[php] Refer tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 00:18
Heb een teller gemaakt en die slaat ook de refer van de bezoeker op. Ik wil deze refer één keer op een pagina weer geven en het aantal keer dat via die refer mijn website is bezocht weergeven. Nu wil ik vragen, is het mogelijk om dit in één query te doen. Het is een mysql database.

Verwijderd

Mag ik vragen wat een refer is? (wat sla je op) En hoe roep je die 'refer' aan? WELKE variabele is dat?
Ik heb voor kort geleden ook 'n soort van log-ding gemaakt. Als je interesse hebt, moet je even mailen.

• Vulpecula
O sorry voor het onduidelijk uitleggen. Ik sla, wanneer iemand op mijn site komt, zijn laatst bezochte pagina op via $HTTP_REFERER;. Nu staan er een berg url's in mijn database. Ik wil deze netjes ordenen op een webpagina, bijv.
code:
1
2
3
aantal     url
50     http://www.tweakers.net
43     http://gathering.tweakers.net

Dus als je ziet wordt maar een keer de url weergegeven, maar hij moet wel het aantal ervoor zetten.

De vraag is of dit in een query kan.

Is ie nu duidelijk?

Verwijderd

Wacht, ik ben nu niet thuis... ik denk dat je wel wat aan mijn script hebt. Kan ik je emailadres gewoon vinden in je profile? Je probleem is namelijk wel op te lossen met 'n query.

edit:

Maar hoe vraag je die refer aan dan?
echo("$HTTP_REFER"); werkt hier niet!

• Vulpecula
Op donderdag 16 mei 2002 20:51 schreef samba het volgende:
Wacht, ik ben nu niet thuis... ik denk dat je wel wat aan mijn script hebt. Kan ik je emailadres gewoon vinden in je profile? Je probleem is namelijk wel op te lossen met 'n query.
Ja mijn email is te zien. Bedankt voor je 'vriendelijke' reactie.

Bij mij werkt dit
PHP:
1
<?echo $HTTP_REFERER;?>

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

gezellig maar als hij het kan, kan het dus
en dat was je vraag
suc6 met query's maken

Doet iets met Cloud (MS/IBM)