Toon posts:

[Stelling] meer casefans maken kamer warmer?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[Beredenering]
Als ik in mijn kast 20 casefans prop die allemaal lucht door mijn pc blazen, koelt mijn computer af. De warme lucht komt in mijn kamer en blijft daar een tijdje hangen. Als mijn computer koeler is presteert hij beter, is hij stabieler en zal sneller werken. Dan gaat ie meer hitte produceren. (even afgezien van de fans die elk ook aardig wat wattjes lusten)

Klopt dit :?

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op donderdag 16 mei 2002 20:29 schreef xargon het volgende:
[Beredenering]
Als ik in mijn kast 20 casefans prop die allemaal lucht door mijn pc blazen, koelt mijn computer af. De warme lucht komt in mijn kamer en blijft daar een tijdje hangen. Als mijn computer koeler is presteert hij beter, is hij stabieler en zal sneller werken. Dan gaat ie meer hitte produceren. (even afgezien van de fans die elk ook aardig wat wattjes lusten)

Klopt dit :?
Hoe krom kan je denken, :)
Nee hoor is een grapje. Is leuk bedacht, maar je betrekt er te weinig bij.
Je moet ook kijken naar de verhouding van lucht qua inhoudt, van je kamer en van je computer. Alles wat je pc ingaat komt uit je kamer. Dan kan eventueel door de flow je comp beter afkoelen, en sneller werken en dus weer wat stijgen in temp, maar dit wordt vermengt met de aanwezige lucht. Aangezien jouw comp maar een klein deel in beslag neemt van de totale luchtinhoudt zal dit effect klein zijn.

Het zou trouwens ook vreemd zijn ook, want dan zou omdat je pc koeler wordt, deze sneller werken, daardoor warmer worden maar die warmte wordt afgevoerd, maar even later komt deze lucht weer terug en zou dus je pc steeds heter en heter worden door de afkoeling van je fans ?!?!?! :?
Kan natuurlijk niet.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik zie niet in wat dit met W&L te maken heeft. Lees de policy eens door, daar staat precies in wat het onderwerp moet zijn om een topic in W&L te starten en alle andere criteria.

Dit topic is gesloten.