helaas niet getest met het spul wat er onder zit. Als ik hem eerst met de roze prut plaats, test en dan met grease en roze is beter dan ben ik te laat...neem maar aan dat het losse spul beter is waarom zit het er anders bij? Heb nu MBM draaien om wat data te verzamelen hie hij nu scoort.

Verwijderd

je weet wel dat spire klote is voor je socket klipjes... maw je terkt ze er zo vanaf met die coolers

• jaspov
Hij hangt erin. Groot blok dus lastig plaatsen maar hij doet het nog.

tegenvaller: maakt meer herrie dan mijn standaard coolermaster! hoge pieptoon in de fan. zwaar irritant!!!!

meevaller: hij koelt flink beter dan mijn coolermaster. Onder 3dmark 2001 se werd de coolermaster 50c en deze maar 43!!!! (abit kt7a - motherboard monitor)

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Het roze pasta moeten ze van amd dr op doen om AMD Cert. te krijgen.
En die zilvere doen ze dr bij als mensen wel goede prestatie's willen hebben.
Op vrijdag 17 mei 2002 18:58 schreef Jaspov het volgende:
gekocht en nog niet geplaatst. Zie dat er niet alleen roze troep onder zit maar dat je er ook een tube silver grease bij krijgt en zelfs duidelijke instruccies. Neem aan dat die silver grease beter is anders zit het er niet bij....netjes in elk geval

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Pagina: 1