[site] 80kb en een plaatje

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben nu bezig een website te maken voor mijn baas.
Gaat allemaal perfect. Mag alle tijd nemen en daar ben ik dus ook mee bezig. Lekker met HTML aan het kloten in kladblok >:)

We gaan op de site naambordjes verkopen.

Ik heb nu allemaal kleine plaatjes gemaakt en als je erop klikt dat er een nieuw venster opent met het plaatje en blablabla.

Alleen al die kleine plaatjes onder mekaar dat zijn een stuk of 16 stuks van 5kb / stuk
Dus in totaal een ongeveer 80kb
Is dit teveel om te laden in 1 keer?? vraag 1
Het zijn allemaal kleine plaatjes ondermekaar.

En dan nog een vraagje alleen dit is wat moeilijker uit te leggen dus een screenshotje:
Plaatje 91kb
(gelieve geen commentaar over het logo dat het gejat is
van de Blokker. Hier hebben we een contract over.)

Die schoentjes achter het logo zal ik die hetzelfde kleur maken als de rest, goed idee? vraag2
Het is nu zo dat de website altijd in het midden komt in elke resolutie.

Verwijderd

kan je even wat duidelijker zijn over wat nou precies je vraag(en) zijn, en over die plaatjes, heb je het gifjes gemaakt?

Verwijderd

Hahaha, LOL! :D

offtopic:
Joh, dit is die schoenenmaker in Den Haag, dat naast de Blokker zit is't niet? Ik vroeg die kerel ooit eens hetzelfde over dat gedoe met Blokker...

Sjees, da's toevallig! :)

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 21:44 schreef Kaoniyu het volgende:
Hahaha, LOL! :D

offtopic:
Joh, dit is die schoenenmaker in Den Haag, dat naast de Blokker zit is't niet? Ik vroeg die kerel ooit eens hetzelfde over dat gedoe met Blokker...

Sjees, da's toevallig! :)
Nope :)
Dit is de Blokhak in Hillegom :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op donderdag 16 mei 2002 21:48 schreef Xavier het volgende:

[..]

Nope :)
Dit is de Blokhak in Hillegom :)
...stond in grote letters op de site... :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

In Den Haag staat er ook eentje... zelfde logo!

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 23:56 schreef Kaoniyu het volgende:
In Den Haag staat er ook eentje... zelfde logo!
Zou best kloppen

Maar heb liever antwoorden op mijn vragen. Sorry.

Vind het niet echt belangrijk de andere locaties. Toch geen contact mee.

Verwijderd

1. 80 kb vind ik redelijk veel, het kan nog kleiner. Heb je Photoshop's 'Save for Web' optie al gebruikt?

2. de schoenen zou ik zo laten en geen donkerdere kleur geven. Wel zie ik een lelijke witte rand.

3. Overal is de Blokhak te vinden! ;) Zelfs hier in Roosendaal.

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 08:30 schreef Mvanturnhout het volgende:
1. 80 kb vind ik redelijk veel, het kan nog kleiner. Heb je Photoshop's 'Save for Web' optie al gebruikt?

2. de schoenen zou ik zo laten en geen donkerdere kleur geven. Wel zie ik een lelijke witte rand.

3. Overal is de Blokhak te vinden! ;) Zelfs hier in Roosendaal.
1. Ik kan dat eens proberen.

2. Lelijke witte rand? Waarzo? Tussen de letters in?
Ik heb dit geprobeerd weg te halen. Alleen dan word het wit in de leters ook doorzichtig. Alle letters los maken en dan ertussen doorzichtig is ook niet alles. Want dan laden ze stuk voor stuk. Vind dat niet mooi voor een logo. En het stond ook niet mooi.

3. Moet ik voor iedereen een lijst maken met alle Blokhak's? En misschien ook Moto winkels. Dat hoort er namelijk ook bij. Maar die zitten niet naast een Blokker en mogen dus niet Blokhak gebruiken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op vrijdag 17 mei 2002 09:05 schreef Xavier het volgende:

[..]
3. Moet ik voor iedereen een lijst maken met alle Blokhak's? En misschien ook Moto winkels. Dat hoort er namelijk ook bij. Maar die zitten niet naast een Blokker en mogen dus niet Blokhak gebruiken.
Hij bedoeld rondom het logo. Het wit van het logo is lichter dan het wit van de rest van de site.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

5KB voor een naamplaatje moet kleiner kunnen denk ik.

Wat betreft die schoentjes achter het logo: die zijn ranzig en zou ze helemaal weghalen.

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 09:32 schreef Marzman het volgende:

[..]

Hij bedoeld rondom het logo. Het wit van het logo is lichter dan het wit van de rest van de site.
??
FF voor de duidelijkheid:
Dit is het logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.blokhak.nl/Blokhak_logo.JPG

Dit is een soort van achtegrond bij het logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.blokhak.nl/schoenen_doorzichtig.jpg

Dat om deze plaatjes is een beetje grijs/creme plaatje. Kleur word niet ondersteunt namelijk.

Welk wit bedoelen jullie? Dat van die schoentjes?

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Ouf.. en sla dat logo eens op als GIF.. Gebruik wel je origineel, want deze is al verziekt :P

• HunterPro
  • Niet online
volgens mij bedoelt ie dit verschil (sorry voor de BMP, heb hier alleen MSPAINT (win98) tot mijn beschikking)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2435037453

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 09:44 schreef |HunterPro| het volgende:
volgens mij bedoelt ie dit verschil (sorry voor de BMP, heb hier alleen MSPAINT (win98) tot mijn beschikking)

[afbeelding]
OK ik begrijp het.

Alleen dat zit in dat plaatje van die schoentjes.

En ik krijg die kleur wit niet weg. Met invullen van die kleur aan de zijkant.
Zou iemand misschien dit voor mij willen proberen?
Want mij lukt het niet. :(
Wil je het dan ook emteen ff uitleggen? Dan leer ik er wat van.

Dat witte randje _moet_ er zitten. Anders zitten de schoentjes tegen mekaar aan. En das helemaal niet mooi.

PS. als jullie ff willen lachun. Kijk naar de oude website: www.blokhak.nl

Verwijderd

Jezus, wat zijn dat veel schoenen!

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 10:02 schreef Mvanturnhout het volgende:
Jezus, wat zijn dat veel schoenen!
>:)

Mijn baas wou dat. Nou dan kan hij het krijgen!!
>:)
De pageviews dropde ook gigantisch na de verandering.

Kijk hier maar naar de pageviews. Ik hoef denk ik niet te zeggen wanneer de nieuwe site online is gezet.
http://www.blokhak.nl/beheer/

Verwijderd

:D :D :D :D

maar als je me de PSD of PSP of whatever geeft van dat logo en die schoentjes, dan kan ik wel ff wat prutsen

meel me ff de high-res naar djfinalweb@hotmail.com
of plaatst hier een linkert

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 14:12 schreef Junt het volgende:
:D :D :D :D

maar als je me de PSD of PSP of whatever geeft van dat logo en die schoentjes, dan kan ik wel ff wat prutsen

meel me ff de high-res naar djfinalweb@hotmail.com
of plaatst hier een linkert
:D

high res. PSD PSP. :D

Ik mail je vanmiddag eht jusite plaatje en de kleur wel ff.
Ik plaats het hier ook wel ff.

Verwacht er niet teveel van. Want high res is het niet.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Schoenmaker blijf bij je leest.

Niet lullig bedoeld maar wat er nu staat ziet er erg amateuristisch uit, maar jouw "verbeteringen" zijn imo ook niet heel geweldig hoor.
Aan je vraag te lezen heb ik het idee dat je zelf ook niet helemaal weet waarmee je bezig bent. Maar ok, om toch antwoord op je vragen te geven:

1: wellicht als je van al die kleine plaatjes 1 grote maakt dat het iets scheelt in grootte? Verder zou ik 80kb niet vervelend vinden anders hoor.

2: die kleur achter die schoentjes, doe eerst maar eens omzetten naar een goede kwaliteit gif (met die paar kleuren geen probleem). Vul dan het wit in de schoenen met een andere tint wit en maak de achtergrond transparant, dat geeft het beste resultaat.

oh ja, doe je ook even een spellingcheck op je site? schoenmaker is 1 woord, dus het is "schoen- en sleutelmaker".

(overigens ben ik ook dramatisch in spelling hoor dus nofi)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• Xavier
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 15:45 schreef Moriaty het volgende:
Schoenmaker blijf bij je leest.

Niet lullig bedoeld maar wat er nu staat ziet er erg amateuristisch uit, maar jouw "verbeteringen" zijn imo ook niet heel geweldig hoor.
Aan je vraag te lezen heb ik het idee dat je zelf ook niet helemaal weet waarmee je bezig bent. Maar ok, om toch antwoord op je vragen te geven:

1: wellicht als je van al die kleine plaatjes 1 grote maakt dat het iets scheelt in grootte? Verder zou ik 80kb niet vervelend vinden anders hoor.

2: die kleur achter die schoentjes, doe eerst maar eens omzetten naar een goede kwaliteit gif (met die paar kleuren geen probleem). Vul dan het wit in de schoenen met een andere tint wit en maak de achtergrond transparant, dat geeft het beste resultaat.

oh ja, doe je ook even een spellingcheck op je site? schoenmaker is 1 woord, dus het is "schoen- en sleutelmaker".

(overigens ben ik ook dramatisch in spelling hoor dus nofi)
Ik weet het eht is neit zo fantastisch.
Ik doe een ICT opleiding en in eht weekend werk ik als schoenmaker.
Webdesign is niet mijn richting. Maar vind het wel leuk om met HTML te kloten.

FF over de spellingscheck. Ik bemoei me daarniet mee. Ik zag er nog meer fouten in staan. Maar das mijn baas zijn probleem. Ik heb tegen hem gezegt van je levert de tekst digitaal in. En ik bemoei me daar niet mee.
Zijn probleem.

Over de schoentjes. Ik zal eens kijken of ik wat meer met gifjes kan werken. netzoals het logo. Thanx

ps. Ik zal vanmiddag wel ff proberen de site voor een gedeelte up te loaden. Dan kunnen jullie hem beter bekijken en beoordelen. Tips geven.
Pagina: 1