Toon posts:

Dual screen; 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu eindelijk eens de dualhead optie gebruikt van mijn Matrox G550. Ging erg gemakkelijk, maar ik heb nog 2 vraagjes.

Ten eerste; de tweede monitor heeft balken aan de zijkant, je kunt het beeld ertussen heen en weer schuiven, maar het beeld niet verbreden. Het is een oude monitor, een Target 15", res hoofdmonitor=1152*864, res 2e monitor=target=800*600. Tevens kan deze monitor maar op 60Hz draaien, dat hou ik niet echt lang uit. Liggen deze verticale balken aan de monitor of aan het dualhead gebruik?

Ten tweede; ik maak me een beetje zorgen om mijn hoofdmonitor, een LG795FT+. Er is nu natuurlijk beinvloeding (magnetisch) vd Target, er op 10cm naast. Ik kan het gelukkig niet echt zien, maar het is er wel een beetje. Kan deze beinvloeding de LG voor langere tijd beinvloeden/beschadigen, ook als ik de Target weg haal? Doet moet nl absoluut niet, want de LG is heel erg duur geweest en moet niet minder goed worden.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

balken liggen aan je monitor maar bij advanced options bij je display properties kan je wel het beeld wat groter maken.

schade kan het niet echt als de monitoren elkaar storen maar het lijkt me niet fijn werken. als je er gewoon een metalen plaat tussen zet is het iig opgelost. dat type nr van die lg zegt me niet zoveel maar is dat niet zo'n doodnormale 17" ?

bij matrox kan je de refresh per hz omhoog doen dus je kan kijken of je toch echt niet 70hz oid. haalt van met 60hz zou ik niet gaan werken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Met display mode is idd het beeld iets groter te maken, bedankt, ik had alleen naar instellingen aan monitor gekeken.

Mijn LG is idd een gewone 17" monitor, maar heeft me wel aardig wat (te)veel gekost en ik heb liever geen schade. Een metalen plaat; beinvloed die niet zelf ook juist niet de monitor? Als je ijzer in de buurt vd monitor houdt, zie je ook al vervormingen. Ik zal het eens proberen. Op het moment heb ik de monitoren 15cm uit elkaar staan, dan zie ik ook niet echt vervorming of beinvloeding. Zelfs de 2e monitor aan of uit zetten beinvloed de LG niet.

Maar die 60 is echt het max voor die 2e monitor, die Target. Alles wat hoger is geeft vervormt beeld, donkerder beeld, gepiep enz. Mischien beter om wat nieuwere 15" ernaast te zetten, die 800*600@75 aan kan (en liefst ook nog een flatron ;) ) Ik word nl wel gestoord van dat geknipper in mijn ooghoek.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

metaal geeft geen problemen, magneten e.d. natuurlijk wel.

ik heb zelf last van dat er een lijn over het beeld scrollt (1 monitor van boven naar bendenen, andere monitor andersom), dit komt omdat beide monitoren op 'bijna' de zelfde freq. staan (75hz). als er een groter verschil in hz is (zoals bij jouw) zou je iig minder last van storing hebben volgens mij.

maar zo'n metalen of aluminium plaat helpt wel. heb ik er zelf ook tussen staan
hier plaatje van mijn setup
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.arntzenius/IMG_1871.JPG

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Wow 3x19" kan ik niet tegen op met m'n 19+17+15 :).
Ik had idd ook het lijn up/down prob dat ik heb opgelost door ze op 75-85-85 of 75-85-75 te zetten.